Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف شهرستان اسلامشهر ضمن اظهار گلایه از بی‌توجهی شهروندان به هشدارهای کرونایی گفت: بی‌تعهدی برخی شهروندان سبب وارد آمدن آسیب‌های جدی به کسبه، بازاریان و متصدیان واحد‌های صنفی شده است. ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، در روزهای منتهی به پایان سال بنا بر تصمیم ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان اسلامشهر، طرحی مبنی بر کاهش ساعات فعالیت کسبه و بازاریان اسلامشهر تصویب و به مرحله اجرا درآمد که کسبه و متصدیان واحد‌های صنفی، بدون فوت وقت و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام به اجرای طرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه اجرای دستورالعمل ستاد مبارزه با ویروس کرونا به دلیل شیوع این بیماری، از روز گذشته ششم فروردین‌ماه بنا به دستور فرماندار اسلامشهر فعالیت کلیه صنوف به غیر موارد خاص مورد اشاره در ابلاغیه ستاد، به ‌طور کامل به حالت تعلیق درآمد و تمامی کسبه‌ اسلامشهری در مراکز خرید از باغ‌فیض تا کاشانی گرفته تا بیست‌متری، واوان، قائمیه، مهدیه و غیره همه اقدام به تعطیلی واحد‌های صنفی خود کردند.

اما واقعیت این است که رعایت نکات بهداشتی فقط و فقط از سوی صنوف منجر به کنترل ویروس نخواهد شد و این مهّم مستلزم همکاری تمام شهروندان و مسئولیت‌پذیری آن‌هاست و نباید بار اصلی ماجرا را تنها صاحبان صنوف به دوش بکشند و بقیه افراد با بی‌توجهی خود زمینه را برای انتقال ویروس فراهم کنند.

تاکید وزیر صمت بر تعطیلی صنوف غیرضرور/ ذخایر کالایی به حد کافی در کشور وجود داردتذکر به 2 هزار واحد صنفی غیرضروری در استان فارس؛ 39 پرونده تخلفاتی تشکیل شدآیت‌الله نوری‌همدانی: مسافرت‌ غیرضرور در شرایط کنونی جایز نیست/ صله‌ رحم تلفنی باشد

وحید مهرپویان‌طارانی رئیس اتاق اصناف اسلامشهر در این راستا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به تعطیلی تمام واحدهای صنفی در سطح شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: واحدهای صنفی و کسبه در طرح مهار کرونا با مسئولان امر همکاری و همراهی لازم را داشته و تمام مغازه‌ها و مراکز خرید اقلام غیرضروری را تعطیل کردند، اما برخی از شهروندان توجهی به اجرای این طرح ندارند.

وی بیان کرد: خانواده بزرگ اصناف شهرستان شب و روز ندارند تا شاید با رعایت تمهیدات لازم، نجا‌ت‌بخش جامعه‌ گرفتار این بیماری باشند و تا حدودی نیز به این امر مهّم دست یافته بودیم.

رئیس اتاق اصناف اسلامشهر افزود: با کمال تأسف در دو روز پایانی سال تمام تلاش‌مان بی‌ثمر ماند و شاهد شلوغی مراکز خرید در شهرستان بودیم، لیکن چاره‌ای نیست و باید دوباره از نو برخاست.

مهرپویان طارانی با تأکید بر اینکه برای اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیازمند اتحاد و یکپارچگی اصناف و همشهریان عزیز است تصریح کرد: در این میان عدم همکاری و بی‌تعهدی برخی شهروندان سبب شده متضرر اصلی این طرح کسبه و بازاریان و متصدیان واحد‌های صنفی باشند.

وی ادامه داد: از ابتدای ایام نوروز شخصاً محله‌به‌محله شهرستان را مورد پایش قرار داده و از کسبه خواهش کردم برای شکستن و قطع زنجیره انتقال کرونا اقدام به تعطیلی واحد‌های صنفی کنند که آن‌ها نیز با پذیرش ضرر و زیان مالی و احتمال ورشکستگی، واحد‌های صنفی خود را تعطیل کردند، اما در نقطه مقابل خیابان‌ها، پارک‌ها و فضای سبز مملو از جمعیتی بود که گویا ابعاد فاجعه‌ای شیوع کرونا را درک نکرده‌اند.

رئیس اتاق اصناف اسلامشهر با عنوان اینکه تا زمانی که قرنطینه مطلق در شهر اعمال نگردد هر روز شاهد افزایش بیماران و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا خواهیم بود گفت: در این راستا چشم امیدمان به تدبیر و چاره‌اندیشی فرماندار شهرستان است تا از این مهلکه عبور کنیم در غیر این صورت کسبه‌ای که تا به این لحظه تمام تصمیمات اتخاذ شده را اجرا کرده‌اند، درخواست دارند کسب و کار خود را با رعایت موارد بهداشتی ادامه دهند.

مهرپویان طارانی در پایان خاطرنشان کرد: کسبه همچنان از تمام توان خود برای همکاری با تصمیم‌گیرندگان و کادر درمانی که پیش‌قراولان مبارزه با کرونا هستند بهره خواهند گرفت و تردیدی نیست با همکاری جمعی و کنترل رفتار شهروندان بی‌تعهدی که خیابان‌ها را جولانگاه بی‌مسئولیتی‌های خویش کرده‌اند می‌توان بر این مشکل بزرگ فائق آمد.

گفتنی است اصناف به عنوان قشری آسیب‌پذیر در این برهه به هیچ وجه شرایط مساعدی ندارند و ادامه حیات آن‌ها در گِرو کسب و کار است که در شرایط شیوع ویروس کرونا وضعیت آن‌ها نگران‌کننده شده، بنابراین باید با همکاری و مشارکت هوشیارانه مردم اجازه به زانو درآوردن اصناف در مقابله با کرونا را نداد.

انتهای پیام/ 220/ ع

R7840/P1494/S6,60/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا واحد های صنفی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد