Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@06:05:27 GMT

تولید ژاکت ضدآب با پنبه گرافی

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۳۹۴۳

تولید ژاکت ضدآب با پنبه گرافی

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گرافن را «ماده جادویی» قرن ۲۱ می‌نامند. این ماده که گفته می‌شود محکم‌ترین ماده‌ای است که تاکنون مورد مطالعه قرار گرفته، جایگزینی برای سیلیکون است و خواص عجیب آن مانند بیشترین میزان رسانایی الکتریکی در بین مواد شناخته شده، دنیای علم و رسانه‌ها) را تکان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرافن ماده‌ای منحصربه فرد با پایه‌ی کربنی و دانسیته‌ی اتمی بالاست.

ترکیب غیر عادی خواص آن نظیر سختی و استحکام مکانیکی بسیار بالا، رسانایی الکتریکی و حرارتی بالا و قابل تنظیم، خصوصیات عالی نوری وسطحی است و از طریق عامل دار کردن شیمیایی، مورد توجه خاص محققان قرار گرفته است و این حقیقت که شیمیدانان به سختی می‌توانند جایگزینی برای گرافن پیدا کنند، سبب شده که این ماده دارای کاربرد‌های فراوانی در نانوالکترونیک، پیل‌های خورشیدی و ابزار‌های ذخیره انرژی مثل باطری‌ها و ابرخازن‌ها باشد.

گرافن یکی از ساختار‌های کربنی است که در قرن اخیر کشف شده است. این ساختار به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، کاربرد زیادی در صنایع مختلف پیدا کرده است.

نیکولاس ناوارو، طراح ایتالیایی، اقدام به طراحی و ساخت ژاکتی کرده که در آن از پنبه حاوی لایه‌های گرافنی استفاده شده است. این ژاکت کاملا ضدباد بوده و همچنین صددرصد تنفس‌پذیر است و درعین حال کاملا خاصیت ضدآب دارد.

در حال حاضر، این ژاکت گرافنی با نام جاری Graphity از طریق سایت کیک‌استارتر قابل تهیه است. ناوارو می‌گوید: «همه چیز از چند سال پیش آغاز شد، ما تیمی از طراحان بودیم که روی پارچه‌ای نوآورانه کار می‌کردیم. هدف ما ساخت ژاکتی انقلابی بود که صنعت مد را برای همیشه تغییر می‌داد. قرار بود کار دشواری باشد، اما برای چنین چالشی ما آماده بودیم.»

بیشتر بخوانید: مسائل محیط زیست در زمره ۵ خطری که جهان را تهدید می کند

در ابتدا انواع مختلفی از ژاکت‌های موجود در بازار را خریدیم تا ببینیم که آن‌ها چه چیزی کم دارند و چگونه می‌توان آن‌ها را بهبود داد. متاسفانه هیچ‌کدام از آن‌ها کامل نبودند، به همین دلیل ما شروع به جستجو کردیم تا گزینه‌های جدیدی را برای کار پیدا کنیم. ما متعهد شدیم تا بهترین مواد ممکن را بیابیم، صرف‌نظر از این که چقدر تلاش نیاز داشته باشد.

جستجوی طولانی و چالش‌برانگیزی بود، سرانجام پس از دو سال تحقیق، ما ماده‌ای را یافتیم که می‌توانست قواعد بازی را تغییر دهد، ماده‌ای که گرافن نام داشت. این ماده ویژگی‌هایی داشت که قبلا دیده نشده بود.

در حقیقت دانشمندانی که موفق به تولید گرافن شده بودند، جایزه نوبل دریافت کرده بودند. این ماده می‌توانست انقلابی در صنعت پوشاک ایجاد کند و ما می‌خواستیم در خط مقدم این انقلاب قرار بگیریم. از این رو، اقدام به تولید این ژاکت کردیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گرافن فناوری نانو فناوری نوین ماده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند

چای سبز از جوانه و گلبرگ‌های تازه چای به دست می‌آید؛ در فرآیند تولید این چای اکسایش بسیار کم صورت می‌گیرد؛ چای سبز انواع مختلفی همچون چینی و ژاپنی دارد.

به گزارش همشهری، در این مطلب برخی از خواص این گیاه را بیان می‌کنیم.

کاهش وزن با چای سبز

پلی فنول‌های چای سبز فعالیت آمیلاز موجود در بزاق (آنزیم تجزیه کننده قندها) را مهار می‌کند بنابراین این چای نقش موثری در کاهش وزن دارد.

جلوگیری از پوسیدگی دندان با چای سبز

عصاره برگ چای سبز خواص ضد میکروبی دارد و از ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.

محافظت از قلب در برابر آسیب‌های مختلف با چای سبز

دانشمندان ماده‌ای شیمیایی را در چای سبز شناسایی کردند که در حفاظت از قلب در برابر آسیب‌های مختلف موثر است.

کارشناسان موسسه بهداشت کودکان انگلیس در مطالعه روی ترکیبات چای سبز موفق به شناسایی ماده‌ای شیمیایی به نام «اپی‌گالوکاتچین گالات» شدند که می‌تواند مرگ سلول‌ها را پس از حمله قلبی کاهش دهد؛ این ماده همچنین روند بهبود سلول‌های قلبی را سرعت می‌بخشد.

کاهش تری‌گلیسیرید خون با چای سبز

کاتچین موجود در چای سبز، فعالیت آنزیم لیپاز (آنزیم مسئول هضم چربی‌ها) در لوزالمعده را مهار می‌کند بنابراین شکستن چربی با سرعت بسیار کمی صورت می‌گیرد و چربی خون آهسته افزایش پیدا می‌کند.

جلوگیری از بروز فشارخون بالا با چای سبز

مصرف نیم تا ۲ و نیم فنجان چای سبز در روز احتمال بروز پُرفشاری خون را تا ۴۶ درصد کاهش می‌دهد.

جلوگیری از عوارض دیابت با چای سبز

چای سبز از عوارض ناشی از دیابت مانند آب مروارید و بیماری‌های کلیوی نیز جلوگیری می‌کند.

چای سبز به علت داشتن کافئین، از جذب مواد معدنی به ویژه آهن جلوگیری می‌کند.

زنان باردار و شیرده، مبتلایان به ناراحتی اعصاب و افرادی که تپش قلب نامنظم دارند نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند.

مصرف این چای همچون چای سیاه به همراه غذا، جذب روی، آهن و کلسیم را کاهش می‌دهد.

افراط در مصرف چای سبز باعث دفع زیاد آب از بدن و یبوست می‌شود.

افرادی که فشار چشم بالا دارند نباید از چای سبز استفاده همچنین مبتلایان به میگرن نیز باید در مصرف آن احتیاط کنند.

استفاده از چای سبز در اشخاصی که از دارو‌های ضد انعقاد مانند وارفارین استفاده یا افرادی که آسپرین مصرف می‌کنند نیز ممنوع هست.

دیگر خبرها

  • فیلم| شرمندگی عقاب ماده در مقابل همسر پس از گم‌شدن جوجه‌شان
  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • تصاویری از حرکت خوک ماده و توله ها در جنگل ساری
  • تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات
  • ثبت پتنتی که انتقال حرارت در کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت را تسهیل می‌کند
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • ژاکت مدیر بایرن خبرساز شد: بیش از ۳۰ سال قدمت!
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • استاپ‌موشن عرصه نوظهور در بازاریابی است/ نقش موشن‌گرافی در رونق تجارت
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد