Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@03:22:09 GMT

اگر ملت آمریکا نیاز به کمک دارند، آماده این کار هستیم

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۶۰۶۱

به گزارش ایلنا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز پنجشنبه هفتم فروردین‌ماه ۹۸  در حاشیه رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت در جمع خبرنگاران، گفت: بیمارستان‌های سیار ما تمام تجهیزات پزشکی تشخیصی و درمانی را دارند، ضمن اینکه از لحاظ تخت بستری و امکانات آی‌سی‌یو مجهز بوده و می‌تواند به صورت متوالی این تجهیزات در قالب بیمارستان صحرایی و سیار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ما می‌توانیم بخش‌های مختلف بیمارستان‌های صحرایی را به نقاط مختلفی که  جهت تمرکز بهداشتی و درمانی درنظر گرفته‌ایم منتقل کنیم، ضمن اینکه بیمارستان ها به سرعت قابل گسترش بوده و می‌توان ظرف مدت یک روز یک بیمارستان سیار را راه‌اندازی کرده و سریعاً آن را جمع‌آوری کرد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما با استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های سیار می‌توانیم تمرکز ویژه‌ای بر نقاط آلوده به ویروس داشته باشیم. 

سرلشکر سلامی گفت: حدود ۱۰ بیمارستان سیار در استان‌هایی که آلودگی بیشتری به ویروس دارند را در کنار ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های مکمل قرار داده‌ایم. 

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز، آمادگی خود را برای کمک به حوزه بهداشت و درمان اعلام کرده و این امکان را داریم که در آینده نیز این ظرفیت‌ها را افزایش دهیم. 

فرمانده کل سپاه درباره رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی هم گفت: این رزمایش یک عملیات واقعی بود که نیروی زمینی سپاه با استفاده از امکانات خود توانست در محیط‌هایی که آلودگی بیشتر دارند انجام دهد. 

سرلشکر سلامی تصریح کرد: به دلیل آنکه جنگهای بیولوژیک و مقابله با آن در دستورکارمان بوده است و تصور داریم که می‌توانیم در نبردهای هسته‌ای و شیمیایی و بیولوژیک درگیری خاصی داشته باشیم، امکانات و تجهیزات خوبی در این حوزه درنظر گرفته‌ایم، این در حالی است که در هشت سال دفاع مقدس تجارب خوبی برای مقابله با حملات شیمیایی کسب کرده‌ایم؛ ما جنگ بیولوژیک بسیار مرموزتر و فراتر از جنگ‌های شیمیایی می‌دانیم، ولی با استفاده از تجارب دفاع مقدس، زیرساخت‌های خوبی در مقابله با جنگهای بیولوژیک فراهم کرده‌ایم. 

وی خاطرنشان کرد: مقابله با ویروس کرونا به ما کمک کرد تا آنچه که از قبل در حوزه بهداشت و درمان را آماده کرده بودیم را در معرض یک آمادگی کامل بیازماییم و در یک عملیات واقعی آن را تست کنیم. 

فرمانده کل سپاه گفت: همه تجهیزات رفع آلودگی و پاکسازی محیطی و عفونت‌زدایی را در مراکز پرتجمع نظیر فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها و یا خطوط ریلی و مناطق پرتردد که امکان انتقال آلودگی و شیوع ویروس بیشتر است، به کار گرفته و در اقصی‌نقاط کشورمان آن را به کار گرفته‌ایم. 

سرلشکر سلامی گفت: امکانات بهداشتی و درمانی و دفاع بیولوژیک و پاکسازی محیطی را در ابتدا از قم شروع کردیم و سپس به کاشان، گلستان و در دیگر نقاطی که آلودگی که به حد نگران‌کننده برسد به کار گرفته و خواهیم گرفت. 

وی خاطرنشان کرد: عملیات دفاع بیولوژیک و پاکسازی محیط را ادامه خواهیم داد و در همین راستا تلاش کردیم تا به مردم عزیز کشورمان در برپایی این رزمایش و نمایش میزان آمادگی خود را نشان داده و اطمینان آنها را جلب کنیم که می‌توانیم در کنار دیگر دستگاه‌ها و نهادها همه توان خود را برای یک پیکار قطعی با پدیده پیچیده و مرموز ویروس مذکور به کار بسته‌ایم.

فرمانده کل سپاه گفت: به مردم کشورمان اطمینان می‌دهیم که تا زمانی که این ویروس از کشورمان رخت برنبندد، در کنار مردم عزیزمان بوده و مانند همیشه پیشمرگ آنها هستیم و به هیچ وجه آنها را تنها نمی‌گذاریم و با استفاده از امکانات، زیرساخت‌ها و تجهیزاتی که متعلق به ملت است، اجازه نخواهیم داد مشکل و تهدیدی ملت بزرگ ایران را آزار دهد. 

سرلشکر سلامی درباره رفتار آمریکایی‌ها و ادعای آنها برای کمک به ملت ایران برای مقابله با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: خصوصیتی که آمریکایی‌ها در برابر ملت بزرگ ایران دارند، این است که همواره آنها دشمن ما بوده‌اند و هیچ وقت خیرخواه ملت عزیز ما نبوده‌اند. رئیس‌جمهور آمریکا ملت ایران را تروریست خطاب کرده است و کشورمان را تحت فشار تهدیدها و تحریم‌های جهانی قرار داد و تلاش کرد آنها را دچار مشکلات معیشتی کند، اما همواره ناموفق بوده است. 

وی افزود: اظهارات امریکایی ها برای کمک به ملت ایران چیزی جز یک فریب و دروغ نیست، این در حالی است که امریکایی‌ها گرفتار شیوع ویروس کرونا بودند و حتی آنها قادر نیستند در برابر این پدیده حفاظت کنند. 

سلامی گفت:  اگر ملت آمریکا نیازی به کمک دارد، آماده این کار هستیم، اما ما نیازی به کمک آنها نداریم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران سردار کرونا سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمک به آمریکا دفاع بیولوژیک فرمانده کل سپاه پاکسازی محیطی سرلشکر سلامی بیمارستان ها ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۶۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند