Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:۱۸ هزار و ۶۶۶ تن از اتباع کشور دوست و همسایه افغانستان از ابتدای اسفند پارسال تاکنون پس از دریافت خدمات سلامت در اردوگاه الغدیر زاهدان به سمت مرز میلک هدایت شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، دکتر ایرج حریرچی در حاشیه بازدید از اردوگاه الغدیر زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اینک تعداد زیادی از اتباع این کشور که قصد خروج از ایران را دارند از لحاظ ویروس کرونا و سایر بیماری‌های واگیر مورد غربالگری قرار می‌گیرند و در صورت نیاز مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی به آنان ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: این خدمات به اتباعی که به صورت مجاز و غیرمجاز وارد کشور شده‌اند ارائه و برای افرادی که مدارک شناسایی دارند گواهی سلامت صادر می‌شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خواهران و برادران افغانستانی مهمانان جمهوری اسلامی ایران هستند و سلامتی آنان برای ما بسیار مهم است.

به گزارش ایرنا ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه به سیستان و بلوچستان علاوه بر زاهدان قرار است به شمال این استان نیز سفر داشته و از نزدیک وضعیت ویروس کرونا را در حوزه تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و زابل مورد بررسی قرار دهد.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در محدوده سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۶۳ نفر افزایش یافت.

بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۱۱۰ نفر به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۳۶ نفر دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۱۷ نفر به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اختصاص دارد. 

تاکنون ۱۱ نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داده‌اند. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو ۱۰۰  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری