Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@11:24:04 GMT

درصد اشغال هتل‌های استان مرکزی صفر است

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۳۱۲۷

درصد اشغال هتل‌های استان مرکزی صفر است

علیرضا ایزدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، کلیه مراکز اقامتی از قبیل خانه مسافرها، مهمانپذیرها، مهمانسرای ادارات دولتی و خوابگاه‌های ادارات استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تعطیل بوده و هیچگونه فعالیتی نداشته‌اند.

وی اظهار داشت: سفره خانه‌های سنتی و واحدهای پذیرایی بین راهی  شهرستان نیز  تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و هیچ گونه خدماتی ارائه نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: همچنین موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری نیز در این ایام‌ تعطیل شدند تا مانع تجمع و شیوع کرونا باشند.

ایزدی افزود: برای کنترل و نظارت بیشتر، ماموران  واحد نظارت اداره کل به صورت مستمر و روزانه از تاسیسات گردشگری بازیدمی‌کنند.

وی با بیان اینکه این اماکن تحت نظارت کامل هستند و  در بازدیدهای انجام شده خالی بوده‌اند اظهار داشت: شماره تلفن تماس ۳۳۱۲۱۹۰۶ نیز پیش‌بینی شده تا مردم موارد تخلف خانه مسافرها را گزارش دهند.

وی اظهار داشت: تأسیسات گردشگری استان مرکزی همکاری بسیار مطلوبی در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داشته‌اند و تاکنون گزارشی از تخلف در مراکز تحت نظارت اداره کل استان دریافت نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: تعطیلی مراکز اقامتی نباید به فرصتی برای اجاره منازل شخصی از طرف افراد سودجو به مسافران تبدیل شود و از هم استانی‌ها درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن‌های ۰۸۶۳۳۱۲۱۹۰۶ و ۰۹۶۲۹ گزارش دهند.

ایزدی با اشاره به کاهش بسیار زیاد سفرها در نوروز امسال، خاطرنشان کرد: سفر در فرهنگ ایرانیان از دیرباز بوده و هست و امید است با غلبه براین ویروس و برنامه ریزی مناسب دوباره شاهد رونق و شکوفایی صنعت گردشگری ایران باشیم.

نخستین مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی پس از قم در اول اسفندماه سال ۹۸ مشاهده شد و مجموع مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ تا کنون به ۹۵۷ نفر رسیده است.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان مرکزی صنایع دستی و گردشگری گردشگری گردشگری و صنایع دستی موزه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم

به گزارش قدس آنلاین، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی مجددا بر "امید" این سازمان برای راه کار دو کشوری تاکید کرد و آن را تنها راه طولانی مدت صلح برای اسرائیل و فلسطین و کل منطقه خواند.

گوترش تصریح کرد: «سازمان ملل متحد کاملا متعهد به حمایت از مسیر صلح مبتنی بر پایان اشغالگری و ایجاد یک کشور فلسطینی کاملاً مستقل، دموکراتیک، پایدار، پیوسته و مستقل با غزه به عنوان بخشی جدایی ناپذیر آن است».

پیش از این، سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل از کشورهایی که کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند، خواست این کار را انجام دهند و گفت: اکنون زمان به رسمیت شناختن کشور فلسطین فرا رسیده است.

«ریاض منصور» نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل افزود: از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم که درخواست ما برای دستیابی به عضویت کامل در این سازمان را مورد بررسی مجدد قرار بدهد.

باربادوس و جامائیکا جدیدترین کشورهایی هستند که فلسطین را به رسمیت شناختند و به ۱۴۰ کشور دیگر پیوستند.

منصور در سخنرانی خود در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت: به کسانی که هنوز کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته اند، می گوییم که هیچ دلیلی برای تاخیر بیشتر وجود ندارد. کسانی که می خواهند یک کشور فلسطینی را نابود کنند و به همراه آن، فرصتی برای صلح را از بین ببرند، منتظر نخواهند نشست.

این دیپلمات فلسطینی تصریح کرد: اگر تعجب می‌کنید که آیا در سمت درست تاریخ هستید، از خود یک سوال بپرسید: «آیا کاری که من انجام می‌دهم حامی آزادی و صلح است یا امکان ادامه ظلم و درگیری؟» باید این سؤال را از خود بپرسید.»

نماینده فلسطین در سازمان ملل ادامه داد: پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد به این اشاره می‌کند که موضوع برپایی کشور فلسطین در گرو امیال تندروها در اسرائیل نیست.

قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ در نشست شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته شد که با مخالفت آمریکا و وتوی این کشور به تصویب نرسید.

این قطعنامه ۱۲ رای مثبت، دو رای ممتنع و یک رای مخالف از شورای امنیت ۱۵ عضوی کسب کرد.
تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل مستلزم آن است که حداقل ۹ رأی مثبت را بدون مخالفت یا همان وتوی پنج عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین به دست آورد .

وزارت خارجه آمریکا همان روز پیش از رای گیری اعلام کرد که واشنگتن به این قطعنامه رای مثبت نخواهد داد.

فلسطین اکنون ناظر دائمی در سازمان ملل است. در سال ۲۰۱۱، فلسطین برای عضویت دائمی در سازمان ملل درخواست داده بود، اما بعداً تصمیم گرفت برای مدتی به عنوان ناظر دائمی باقی بماند.

در ماه آوریل، فلسطین نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل ارسال و درخواست کرد که پیوستن آن به سازمان ملل متحد به عنوان یک عضو دائمی را دوباره بررسی کند.

کشورهای دارای این وضعیت می توانند در اکثر جلسات شرکت کنند و تقریباً به تمام اسناد مربوطه دسترسی داشته باشند، اما حق رای ندارند. به جز فلسطین، واتیکان نیز دارای وضعیت ناظر دائمی در سازمان ملل است.

کشورها با تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل بنا به توصیه شورای امنیت در این نهاد بین المللی پذیرفته می شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • اگر عرضه نظارت لیگ برتر را ندارند، شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند | بچه‌های علی پروین و ناصر حجازی فوتبالیست شدند، اما له‌شان کردند
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی