Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@22:26:24 GMT

هرمزگان در خط مقدم مبارزه با قاچاق قرار دارد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۲۶۳۲

هرمزگان در خط مقدم مبارزه با قاچاق قرار دارد

رئیس قوه قضاییه در تماس ویدیوکنفرانس با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان برنامه‌های دستگاه قضایی استان برای تحقق شعار جهش تولید قرار گرفت و در این خصوص مواردی را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» در جلسه با معاونان دستگاه قضا در تماس ویدیو کنفرانس با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جهت تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید نامگذاری شد گفت:این شعار نه فقط در ضمن سخن، بلکه در همه زوایای اجرایی و تقنینی و قضایی کشور باید جایگاه خود را باز کند و قانونگذاری‌ها و اجراییات مبتنی بر تحقق این شعار باشد و دستگاه‌های نظارتی و قضاوتی هم در جهت تحقق این شعار حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تحقق این شعار را یک ضرورت جدی برای کشور عنوان کرد و افزود: شعار اعلام یک نیاز برای کشور است که باید تمامی ظرفیت‌ها و دلسوزان و فرهیختگان تلاش کنند که این شعار تحقق پیدا کند و قطعا جهش تولید برای اینکه به صورتی باشد که در زندگی مردم حس و ملموس شود، نیاز به کار و تلاش و جدیت دارد.


رئیس قوه قضاییه یکی از الزامات تحقق شعار سال را همکاری همه بخش‌ها در کشور عنوان کرد و گفت: همکاری، هماهنگی و همراهی همه دستگاه‌ها در کشور می‌تواند در جهت تحقق شعار سال کمک جدی داشته باشد.


آیت الله رئیسی یکی از موانع جدی تولید را قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: قاچاق خنجری است که از پشت به تولید می‌خورد و تولیدکننده را مایوس می‌کند. به هر دستگاهی مراجعه کنیم و بپرسیم که مبارزه با قاچاق کالای شما چگونه بوده یک آماری ارائه می‌دهد و این آمار‌ها همه درست است. وقتی به آمار‌ها نگاه می‌کنیم می‌بینیم همه فعالیت کردند، ولی در بازار می‌بینیم کالای قاچاق به وفور پیدا می‌شود.این آمار‌ها غلط نیست؛ اما سئوال این است که آیا این آمار‌ها با هم جور در می‌آید؟ آنچه باید اتفاق بیفتد مبارزه با قاچاق سازمان یافته است که امر بسیار مهمی است.


رئیس قوه قضاییه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا، افزود: حتما لازمه مبارزه با قاچاق کالا این است که باید سامانه‌هایی به صورت هماهنگ در بخش‌های مختلف گمرکات، نظام پولی و بانکی، وزارت اقتصاد و دارایی و بخش‌های نظارتی فعال شود و این سامانه‌ها با هم لینک شود به نحوی که بتوان مرز‌ها و شرایط بازار را کنترل کرد.


رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه هرمزگان در خط مقدم مبارزه با قاچاق قرار دارد، ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران در مبارزه با قاچاق کالا تأکید کرد: باید امسال کار متفاوت صورت گیرد و لینک شدن همه سامانه‌ها و فعال شدن بخش‌ها با یکدیگر به نحوی باید باشد که قاچاق برای قاچاقچی صرف نکند.


آیت الله رییسی همچنین ضمن تقدیر از همکاران شاغل در دستگاه قضایی در نقاط مرزی و بندری و در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، ادامه داد: می‌خواهیم در این حوزه کار متفاوتی از سال گذشته صورت بگیرد و امروز نیازمندیم تصمیمی متفاوت برای تحقق شعار سال صورت گیرد و این موضوع امکان پذیر و کاملا اجرایی است.


وی با تأکید بر لزوم اینکه مردم باید در کشف و شناسایی شبکه‌های کلان قاچاق مشارکت داشته باشند ابراز امیدواری کرد که بخش‌های قضایی و نظارتی و اجرایی، بر شناسایی همه ظرفیت‌ها و استفاده بهینه از آنها در جهت تحقق شعار مهم سال همت داشته باشند.


علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز در جریان این تماس ویدیوکنفرانس ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و دستاورد‌های دستگاه قضایی استان هرمزگان طی سال گذشته با بیان اینکه قاچاق کالا به عنوان یکی از عوامل اصلی ضربه به اقتصاد هر کشور قلمداد می‌شود یادآور شد: اقتصاد طی سالیان مختلف مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) قرار گرفته است و با ورود به سال جدید، این اهمیت با نامگذاری به عنوان "جهش تولید" پررنگ‌تر شده است.


وی با اشاره به اینکه ورود کالا‌های قاچاق و بدون پرداخت عوارض گمرکی توان رقابت را از کالا‌هایی که مشابه آنها در داخل کشور تولید می‌شود گرفته است ضمن تأکید بر نگاه تخصصی به این حوزه افزود:با توجه به اهمیت موضوع، تمام پرونده‌های قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای و همچنین پرونده‌های مهم فساد مالی به‌صورت تخصصی و ویژه توسط قضات مجرب در این مجتمع ویژه و تخصصی، رسیدگی شده و تا اجرای کامل احکام، مدیریت می‌شوند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله ابراهیم رییسی حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییسی مبارزه با قاچاق کالا رئیس قوه قضاییه استان هرمزگان تحقق شعار سال جهت تحقق جهش تولید آمار ها بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد علی آل هاشم روز پنجشنبه در دیدار با اساتید مدارس حوزه علمیه تبریز افزود: عدم تبعیض در مراکز علمی موجب افزایش انگیزه و دل گرمی اساتید می‌شود.

وی بابیان اینکه معلمی شغل انبیاست، از اساتید حوزه خواست در کنار علم به تزکیه، تربیت و اخلاق توجه ویژه‌ای داشته باشند و دانشجویان باشعور و آگاهی تربیت کنند.

رئیس شورای عالی مدیریت حوزه علمیه استان با اشاره به اینکه معلم می‌تواند به آگاهی نسل جوان عمق ببخشد و جامعه را به سمت سعادت هدایت کند، بیان کرد: باید احترام، ادب و اخلاق در حوزه و دانشگاه حفظ شده و ارتقا یابد و به جامعه نیز تسری پیدا کند.

آل هاشم خاطرنشان کرد: معلمی یکی از صفات خداوند است و معلمان آن چیزی که بیان می‌کنند تجلی علم حق است.

وی با اشاره به اینکه معلمان فارغ از مسائل مادی و دنیوی با عشق و علاقه فعالیت می‌کنند و این بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: معلم و استاد همواره باید مورد تکریم قرار گیرند و انتظارشان از جامعه و نظام آموزشی، ادب و حسن خلق است.

وی تأکید کرد: تمامی مراکز علمی باید طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال" جهش تولید با مشارکت مردم" داشته باشند و معلمان و اساتید اهمیت این نامگذاری را برای مخاطبان خود تبیین کنند.

کد خبر 6095206

دیگر خبرها

  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم
  • جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد