Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران- در حالیکه امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه عصر چهارشنبه در سفری نمادین به شهر مولوز در شرق این کشور رفت، کلیسای عمومی مسیحیان انجیلی این شهر، به‌عنوان کانون اصلی گسترش ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ در فرانسه، همچنان پیام‌های تهدیدآمیز دریافت می‌کند.

به گزارش یورونیوز، استان شرق بزرگ که منطقه آلزاس در آن واقع است، وخیم‌ترین وضعیت ابتلا و مرگ و میر بر اثر کووید-۱۹ را در فرانسه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای انتقال ویروس کرونا یه این منطقه، تقریبا بدون شک، با برگزاری یک گردهمآیی آیینی مسیحیان انجیلی (اوانژلیست‌ها) در هفته‌ سوم ماه فوریه آغاز شد. صدها تن از مومنان مسیحی حاضر در این مراسم مبتلا شدند و دست‌کم ۱۷ تن از آن‌ها جان خود را از دست دادند. احتمالا حدود ۲۰۰۰ شرکت کننده مراسم فصلی «کلیسای گشوده بر روی عموم مسیحیان» ویروس کرونا را به چهار گوشه این کشور و حتی جزیره گوادلوپ منتقل کردند.

سازماندهندگان این مراسم در برابر سیل انتقادها از «بی‌ملاحظگی» و «بی‌توجهی» کلیسا به منافع و سلامت عمومی اعلام کردند در زمان برگزاری مراسم در ماه فوریه هیچ یک از شرکت‌کنندگان علائم ابتلا به بیماری را نداشتند و ممنوعیت تجمع هم در آن تاریخ به بالای ۵هزار نفر محدود بود.

با این حال برگزاری یک مراسم دیگر در آخر هفته گذشته (یکشنبه ۲۲ مارس) در همین کلیسا، خشم بسیاری از شهروندان و به‌ویژه افراد بومی شرق فرانسه را برانگیحته است. یکی از کشیش‌های این کلیسا روز سه‌شنبه به رادیو فرانس‌انفو گفت: «مومنان ما در شبکه‌های اجتماعی مورد آزار و ا‌ذیت گسترده قرار می‌گیرند و در خیابان تهدید فیزیکی می‌شوند.»

با وجود قرنطینه عمومی در فرانسه و مجازات‌های مالی شدید و حتی بازداشت نقض کنندگان مقررات محدودیت آمد و شد، مکان‌های مذهبی حق برگزاری اجتماعات تا ۲۰ نفر را دارند.

تا شامگاه چهارشنبه ۲۵ماه مارس،‌ ۱۳۳۱ نفر در فرانسه جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده اند. مقام بهداشتی این کشور، ۸ روز پس از اعلام رسمی قرنطینه می‌گویند که در روزهای آینده، وضعیت وخیم‌تر می‌شود.

---------------------------------------------

بیشتر بخوانید:

کرونا / به صدا در آمدن ناقوس کلیساها در فرانسه قوانین سخت فرانسه برای در خانه ماندن مردم (فیلم) لینک کوتاه: asriran.com/0031Rd

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فرانسه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب فرهنگ و هنر مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان در تالار مهتاب اهواز برگزار شد. 

در این مراسم، رئیس حوزه هنری خوزستان گفت:حضرت امان خمینی (ره) درباره هنر معتقد بودند که هنر در عرفان اسلامی ترسیمِ روشنی عدالت، شرافت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. 

محمد شهباز گروئی افزود: امام خمینی رحمت الله علیه، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین معتقدند بودند که "هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان این‌گونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا کردند. "

وی اظهار کرد: قطعا این هنر و این هنرمند محدود به جغرافیا نیست که حقیقت و انسانیت مرز نمی‌شناسد و چقدر اقل و ادل سرود: مرزِ ما عشق است هرجا اوست آنجا خاکِ ماست، سامرا، غزه، حلب، تهران، چه فرقی می‌کند؟ 

شهباز گهروئی با تاکید بر اینکه نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله ورتر از گذشته، موثر و جریان ساز شده است، بیان کرد: روایت تولیدات و رویداد‌های شاخصِ نهضت هنر انقلاب اسلامی در خوزستان در زمان محدود یک ساعت و دوساعت بی شک غیرقابل انجام است، اما چه شد که به این نقطه مطلوب رسیدیم و قدردان چه چیز یا چه کسانی باید باشیم تا این مسیر همچنان رو به رُشد و تعالی باشد و آن چه مطلوب و ایده آل امامین انقلاب اسلامی است، محقق گردد. 

در این مراسم حجت الاسلام آرش نیک نژاد هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور