Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:20:52 GMT

وجود ظرفیت قانونی برای تعقیب قضایی اصناف متخلف

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۴۸۹۵

وجود ظرفیت قانونی برای تعقیب قضایی اصناف متخلف

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: علاوه‌ بر پلمب، ظرفیت قانونی برای مجازات اصناف متخلف در ایام شیوع کرونا در نظر گرفته شده است.

رضا عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تعطیلی بوستان‌ها در زنجان، اظهار کرد: یکی از بحث‌های موجود در زمانی که همه اجتماعات از قبیل مراکز آموزشی، آموزش عالی، مساجد، نمازهای جماعت و غیره تعطیل‌ شده است، تعطیلی بوستان‌ها و پارک‌ها برای جلوگیری از تجمع‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با بیان اینکه به شهرداری زنجان ابلاغ شده که محدودیت در استفاده از بوستان‌ها و پارک‌ها اعمال شود، ادامه داد: امیدواریم که بتوان با رعایت اصول بهداشتی با کم‌ترین مشکل و تلفات از این شرایط عبور کنیم.

وی با اشاره به پلمب فروشگاه‌هایی که دستور تعطیلی را رعایت نکرده‌اند، افزود: خوشبختانه در شهرستان زنجان، اصناف همکاری خوبی داشتند ولی در برخی مناطق شاهد فعالیت برخی از صنوف هستیم که اتاق اصناف و اداره اماکن، علاوه‌ بر پلمب، ظرفیت قانونی برای مجازات فرد خاطی را دارند که سلامت عمومی مردم را به خطر می‌اندازند و نسبت به این مسئله جرم‌انگاری و امکان تعقیب قضایی وجود دارد.

عسگری تصریح کرد: گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که با پویش‌های راه‌اندازی شده، شاهد آن هستیم که غاطبه کسبه از دستور تعطیلی تمکین کرده و مابقی نیز هشدارهای لازم را دریافت کرده و اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

فرماندار زنجان یادآور شد: ۱۶ شرکت‌ دانش‌بنیان و تجارت الکترونیکی با همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در این ایام مجاز به فعالیت هستند، بستری را برای خرید مجازی مردم فراهم کرده‌اند تا کمترین مراجعه به صنوف در زنجان، اتفاق بیافتد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان عسگری اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه برای کسب و کارمان شناسه یکتا رایگان بگیریم؟

به گزارش همشهری آنلاین، به دلیل عدم آگاهی بسیاری از مردم، برخی افراد با سوء استفاده از این مساله اقدام به دریافت پول از شهروندان می‌کنند. به طوری که در برخی شهرها، افراد وقتی به کافی‌نت مراجعه می‌کنند از آنها مبلغی را مطالبه و عنوان می‌شود که درصد اندکی سهم کافی‌نت و مابقی سهم اتاق اصناف برای صدور مجوز است. این در حالی است که قانون تاکید دارد که دریافت مجوز الکترونیکی یا همان شناسه یکتا رایگان است

برای گرفتن شناسه یکتا به آدرس www.g۴b.ir مراجعه و روی گزینه شناسه یکتا برای مجوزهای قدیمی کلیک کند. پس از آن در منوی جستجو، موضوع فعالیت صنفی‌تان را تایپ کرده و گزینه دریافت شناسه یکتا را فشار دهید. ۳ گزینه پیش روی شماست، اگر کسب و کارتان شخصی است وارد گزینه اشخاص حقیقی شده و از آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانیsso.my.gov.ir/login شماره موبایل را وارد کرده و رمز ورود را بزنید. در اینجا دیگر شما خودتان می‌توانید در چند ثانیه شناسه یکتا بگیرید. کاملا رایگان.

کد خبر 849412 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها شاخص کسب و کار اصناف دولت الکترونیک

دیگر خبرها

  • بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • ۲۵ اردیبهشت، آخرین مهلت اصناف برای دریافت شناسه یکتا
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • چگونه برای کسب و کارمان شناسه یکتا رایگان بگیریم؟
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند