Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری «المعلومه»، در بیانیه مرکز امنیت رسانه ای عراق آمده است که دو راکت کاتیوشا در نزدیکی فرماندهی عملیات بغداد به زمین نشست.  

رسانه های بین المللی سحرگاه امروز از اصابت سه راکت خبر داده بودند.
در این بیانیه رسمی عراق آمده است:  راکت ها از منطقه «النهضه» پرتاب شده است و جزئیات بیشتر در این باره به زودی اعلام خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، برخی منابع از شلیک سه راکت به منطقه امنیتی سبز بغداد خبر دادند که به دنبال آن آژیرهای خطر سفارت آمریکا به صدا در آمد.  
منطقه امنیتی سبز در مرکز پایتخت عراق در طول هفته ها و ماه های گذشته شاهد چندین مرحله حمله های راکتی و موشکی از سوی افراد و گروه های ناشناس بوده است. بهمن ماه گذشته در یکی از این حمله ها چند راکت در سفارت آمریکا فرود آمد که یکی از در ساختمان غذاخوری سفارت فرود آمد.
منطقه سبز بغداد محدوده‌ای به گستره ۱۰ کیلومتر است که در محله «کَرخ» واقع شده است و سفارت‌خانه‎ها، مراکز دولتی و امنیتی عراق در آن واقع شده‌اند.   بخش سبز مشهورترین نام برای «منطقه بین‌المللی بغداد» است که در مرکز این شهر واقع شده و اطراف آن دیوارهای بتنی بلند کشیده شده است.
پیش از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ چنین نامی وجود نداشت و کاخ‌های «صدام»، دیکتاتور سابق در این منطقه واقع شده بود که در پی ورود نیروهای آمریکایی به شهر بغداد، مقام‎های آمریکا دفاتر خود را در کاخ صدام ایجاد کردند.
بسیاری از نهادها و مراکز دولتی و بین‌المللی در این منطقه قرار دارند؛ از آن جمله می‎توان به دفتر سازمان ملل، دفتر اتحادیه اروپا، سفارت آمریکا و سفارت انگلیس اشاره کرد. تا سال ۲۰۰۹ مسوولیت حفظ امنیت منطقه سبز بغداد بر عهده نیروهای خارجی بود اما از آن زمان به بعد محافظت از آن به نیروهای امنیتی عراق واگذار شده است.

برچسب‌ها منطقه سبز عراق بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه سبز عراق بغداد عراق عراق آمریکا عراق آمریکا عراق آمریکا عراق آمریکا آمریکا عراق منطقه سبز عراق بغداد سبز بغداد منطقه سبز واقع شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۴۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان بشرویه معطر به عطر شهید تازه تفحص شده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، فرماندار  بشرویه در جلسه برنامه ریزی تشییع پیکر شهید محمد مهدی فانی گفت: مراسم استقبال، تشییع و تدفین پیکر شهید محمد مهدی فانی،شهید تازه شناسایی شده دفاع مقدس ساعت ۹ صبح روز شنبه، در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) از  میدان امام خمینی (ره) به سمت حسینیه گلزار شهدا برگزار می شود. 

علیزاده افزود: پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص از منطقه عملیاتی فکه پیدا شد و پس از گذشت ۴۰ سال انتظار، هویت این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA  شناسایی شد .

شهید محمد مهدی فانی متولد دی ۱۳۴۱ است که در  فروردین ۶۲ در منطقه عملیاتی شمال فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • شهرستان بشرویه معطر به عطر شهید تازه تفحص شده
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • چالش تازه طلا فروشان با ثبت اطلاعات
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)