Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@21:31:07 GMT

دستگیری 6 حفار غیرمجاز در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۷۰۵۹

دستگیری 6 حفار غیرمجاز در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی 6 حفار غیرمجاز در روستای نظام آباد شهرستان فراهان و یکی از روستاهای خمین، در استان مرکزی دستگیر شدند.

 براساس اعلام عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان، سرهنگ محمد خسروی گفت: در بررسی گزارش واصله مردمی مبنی بر انجام شبانه حفاری غیر مجاز در حریم تپه روستای یاد شده سریعا عوامل این یگان به محل اعزام و موفق به دستگیری چهار حفار غیر مجاز و توقیف آنها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در این عملیات دو دستگاه خودرو سواری بهمراه آلات و ادوات حفاری از قبیل یک دستگاه موتور برق، چکش برقی، دبل، طناب، بیلچه، سیم سیار و لامپ روشنایی کشف و ضبط و افراد دستگیر شده و  به عوامل انتظامی  و مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی تحویل شدند.

فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گفت: در شرایط کنونی که بیشتر ادارات و ارگانها به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل هستند نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی مشغول ارائه خدمت به صورت شبانه روزی هستند.

او گفت: یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی با شماره تماس ۳۳۲۵۸۰۴۱_۰۸۶ به صورت ۲۴ساعته آماده دریافت اخبار و اطلاعات در خصوص حفاری های غیرمجاز ،قاچاق اشیای تاریخی، تجاوز به حریم آثار تاریخی و... است.

براساس این گزارش، رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان خمین نیز از دستگیری دو حفار غیر مجاز با همکاری اعضای انجمن میراث فرهنگی در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

علی مشهدی گفت: با همکاری اعضای  انجمن میراث فرهنگی در یکی از روستاهای شهرستان خمین و اقدام به موقع عوامل انتظامی شهرستان دو نفر حفار غیر مجاز در نیمه شب ششم فروردین ماه دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: محل مورد حفاری در فهرست آثار ملی قرار دارد و بر اساس ماده ۵۶۲ کتاب پنجم قانون مجازات های بازدارنده بخش تعزیرات، اقدام مذکور جرم بوده و مشمول شش ماه تا سه سال حبس تعزیری و ضبط,اموال حفاری به نفع دولت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری حفاری غیرمجاز اداره کل میراث فرهنگی حفار غیر غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود

کوروش لشنی در حاشیه دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی اظهار کرد: با توجه به گشت و کنترل مستمر نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سطح حوزه استحفاظی شهرستان دورود در رودخانه تیره و مار وره به سه گروه از صیادان غیر مجاز ماهی برخورد کردند که موفق شدند متخلفین را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل دادند.

وی افزود: از این متخلفین زیست محیطی بیش از ٣٠ قطعه ماهی رودخانه‌ای به همراه سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود گفت: پس از تنظیم صورت‌جلسه اولیه، پرونده این متخلفان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

لشنی از دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • دستگیری دو جستجوگر مسلح گنج در گرمدره
  • ۳ حفار غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی در آمل دستگیر شدند
  • دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود