Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در جلسه کمیته اقتصادی دولت، اظهار داشت: قبل از ایام فروردین بر مبنای یک فرض بدبینانه بسیاری از اماکن را برای نقاهتگاه آماده کردیم و امروز ده‌ها هزار تخت نقاهتگاهی در سراسر کشور آماده است که تقریبا از این تخت‌ها استفاده نشده است.

اخبار سیاسی- روحانی با بیان اینکه ۴ هزار تخت بیمارستانی نیروهای مسلح را نیز آماده کرده بودیم که از این تعداد هم تاکنون استفاده نشده است، افزود: تمام تخت‌های بیمارستانی کشور را هم آماده کرده بودیم که از این تعداد هم تاکنون نزدیک به ۱۳ هزار تخت استفاده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه عدد بسیار بالایی از تخت‌های بیمارستانی و نقاهتگاهی استفاده نشده در اختیار داریم، گفت: تشکر می‌کنم از برنامه‌ریزی بسیار خوبی که در کشور انجام شده است؛ چراکه فکر می‌کنم هیچ کشوری شرایط کشور ایران را نداشته باشد که در شرایط سختی که همه کشورهای دنیا با آن مواجه هستند، حدود ۲۰ هزار تخت بیمارستانی خالی در اختیار داشته باشد.

وی به خستگی و حجم کاری بالای پزشکان و پرستاران در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و خاطرنشان کردد: با آماده کردن ۱۰ هزار پرستار جدید این مسئله را حل کردیم و امروز شرایط به گونه‌ای است که می‌توانند پرستاران ما طبق معمول در بیمارستان‌ها فعالیت خودشان را ادامه بدهند.

روحانی با اشاره به جلسه کمیته اقتصادی دولت، گفت: اولین تصمیمی که امروز اتخاذ شد این بود که کسب و کارهای صدمه دیده، مشروط به اخراج نکردن کارگران، تسهیلات ارزان قیمت دریافت کنند که وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت رفاه جدول آن را مشخص می‌کنند.

رئیس جمهور ادامه داد:  ۷۵ هزار میلیارد تومان برای این کار مد نظر قرار دادیم که بانک مرکزی با همکاری بانک‌ها آن را انجام خواهند داد.

وی همچنین گفت: نرخ ترجیحی تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای بنگاه‌های صدمه دیده از کرونا را ۱۲ درصد با مدت زمان پرداخت ۲ ساله است.

روحانی همچنین با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، گفت: امیدواریم تا ۲۰ فروردین از قطع زنجیره شیوع کرونا اطمینان بیشتری حاصل شود.

رئیس جمهور با اشاره به نیازمندی‌های اعتباری موضوع کرونا، گفت: مجموعه چیزی که بهداشت و درمان ما نیاز دارد و کمکی که باید به صندوق بیمه بیکاری نیاز دارد، یک رقم یک میلیارد دلاری است که ما امروز این نامه را انشالله خواهیم نوشت و امیدواریم مقام معظم رهبری هم موافقت کنند که یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در اختیار معضلات و پیچیدگی های بحث کرونا مخصوصا در زمینه بهداشت و درمان که نیازهای فراوانی برای تجهیز بیمارستان ها داریم، تخصیص پیدا کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور ویروس کرونا پرستار حسن روحانی دلار صندوق توسعه ملی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور استفاده نشده رئیس جمهور هزار تخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده تبادل ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های ایران باکشورهای آفریقایی هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، در حاشیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا «کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو با آیت الله سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار، توسعه روابط با قاره آفریقا را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی در تعامل با کشورهای آفریقایی منافع متقابل ملت ایران و ملت‌های آفریقایی را دنبال می‌کند، بر ضرورت تسریع در ایجاد سازوکارهای تقویت روابط ایران و بورکینافاسو از جمله فعال‌سازی کمیسیون مشترک دو کشور تاکید کرد.

رئیسی در ادامه به ظرفیت‌های بسیار خوب و پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی، نفت و انرژی و علم و فناوری اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌های عظیم موجود در قاره آفریقا برای توسعه و پیشرفت، آماده همکاری، تعامل و تبادل این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها با کشورهای آفریقایی از جمله بورکینافاسو است و اطمینان داریم توسعه این روابط به نفع ملت‌های دو کشور خواهد بود.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار ضمن تبریک برگزاری موفق اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا به دکتر رئیسی و همچنین محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، ایران و مردمانش را صاحب تمدنی بزرگ توصیف و بر علاقمندی کشورش برای توسعه هر چه بیشتر روابط با ملت ایران به عنوان پدیدآورندگان این تمدن بزرگ تاکید کرد.

کیلم دو تامبلا با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی برای ارائه تصویری نادرست و مخدوش از جمهوری اسلامی ایران افزود: بر خلاف تبلیغات غربی‌ها ایران کشوری مستقل، در حال توسعه و پیشرفته است که بر جذابیت‌های این کشور برای توسعه و تقویت روابط در همه زمینه‌ها با آن افزوده است.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین بر علاقمندی کشورش برای گسترش همکاری‌ها و تعامل با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های زیرساختی، ارتباطاتی، معادن، کشاورزی، دامپروری، حمل و نقل، علمی و فرهنگی، دانش‌بنیان و انرژی تاکید کرد.

کد خبر 6089066 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • آماده تبادل ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های ایران باکشورهای آفریقایی هستیم
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است
  • محرک جدید بورس
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد