Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@02:16:45 GMT

احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن مسیل‌ها

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۶۱۲۲

احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن مسیل‌ها

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: سامانه بارشی از فردا شب تا دوشنبه در منطقه فعال شده و بارش ۲۰ تا ۶۰ میلی‌متری باران را به همراه دارد.

بهروز مرادپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا با حاکمیت شرایط ناپایدار برای نقاط مختلف لرستان به ویژه در ساعات عصر و اوایل شب رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد قابل ملاحظه تا شدید و ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: از فردا شب و با ورود سامانه بارشی به غرب کشور و آسمان لرستان از فردا شب تا دوشنبه شب به تناوب و با شدت و ضعف علاوه بر ابرناکی، وزش باد شدید، رگبار باران و گاهی رعد و برق از مهمترین پدیده‌های جوی هستند.

مدیرکل هواشناسی لرستان خاطرنشان کرد: همچنین پیش‌بینی‌ها از رگبار برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی استان خبر می‌دهد.

مرادپور افزود: از سویی رگبار تگرگ و احتمال وقوع صاعقه در مناطق مستعد استان دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش‌ها و بر اساس اخطاریه مرکز پیش‌بینی هواشناسی لرستان، در برخی مناطق بارش‌ها با آبگرفتگی معابر عمومی، روان‌آب‌های سطحی، سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها، مه‌آلود شدن هوا و کاهش میدان دید همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی لرستان تصریح کرد: با فعالیت این سامانه متوسط بارش‌ها در لرستان بین ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر و در برخی مناطق جنوب و جنوب شرقی بین ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده است.

مرادپور اظهار کرد: از سویی با توجه به ماهیت متغیر بارش‌های بهاری امکان تغییر در الگوی بارشی پیش‌رو وجود دارد.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

منبع: فارس

کلیدواژه: سامانه بارشی آب لرستان هواشناسی هواشناسی لرستان پیش بینی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۶۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی لرستان هشدار زرد صادر کرد

ایسنا/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: فعالیت سامانه بارشی از روز دوشنبه استان را در بر می‌گیرد.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی از بامداد دوشنبه آغاز و عصر سه‌شنبه از منطقه خارج می‌شود.

وی ادامه داد: پتانسیل بارشی این سامانه بارشی در ساعاتی از روز دوشنبه در مناطق شمالی و غربی نمود بیشتری خواهد داشت که وقوع مخاطرات در محدوده هشدار نارنجی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر،سیلابی شدن مسیل‌ها، مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی از جمله مخاطراتی است که پیش‌بینی شده است.

مرادپور گفت: احتیاط در تردد به ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توصیه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور هشدار زرد هواشناسی در لرستان
  • هواشناسی لرستان هشدار زرد صادر کرد
  • پیش بینی ورزش باد و بارش رگبار در چهارمحال و بختیاری
  • تداوم بارش‌ها در جنوب غرب خوزستان
  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی
  • احتمال آبگرفتگی در معابر گیلان وجود دارد
  • رگبار باران و بارش تگرگ در کرمان
  • باران بهاری از فردا در استان قزوین
  • پیش بینی هواشناسی کشور 13 و 14 اردیبهشت 1403 / بارش باران در این استان ها
  • هواشناسی ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در اغلب مناطق/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه