Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:48:53 GMT

انتقادات تند مسیح مهاجری از سریال پایتخت

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۶۲۴۲

انتقادات تند مسیح مهاجری از سریال پایتخت

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی از سریال پایتخت انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرآنلاین در یادداشت حجت‌الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، عضو حزب جمهوری اسلامی آمده است: «شرایط در خانه ماندن به دلیل‌ جلوگیری از گسترش ویروس کرونا که پیش آمد، مسئولین به رئیس رسانه ملی توصیه کردند با تولید و پخش برنامه های شاد، کاری کند که‌ مردم سختی در خانه ماندن را کمتر احساس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا مسئولین نمی دانند که تلویزیون خودش‌ نزده می‌رقصد. حالا که این توصیه را کرده اند، ملت، گرفتار خوش‌رقصی‌های تلویزیون شده و نمی‌داند چه کند!

مجموعه‌ تلویزیونی پایتخت، علاوه بر ایرادهای زیادی که به خاطر محتوای ضد فرهنگی دارد، حالا به جان دین و خانه خدا و حج هم افتاده و به بهانه طنزپردازی، عالی‌ترین جلوه‌های مناسک دینی را هم به تمسخر گرفته است. در تخصص من نیست که‌ با زبان هنر وارد جزئیات موضوع شوم، ولی به عنوان یک بیننده تلویزیون‌ که دلم می خواهد همواره رسانه ملی مروج ارزش های دینی و تقویت کننده سنت های ملی و بنیان های فرهنگی و اعتقادی باشد، وقتی صحنه های بازگشت بازیگری که در نقش فرد به حج رفته بود را دیدم، در پیشگاه شهدا و جانبازان دفاع مقدس و تمام انسان های خدا باور احساس شرمندگی کردم.

تمسخرخانه خدا با تعبیر "منزل خدا"، جعل عنوان "خانه شیطان" برای جمرات، بازی سخیف با آب زمزم، بازگشت از حج اول با سر نتراشیده ولی زخم شده در اثر رمی جمرات و ... بعضی موارد آشکار ستیز با دین در یکی از قسمت های این مجموعه تلویزیونی است. البته هنوز جوابی برای این سوال هم یافت نشده که بعد از سرنگونی رژیم شاهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی،مگر باز هم در ایران تخت شاهی داریم که نام این‌ مجموعه را "پایتخت" گذاشته اند؟

واقعا آیا قرار است ما با بودجه بیت المال، دین‌ستیزی را ترویج کنیم؟ این کار را که آن همه شبکه های ماهواره ای خارجی انجام می دهند. راستی اگر دشمنان اسلام و نظام‌ جمهوری اسلامی صدها میلیارد تومان هزینه می کردند می توانستند با استفاده از رسانه ملی ما چنین اهانت هایی را به مقدسات دینی بکنند؟

نمی خواهم کارهای مفید رسانه ملی را نادیده بگیرم، ولی سوال اساسی این است که چرا به بهانه شاد کردن مردم، با اعتقادت آنها بازی می شود؟ بهانه هایی از قبیل سرگرم کردن مردم و پاسخ به خواسته مردم هم که همواره از ابزارهای توجیه مسئولین‌ رسانه ملی است، نمی تواند افاقه کند زیرا همه می دانند که رسانه ملی همان طور که امام‌خمینی فرمودند باید مثل دانشگاه عمل‌ کند یعنی تاثیرگذار باشد نه تاثیرپذیر.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسیح مهاجری سريال پايتخت جمهوری اسلامی رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت در دیگر کشورها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار کرد: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا علیه السلام می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد. بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت علیهم السلام را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

وی با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشورهای آفریقایی به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.

در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

«سید محمد شوالا حیدرا» همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشورهای آفریقایی ارائه شد.

کد خبر 6095647

دیگر خبرها

  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • تغییر چهره و صدای بهروز سریال پایتخت بعد ۵ سال (فیلم)
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • دلیلی اصلی عدم حضور بهرام افشاری در پایتخت ۷ فاش شد
  • بهرام افشاری به این دلیل مهم در پایتخت ۷ حضور ندارد
  • غایب بزرگ پایتخت ۷
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا