Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ ترددهای پرخطر در شهر جدید امیرکبیر در حالی رو به افزایش است که ورود بدون محدودیت غیربومی‌ها ضریب خطر شیوع کرونا را افزایش داده است. ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، شهر امیرکبیر از شهرهای تازه تأسیس ایران است که در فاصله 35 کیلومتری شرق اراک و در آزادراه اراک-قم واقع شده‌ که ساخت این شهر با هدف جمع‌آوری سرریز جمعیتی شهر اراک در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران به تصویب رسید و این شهر از جنوب به محور ارتباطی اراک - قم و روستای ابراهیم آباد، از شمال به راه‌آهن سراسری و تپه‌های اطراف محدود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به سیاست ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد در قالب مسکن مهر، از سوی دولت مقرر شد مسکن‌های ساخته شده در این شهر به صورت ویلایی ساخته شوند. بر این پایه این شهر به عنوان نخستین شهر جدید ویلایی در کشور شناخته شده‌است.

اما این روزها براساس گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از شهر جدید امیرکبیر وضعیت این شهر چندان در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مناسب نیست و حضور و ترددهای مختلف و بسیار زیاد در آن ساکنان آن را با خظر روبرو ساخته.

حضور پرتعداد پلاک‌های غیربومی در شهر امیرکبیر

براساس مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم، حضور پلاک‌های غیربومی شهرهای اطراف از جمله قم، البرز، تهران و... در این شهر به امری نگران کننده برای اهالی این شهر تبدیل شده است.

یکی از اهالی شهرجدید امیرکبیر به خبرنگار تسنیم می‌گوید: متاسفانه شهر امیرکبیر تنها نام شهر را به یدک کشیده و متاسفانه دارای فرمانداری، بخشداری، حتی دهیاری، شهرداری نیست که همین امر سبب سخت شدن کار شده است.

وی ادامه می‌دهد: عدم وجود سازوکار مناسب برای ورود به شهر باعث شده در چند روز اخیر حجم زیادی از ورود غیربومی‌ها به این شهر را شاهد باشیم.

ازدحام جمعیتی در ورودی و خیابان‌های ورودی 

دیگر ساکن شهر امیرکبیر که اصالتی اراکی دارد به خبرنگار تسنیم می‌گوید: قرار بود این شهر به سرریز جمعیتی اراک تبدیل شود، جای سوال اینجاست چطور مردم سایر شهرها و استان‌های کشور اینجا سکنی گزیده‌اند.

وی اضافه می‌کند: در کوچه های شهر هم وطنان قمی ما با شیوع کرونا به شهر امیرکبیر عزیمت کرده‌اند که متاسفانه هیچ غربالگری درخصوص این افراد صورت نگرفته است.

ساکن دیگری از این شهر نیز با انتقاد از نبود نظارت بر روند تردد در این شهر می‌گوید: وجود پارک بزرگ در ورودی این شهر و نبود نظارت کافی سبب شده روزانه شاهد حجم بسیاری از تجمع در ورودی و خیابان‌های این شهر باشیم.

تشریح جزئیات طرح کاهش زنجیره انتقال برای کنترل کروناجدیدترین اخبار کرونا در ایران| نبود توان مواجهه با موج دوم کرونا در گیلان/ لزوم جبران خسارات اصناف آسیب‌دیده/ مردم در خانه بمانندمبارزه مدافعان سلامت بام ایران با کووید‌ 19؛ وقتی بی‌توجهی‌ها بر شیوع ویروس‌ کرونا دامن می‌زند

به گزارش تسنیم، این درحالیست که از چند هفته اخیر و با تصویب قرارگاه پدافندزیستی استان مرکزی تیم‌های غربال‌گری در نقاط مختلف ورودی شهرهای استان مرکزی مستقر شده و پس از تست مسافران از ورود افراد مشکوک به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ممانعت به عمل می‌آید.

حال باید دید با توجه به حضور شمار بسیاری از خانوارهای اراکی و استان مرکزی در شهر جدید امیرکبیر مسئولان استان مرکزی چه تدابیری برای غربال‌گری و نظارت بر ترددها به این شهر اعمال خواهند کرد؟

گزارش از حامد رضایی

انتهای پیام/711/ش

R7980/P/S6,73/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا شهر جدید امیرکبیر خبرنگار تسنیم شهر امیرکبیر استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • لزوم روزآمدی مربیان عقیدتی
  • فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد
  • اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر