Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:02:26 GMT

چگونه در دوران کرونا بر استرس و اضطراب خود غلبه کنیم

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۵۴۶۰

چگونه در دوران کرونا بر استرس و اضطراب خود غلبه کنیم

سرگرد زهرا قاضی در گفتگو با خبرنگار مهر، در بیان نکاتی برای ایجاد روانی آرام برای خود و اطرافیانمان در زمان کرونا اظهار کرد: به فرزندان خود کمک کنید تا هر گونه ترس و ناراحتی خود را از طریق فعالیت‌های خلاقانه مانند بازی و نقاشی کردن ابراز کنند.

وی افزود: مراقب امنیت روانی نزدیکانمان باشیم. هر سرفه مربوط به کرونا نیست، موضع دلسوزانه و حمایتی، شانس پیشگیری و بهبود را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس ارشد مشاوره پلیس پایتخت ادامه داد: از سلامت جسمی و روحی خود مراقبت کنید. هنگام خواندن خبرهایی در مورد شیوع بیماری احتمالاً ممکن است احساس آسیب پذیری کنید اما مهم است که این احساسات را کنترل و به دیگران یادآوری کنیم که سلامت روانی بسیار اهمیت دارد.

اطلاعات را از منابع موثق دریافت کنید

سرگرد قاضی تصریح کرد: توجه به پوشش رسانه‌ای ناقص و اخبار از منابع نامعتبر، یک تهدید برای ابتلاء به هیستری ها هستند. با دسترسی به اطلاعات از منابع موثق در مورد کووید ۱۹ می‌تواند به شما کمک کند تا تسلط بیشتری به پیرامون خود داشته باشید.

وی بیان کرد: برای داشتن مدیریت استرس و سلامت روان خود، در زمان‌های اپیدمی بیماری‌ها، اصلاً واکنش نشان ندهید، درنگ کنید و نفس بکشید از این فکر رها شوید و بگذرید. دلیل ندارد که به آن پاسخ دهید. تصور کنید که مثل ابر از شما دور می‌شود.

بپذیرید نگرانی طبیعی است

کارشناس ارشد مشاوره پلیس پایتخت در مورد کاهش اضطراب در این ایام گفت: در مورد مدیریت صحیح اضطراب در خصوص کووید ۱۹ بروز نگرانی را در ذهن خود درک کنید و بپذیرید نگرانی طبیعی است. دامن زدن به شایعات در ذهن، سلامت روانت را به خطر می‌کشاند.

به گفته سرگرد قاضی، ترس شدید از آلودگی یکی از نمودهای ابتلاء به اختلال وسواس فکری- عملی است آگاهی از نظم آئینی و هدف از سلامت و پاکیزگی کامل می‌تواند، افراد دارای این اختلال را یاری دهد.

آنهایی که اختلال اضطراب دارند از شبکه‌های اجتماعی دوری کنند

وی ادامه داد: کسانی که دارای اختلال اضطراب هستند نمی‌توانیم به افکارشان مسلط بمانند و فقط به فاجعه فکر می‌کنند. با دوری مستمر از وب سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی می‌توان به مدیریت اضطراب کمک کرد.

کارشناس ارشد مشاوره پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: در مقابل اپیدمی‌ها و بیماری‌های انسجام و انضباط اجتماعی افراد در یک جامعه می‌تواند عمر شیوع اپیدمی‌ها را از بین برد.

سرگرد قاضی گفت: دلیل اصلی اضطراب، نگرانی از نادانسته‌ها و انتظار وقوع یک واقعه است. با مدیریت و افزایش مهارت و کنترل اضطراب می‌توان در مقابل وحشت از اپیدمی کووید ۱۹ جلوگیری نمود.

کودکان را از والدین دور نکنید

وی با بیان نکاتی برای مدیریت بر استرس و اضطراب کودکان گفت: کودکان را از والدین و اعضای خانواده دور نکنید. لازم است متناسب با سن کودک او را نسبت به بیماری کووید ۱۹ آگاه کرد و توجه به نگرانی‌های آنان می‌تواند به کاهش اضطراب کودکان کمک کند.

کارشناس ارشد مشاوره پلیس پایتخت با بیان نکاتی در مورد مدیریت استرس در دوران کرونایی گفت: به لحظه اکنون توجه کنید چرا که در حال حاضر در این لحظه همه چیز خوب است به تنفس و حسی که از نفس کشیدن می‌گیرید توجه کنید، به زمین زیر پایتان توجه کنید، به اطرافتان نگاه کنید و به چیزهایی که می‌بینید، می‌شنوید، لمس می‌کنید و می بویید توجه کنید. سپس حواستان را به چیز دیگری بدهید، به کارهایی که باید بکنید یا کاری که پیش از دلواپسی داشتید می‌کردید یا کاری دیگری بکنید و تمام حواستان را به آن بدهید.

سرگرد قاضی در پایان گفت: به کارهای روزمره خود پایبند باشید برای کسب آرامش بیشتر از تکنیک‌های مدیریت استرس مانند یوگا، مدیریت مدیتیشن و تایچی استفاده کنید در خانه فعالیت بدنی داشته باشید، نرمش ساده باعث افزایش سطح هورمون‌های اندروفین و سروتین شده و به شما احساس بهتری می‌دهند.

کد خبر 4885749 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: کووید 19 ویروس کرونا سیستم ایمنی پلیس پیشگیری ویروس کرونا شهرداری تهران نوروز وزارت آموزش و پرورش ضدعفونی شورای شهر تهران آموزش مکمل شهر تهران احتکار دستگیری سارق پلیس راهور ماسک طبی نیروی انتظامی حوادث چهارشنبه سوری توجه کنید کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا ایران تا پایان هفته اول اردیبهشت به‌طور متوسط ۱۶ درصد بارش بیشتری نسبت به شرایط نرمال دریافت کرده است. با این وجود استان‌های سمنان ۴۴ درصد، تهران ۴۰ درصد، قزوین  ۳۹ درصد و خراسان رضوی ۳۷ درصد کم‌بارشی نسبت به شرایط نرمال داشته‌اند بنابراین دامنه‌های جنوبی البرز بارش کمتری نسبت به سایر مناطق کشور دریافت کرده‌اند. به گفته رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور همکاری مردم و توجه به الگوی کشت برای عبور از شرایط کمبود بارش ضروری است.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا افزود: در هر زمینه‌ای اگر همکاری نباشد آسیب‌ جمعی وارد می‌کند. آب یک عنصر حیاتی است. حدود ۵۰ درصد آب استان تهران صرف شرب و بهداشت می‌شود. این رقم بزرگی است البته در همه کشور این گونه نیست. در خیلی از استان‌ها آب مورد نیاز برای شرب زیر ۱۰ درصد است و حدود ۹۰ درصد آن صرف صنعت و کشاورزی می‌شود ولی در استان تهران به علت سکونت جمعیت متراکم در آن با کمبود منابع آبی مواجه است بنابراین به علت کمبود بارندگی و افزایش تدریجی تقاضا همکاری و توجه مردم بسیار کلیدی و حیاتی است.

وی تاکید کرد: آب را نمی‌توان خلق کرد، اگرچه می‌توان آن را به ‌طور محدود انتقال داد ولی کافی نیست و نمی‌تواند کمبودها را جبران کند بنابراین مهم‌ترین عامل بر کاهش مشکلات موجود همکاری و توجه مردم نسبت به چگونگی‌ مصرف آب به‌ویژه در استان‌های تهران، البرز و خراسان رضوی است چراکه با شرایط بسیار نامطلوبی از نظر تامین آب مواجه هستند.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور درباره تاثیر توجه به الگوی کشت برای مدیریت مصارف آب گفت: ایران کشوری نیمه‌خشک و بیابانی است و به‌طور نسبی بارندگی آن یک چهارم متوسط دنیاست بنابراین آب کالای گرانبهایی محسوب می‌شود. کشاورزی مهم‌ترین مصرف کننده آب است و نقش بسیار مهمی دارد چون هم امنیت غذایی و هم پایداری سرزمین‌مان باید حفظ شود. با حفظ آب این دو باید به‌گونه‌ای مدیریت شوند که بیشترین بهره‌بروری با کم‌ترین مصرف آب محقق شود.

وی اضافه کرد: هرچه قدر مقدار آب کم شود، شدت آلودگی آن افزایش می‌یابد چون غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در منابع آب و خاک بیشتر می‌شود. این موضوع مهمی است که باید در نظر بگیریم. در این شرایط در بخش کشاورزی مجبور می‌شوند به دلیل محدودیت آب سطحی، از پساب‌ها استفاده کنند که موجب خدشه دار شدن امنیت غذایی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: با کاهش آب برای تامین آب شرب از منابع دیگری مانند چاه‌های کشاورزی که قبلا استفاده نمی‌شدند، استفاده می‌شود. درست است که آب آن‌ها تصفیه می‌شود ولی کیفیت آب‌های سطحی  را ندارد.  

دیگر خبرها

  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • رئیس سازمان سینمایی تغییر می‌کند؟
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • اتلتیکو مادرید ۳-۱ اتلتیک بیلبائو؛ تثبیت رتبه چهارم با غلبه بر رقیب مستقیم
  • نیکبخت کاندیدای خوش پوش ترین مربی ایران (عکس)
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات