Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:13:22 GMT

افزایش تولید ماسک N۹۵ در همدان

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۴۷۵۱

افزایش تولید ماسک N۹۵ در همدان

حمیدرضا متین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تولید انواع ماسک های معمولی و پزشکی در استان با قوت ادامه دارد و در حال حاضر تولید ماسک معمولی از شمار روزانه ۲۰۰ هزار عدد گذشته است.

وی با اشاره به جهش تولید مواد ضدعفونی کننده از جمله مایع سفید کننده (وایتکس) و آب ژاول گفت: ذخیره این کالای بهداشتی به دقت صورت گرفته و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری پاسخگوی نیاز استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اظهار داشت: صنایع این استان علاوه بر تامین نیاز داخلی، این ماده ضدعفونی را برای چهار استان دیگر نیز تامین و ارسال می کنند.

متین خاطرنشان کرد: با شیوع بیماری کرونا مصرف وایتکس برای ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری، ناوگان حمل و نقل عمومی، ادارت و نهادها به شدت افزایش یافت و بر همین اساس در هفته های گذشته ظرفیت تولید این ماده در همدان چند برابر شد.

وی به مصرف بالای انواع دستکش های یکبار مصرف برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این اقلام بهداشتی از دیگر نقاط کشور تامین می شود اما به زودی یک واحد تولیدی دستکش نایلکس در همدان راه اندازی می شود.

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت به زودی یک محموله الکل و فراورده های ضدعفونی کننده که بر پایه الکل تولید می شود نیز به استان وارد و بین داروخانه ها توزیع می شود تا بخشی از نیاز مردم برای این محصول برآورده شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا همدان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا همدان بهداشت و سلامت ویروس کرونا همدان بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۴۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش قدس آنلاین، حامد نجفی علمدارلو افزود: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، افزود: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان 
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • افزایش دمای هوای همدان
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • برگزاری یادواره ۴۷۰ شهید کارگر استان همدان + تصویر