Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قیمت مصالح ساختمانی در طی ماه‌های گذشته به شکل چشمگیری افزایش یافته است، گفت: شرایط اقتصادی کشور باعث شده که قیمت تمام شده ساخت مسکن افزایش یابد و این موضوع در حوزه مصالح ساختمانی به شکل چشمگیری محسوس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در صورتی که قیمت مصالح ساختمانی از سوی دولت کنترل نشود برای سازندگان مشکل آفرین خواهد بود چراکه بازار ساخت و ساز را به صورت کامل تحت تأثیر خود قرار خواهد داد و ما در آینده با کاهش چشمگیر تولید مسکن روبه‌رو خواهیم بود.

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران افزود: باید دولت بتواند بازار مصالح ساختمانی را به ویژه برای بعد از عید کنترل کند و از طریق اقدامات لازم هزینه‌های ساخت و ساز را کاهش دهد چراکه این موضوع در آینده زمینه‌ساز رشد چشمگیر قیمت مسکن خواهد شد.

رهبر با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته قیمت میلگرد رشد ۱۰۰ درصدی داشته است، گفت: میلگرد در ماه گذشته کیلویی ۴ هزار و ۲۰۰ تومان بود، اما هم‌اکنون قیمت آن به ۹ هزار تومان رسیده که باعث نگرانی بسیار شدید سازندگان مسکن و تولیدکنندگان شده است.

او به بازار نابه‌سامان فولاد هم اشاره کرد و گفت: فولاد به عنوان یکی از اصلی‌ترین مصالح ساختمانی در حوزه مسکن به شمار می‌رود که این روز‌ها به شکل چشمگیری قیمت آن افزایش یافته و دولت باید هر چه سریع‌تر بتواند با اقدامات لازم و همچنین با راه‌اندازی کارت اعتباری مصالح ساختمانی این موضوع را کنترل کند.

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران یادآور شد: در صورتی که قیمت بازار‌های موازی در سال آینده افزایش یابد به طور قطع قیمت مسکن هم تغییر خواهد کرد بنابراین باید منتظر باشیم و ببینیم که با ایجاد وضعیت کرونا چه بازاری در حوزه مسکن رقم خواهد خورد.

رهبر تأکید کرد: در صورتی که قیمت مصالح ساختمانی افزایش یابد به طور قطع تمامی طرح‌ها از جمله طرح اقدام ملی مسکن هم تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و باعث افزایش قیمت تمام شده ساخت آن خواهد شد بنابراین دولت باید سعی کند هر چه سریع‌تر دست دلالان و سوداگرانی که باعث ایجاد چنین نوساناتی در بازار مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و فولاد شده است را کوتاه کند.

گفتنی است: طبق آمار‌های ارائه شده قیمت مصالح ساختمانی در طی یک ماه گذشته با توجه به افزایش نرخ دلار رشد ۱۰۰ درصدی داشته است این در حالی است که در یک سال گذشته این بازار دچار چندین نوسان شدید قیمتی شده است به طوری که میلگرد و فولادی که در ابتدای سال گذشته حدود ۱۰۰۰ تومان بوده و ماه پیش به ۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده و هم‌اکنون بسیاری از سازندگان مسکن و فروشندگان مصالح ساختمانی قیمت آن را ۹ تا ۱۰ هزار تومان اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن حمل و نقل قیمت مصالح ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به حساب سازندگان مسکن در این استان خبر داد.

عطاء اله اکبری در گفت وگو با ایسنا- با اشاره به روند پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده نهضت ملی مسکن، افزود: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در سراسر استان ۳۴ هزار و ۸۴۸ نفر به بانک معرفی شدند که قرارداد ۲۴ هزار و ۲۴۸ واحد منعقد شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون برای ساخت ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد شهری و روستایی، پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ها به ۵۰ درصد رسیده است.

اکبری از اشتغال ۶۴ هزار و ۵۵۸ نفر در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت و نیز توسعه اقتصادی نیز حائز اهمیت است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همه دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با زیرساخت‌های مسکن در استان باید کمک کنند و پای کار باشند که لحظه‌ای درنگ نشود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی و با مشارکت مردم را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی سال ۱۴۰۳ قرار داده‌ایم و با به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های مرتبط در استان و با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا شاهد جهشی مثبت و تاثیرگذار در تولید مسکن استان باشیم.

اکبری با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان گفت: همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده و به‌منظور بهره مندی شهروندان گرامی از استفاده از این امکانات همزمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی، تعدادی از این مراکز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره کل در دست ساخت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده