Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سامانه  مشاوره تلفنی رایگان ٤٥٢٩٨ به همت مرکز «سلامت روان رویین » جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در راستای حفظ  سلامت روان افراد جامعه در دو سطح برای کودکان و بزرگسالان راه اندازی شد. 

فرج حسینیان، معاون پژوهشی،جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به استرس و اضطراب ایجاد شده در جامعه از زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: با گسترش ویروس کرونا در کشور و ایجاد استرس و اضطراب و نیز مشکلات روان‌شناختی زیاد در افراد جامعه، سامانه مشاوره تلفنی رایگان جهت ارائه خدمات روان‌شناختی به هموطنان راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این فعالیت در راستای مسئولیت اجتماعی جهاد دانشگاهی و حفظ سلامت روان افراد جامعه با بهره مندی از اساتید و افراد توانمند حوزه سلامت روان کشور و در دو سطح برای کودکان و بزرگسالان و به صورت خدمات دهی رایگان راه اندازی شده ‌است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه هموطنان از تمام نقاط کشور می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند، ادامه داد: این سامانه به صورت مشاوره و راهنمایی تلفنی است و از روز اول سال جاری با همکاری صدنفر روان‌شناس و مشاور به طور رسمی برای پاسخ به سوالات روانشناختی در حوزه استرس و اضطراب آغاز به فعالیت کرده است.

هموطنان می‌توانند از ساعت ١٠ الی ٢٠ با تلفن ثابت یا همراه با شماره ۴۵۲۹۸-۰۲۱ تماس گرفته و از خدمات کارشناسان سلامت روان مرکز رویین جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی بهره مند شوند.

۲۳۵۲۳۱

کد خبر 1369187

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: روانشناسی سلامت روان ویروس کرونا جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مهشید سلیمانی گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.
وی افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.
مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.
سلیمانی گفت: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آنها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.
وی افزود: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.
سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند