Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@23:25:45 GMT

بازگشت قسط اسفندماه وام ازدواج جوانان به حساب آن‌ها

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۳۱۰۰

بازگشت قسط اسفندماه وام ازدواج جوانان به حساب آن‌ها

خبرگزاری ایسنا: محمدمهدی تندگویان با بیان اینکه بعد از شیوع کروناویروس، بر اساس ابلاغ بانک مرکزی قرار بود تا اقساط وام‌های قرض‌الحسنه از جمله وام ازدواج با تاخیر سه ماهه از حساب مشتریان کسر شود، گفت: این درحالیست که بعد از اعلام این خبر برخی از بانک‌های خصوصی بخشنامه بانک مرکزی در این خصوص را رعایت نکرده و اقدام به کسر قسط اسفندماه از حساب مشتریان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیگیری معاونت جوانان در این خصوص اظهار کرد: به دنبال این اقدام پیام‌های متعددی از سوی جوانان مبنی بر آنکه اقساط وام به همراه کارمزد سالانه از حساب آن‌ها کسر شده به دست این معاونت رسید. از همان روز نیز پیگیر این موضوع شدم و از سلطانی‌فر (وزیر ورزش و جوانان) نیز خواستم تا این موضوع را با رییس بانک مرکزی در میان بگذارند.

معاون امور جوانان در ادامه توضیح داد: به این ترتیب امروز با دستور مجدد رئیس بانک مرکزی و پیگیری از بانک‌های خصوصی همه اقساط کسر شده به حساب افراد بازگردانده شد.

تندگویان تصریح کرد: با این وجود اگر تا روز شنبه این قسط به حساب افراد بازگردانده نشد، آن‌ها می‌توانند بعد از کسب اطمینان از حساب‌شان، اطلاعات مربوط به بانک و شعبه را به معاونت جوانان‌اعلام کنند تا این موضوع را پیگیری کنیم. جوانان این موضوع را می‌توانند هم از طریق سامانه‌های وزارتخانه یا از طریق فضای مجازی در اختیار این معاونت قرار دهند.

این افراد می‌توانن بدون مراجعه حضوری درخواست خود را به همراه مدارک اخذ وام شعبه و مشخصات فرد دریافت کننده به شماره فکس ٠٢١٢٢۶۶٠٩٢١ یا ایمیل info@msy.gov.ir به همراه شماره تماس خود ارسال کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: اقساط وام ازدواج محمدمهدی تندگویان شیوع کروناویروس بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آمارهایی که بانک مرکزی روز دوشنبه‌ هفته جاری از شاخص‌های پولی منتشر کرد حاکی از آن است که نرخ رشد پایه پولی در پایان سال گذشته به ۲۸.۱ درصد کاهش یافته است.

همچنین طبق آخرین آماری که محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در جلسه هیات دولت ارائه داد، نرخ رشد نقدینگی در پایان فروردین ۱۴۰۳ به ۲۳ درصد رسید کاهش یافته که کمترین رقم از فروردین ۹۸ به این سو است.

برجسته‌ترین بخش آمارهای بانک مرکزی اما مربوط به شاخص رشد حجم پول بود. طبق آمارهای بانک مرکزی نرخ رشد حجم پول در پایان سال گذشته به ۱۷.۵ درصد رسیده که این رقم طی ۶ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. به عبارت دیگر از فروردین ۹۷ به این سو، نرخ رشد حجم هیچگاه به این میزان کاهش نیافته بود.

نرخ رشد حجم پول در ادبیات مرسوم اقتصادی، به عنوان دماسنج انتظارات تورمی شناخته شده است. بالا رفتن نرخ رشد حجم پول به معنای شدت گرفتن انتظارات تورمی و چشم‌انداز منفی جامعه از قیمت‌ها در آینده است.

زمانی که جامعه انتظار افزایش چشمگیر قیمت‌ها در آینده نزدیک را داشته باشد، سرمایه‌های خود را برای در امان نگه داشتن از تورم احتمالی آتی، به سرعت به دارایی‌های بادوام سرمایه‌ای نظیر خودرو، طلا و... تبدیل می‌کنند. در مقابل، کاهش نرخ رشد حجم پول به معنای چشم‌انداز مثبت جامعه از ثبات قیمت‌ها در آینده است و نشان می‌دهد جامعه انتظار جهش و بی‌ثباتی در قیمت‌ها در آینده نزدیک را ندارد. از همین رو، کاهش نرخ رشد حجم پول، نشانگر فروکش کردن انتظارات تورمی به باثبات‌ترین وضعیت از ابتدای ۹۷ تا کنون است. به بیان دیگر، شاخص انتظارات تورمی به ارقام پیش از تحریم سال ۹۷ رسیده است.

دیگر خبرها

  • راه اندازی معاونت پرورشی در مدارس غیرانتفاعی مرکزی
  • سازمان برنامه مکلف به بستن حساب‌های فرعی دستگاه‌ها شد
  • ایران جزو کشور‌های شناخته شده دنیا در درمان ناباروری
  • بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم
  • پاسخ عجیب بانک مرکزی به درخواست زوج‌های جوان: «هیچ بانکی اعتبار پرداخت وام ازدواج ندارد»
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند