Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۵۱۸ میلیون دلار صادرات غیرچمدانی از استان انجام شده است گفت: جهش تولید یک شعار نیست بلکه ضرورت ملی در راستای اهداف توسعه‌ای کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (پنج‌شنبه،۷ فروردین) در اولین جلسه سال ۹۹ شورای برنامه‌ریزی گیلان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب با توجه به ضرورت وضعیت، شرایط اجتماعی و اقتصادی و توسعه کشور امسال را به نام «جهش تولید» نامگذاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گیلان افزود: بایستی با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق، تلاش مضاعف و هماهنگی بیشتر در فضایی آکنده از همدلی، انسجام  و کوشش حداکثری، تولید را افزایش دهیم.

 
وی با بیان اینکه جهش تولید یک شعار نیست بلکه یک سیاست موثر و مدبرانه در راستای توسعه کشور است تصریح کرد: تحقق شعار سال صرفا به برگزاری جلسات شورای برنامه‌ریزی ختم نشود. تحقق جهش در تولید بایستی از طریق برنامه‌ها و فعالیت‌های فراتر از معمول دنبال شود. 

 

زارع با تاکید بر اینکه نقش شورای برنامه‌ریزی و کمیته‌های آن و ستاد اقتصاد مقاومتی در پیشبرد اهداف جهش تولید بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه مدیران قرار گیرد افزود: سازمان برنامه و بودجه نهاد برنامه‌ریز و به نوعی مغز متفکر در پیشبرد اهداف توسعه‌ای شمرده می‌شود. 

 

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: جلسات شورای برنامه ریزی در سالی که جهش تولید نام‌گذاری شده، جدی‌تر و مضاعف‌تر برگزار می‌شود. 

 

وی به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته در اولویت برنامه‌های سال جدید قرار دارد تا با زمان‌بندی مشخص هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد‌. 

 

زارع خطاب به دستگاه اجرایی استان از آنان خواست تا ظرف حداکثر یک هفته برنامه‌های خود مرتبط با شعار سال را تدوین و به دبیرخانه شورای برنامه ریزی استان ارسال کنند. 


استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌های استان بهره گرفته شود گفت: توجه به صادرات و کاهش واردات و حمایت از تولید کننده از مقوله های مهمی است که باید بدان نگاه ویژه‌ای شود‌. 


زارع اعلام کرد: سال گذشته صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری در گیلان هدف گذاری شد که با فعالیت و تلاش مضاعف این هدف تا آخر اسفند  از مرز صادرات بیش از ۵۱۸ میلیون دلار گذشت که این مجموع به غیر از آمار صادرات چمدانی در استان است. 

 

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های تولیدی اقتصادی حداکثر بهره گرفته شود افزود: نظام مالی و اداری باید از تولید حمایت کند. 

 

نماینده عالی دولت در گیلان اذعان کرد: توجه به شرکت‌های دانش بنیان و تجاری‌سازی ایده‌های جدید و تولید انبوه با بهره‌گیری از طرفیت فناوری‌های جدید و ارتباط با دانشگاه‌ها در جهش تولید باید بدان توجه شود‌.  

 

وی با تاکید بر اینکه جهش تولید یک شغل نیست بلکه یک ظرفیت ملی است افزود: جهش یعنی تولید اقتصادی بیشتری داشته و این امر با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی و صنعتی استان مهیا می‌شود.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: سال جهش تولید پروژه های نیمه تمام گیلان صادرات کالا از گیلان شورای برنامه ریزی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۵۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم

 علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشورهای منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می توان به بازارهای هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ ها خوابانده می شود، نمی توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی شود.

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد