Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش شدید باران و برف در برخی استان‌ها نسبت به احتمال وقوع سیل، بالاآمدن آب رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر شهری از امروز (پنجشنبه، هفتم فروردین) هشدار داد.

به گزارش ایرنا سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای با توصیف تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز (پنجشنبه، هفتم فروردین) اعلام کرد: امروز بارش باران و رعد و برق در استان های کردستان و کرمانشاه (حداکثر ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، نیمه شمالی فارس و جنوب غرب و مرکز کرمان (حداکثر ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۳۰ میلی‌متر) را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان برای فردا (جمعه، هشتم فروردین) بارش باران و رعد و برق برای جنوب آذربایجان غربی، شمال کردستان (حداکثر ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، غرب اصفهان، جنوب استان مرکزی و لرستان (حداکثر ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر) پیش بینی کرد.

همچنین در روز شنبه (نهم فروردین) بارش باران و رعد و برق در استان های آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، فارس، غرب کردستان، کهگیلویه و بویر احمد (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، چهارمحال و بختیاری نیمه شرقی خوزستان و جنوب و شرق لرستان (حداکثر ۴۰ تا ۸۰ میلی‌متر) پیش بینی شده است.

برای روز یکشنبه (دهم فروردین) نیز در استان های فارس، شرق خوزستان، کرمان و کهگیلویه بویر احمد (حداکثر ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۴۰ میلی‌متر)، شرق خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی شرق یزد و غرب کرمانشاه (حداکثر ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر بارش) پیش بینی می‌شود.

علاوه بر مخاطره های یاد شده، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی شده است. در این راستا، سازمان هواشناسی، مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری را توصیه کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/0031SK

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هواشناسی حداکثر ۲۰ ۳۰ میلی متر رودخانه ها استان ها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۵۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم باران‌های بهاری در استان احتمال سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها در نقاط مختلف استان وجود دارد.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و الگوهای پیش‌یابی، آسمان استان نیمه ابری، است و بارش‌های بهاری تا جمعه در استان تداوم دارد.

وی ادامه داد: این بارش‌ها امروز در زاهدان، نواحی شمالی و ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان و در بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق، برخی نقاط رگبار و رعدوبرق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین برای شمال استان از جمعه وزش باد برخی ساعات باد شدید و گردوخاک انتظار می‌رود، دریای عمان نیز امروز مواج خواهد بود.

وی گفت: تا صبح امروز از ۵۶ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی گزارش باران مخابره شد که از ایستگاه‌های زاهدان ۳.۳ میلی‌متر، چاه رحمان از توابع زاهدان ۳۰ میلی‌متر، زهک ۴.۶ میلی‌متر، میرجاوه و سنگان ۱۲ میلی‌متر باران گزارش شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه بارندگی‌ها در سطح استان، احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی نیز وجود دارد، که توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری و همچنین استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز شود.

کد خبر 747887

دیگر خبرها

  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق