Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@11:46:04 GMT

فروش گوشت قرمز در بجنورد ۳۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۵۷۳۶

فروش گوشت قرمز در بجنورد ۳۰ درصد کاهش یافت

حسین قاسم زاده روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شیوع کرونا، قیمت گوشت قرمز با افزایش روبه رو شد و البته میزان تقاضا هم بسیار کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در این روزهای کرونایی، قیمت مشتقات لاشه دام نیز به شدت افت پیدا کرده است، افزود: غذاخوری ها، کله‌پزی ها و جگرپزی ها تعطیل شده و به دنبال آن، تقاضا برای گوشت و مشتقات آن نیز کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به کاهش قیمت دنبه، دنده، جگر و کله پاچه، قیمت گوشت قرمز در بازار بالا رفته است تا کاهش قیمت مشتقات را جبران کند.

رییس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد اظهار داشت: با توجه به این شرایط، اگر قیمت گوشت افزایش نداشته باشد، کشتار مقرون به صرفه نخواهد بود.

وی تصریح کرد: اواخر سال گذشته افزایش قیمت دلار، سبب شد تا قاچاق دام افزایش یابد و قیمت دام زنده هم افزایش یافت، البته امسال هم قیمت دام زنده اندکی افزایش یافته است که بخشی از افزایش قیمت گوشت متاثر از آن است.

وی افزود: تعطیلی چندروزه کشتارگاه صنعتی بجنورد و افزایش قیمت هزینه های کشتار هم در افزایش قیمت گوشت تاثیرگذار بوده است.

قاسم زاده تصریح کرد: مدیر کشتارگاه صنعتی بجنورد ۲ هفته پیش از نوروز تغییر یافت و پس از تعیین مدیریت جدید هزینه های کشتار ۳۰ درصد بالا رفته است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون گوشت خوب بره به ازای هر کیلوگرم یک میلیون و ۵۰ هزار ریال است و جگر مخلوط بره به ازای هر کیلوگرم ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار ریال عرضه می شود.

رییس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد گفت: جگر مخلوط گوساله ۵۰۰ هزار ریال، جگر خالص گوساله ۵۶۰ هزار ریال و هر دست کله پاچه گوسفند نیز ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار ریال است.

خراسان شمالی از قطب های دامپروری و تولید گوشت در کشور است.

سه میلیون واحد دامی در خراسان شمالی نگهداری و پرورش داده می شود و پنج هزار و ۲۸۷ راس دام سنگین در ۱۱۱ گاوداری صنعتی استان نگهداری می شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا افزایش قیمت خراسان شمالی قاچاق گوشت قرمز لبنیات بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی افزایش قیمت قیمت گوشت هزار ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.
عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.
آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.
اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.
از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا ۴۹۹ حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت نفت صعودی شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول