Web Analytics Made Easy - Statcounter

خندان رو گفت: هواشناسی خراسان جنوبی رتبه نخست صحت پیش‌بینی پارامترهای جوی سال ۱۳۹۸ را در بین ۳۱ استان کشور کسب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا خندان رو» امروز (7 فروردین) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰ ایستگاه هواشناسی در سطح استان اظهار کرد: حدود ۲۰ ایستگاه خودکار در سطح استان به صورت شبانه روزی پایش وضعیت جوی را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه مشكل عمده اين اداره كل كمبود اعتبار و نيروی انسانی است، افزود: در حال حاضر با ۳۰ درصد نیروهای چارت سازمانی فعالیت می کنیم.

 

وی بیان کرد: وظیفه پایش، پیش بینی و تحقیقات علوم جوی در سطح استان بر عهده اداره کل هواشناسی است.

 

خندان رو افزود: در ارزیابی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور عملکرد پیش‌بینی سه پارامتر کمینه دما، بیشینه دما و شاخص PC بارش ۲۴ ساعته ادارات کل هواشناسی استان‌های کشور مورد ارزیابی قرار گرفته است.

 

به گفته وی بر اساس این ارزیابی اداره‌کل هواشناسی خراسان جنوبی توانست از نظر صحت و دقت پیش بینی‌ها در پارمترهای کمینه و بیشینه دما در رتبه نخست کشور قرار گیرد.

 

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی به بارندگی های اخیر در استان اشاره کرد و گفت: میانگین بارندگی در استان بالای ۴۰ میلیمتر  بوده است که بالاترین میزان بارندگی در روستای خرو طبس با بیش از ۷۵ میلیمتر گزارش شده است.

 

خندان رو افزود: میانگین بارندگی در استان خراسان جنوبی تاکنون ۱۰۵ میلیمتر است که نسبت به سال گذشته حدود ۱۹ درصد و در بلندمدت حدود ۲۳ درصد افزایش بارندگی داشته ایم.

 

وی تاکید کرد: البته هنوز آسیب های خشکسالی  ۱۸ ساله دامنگیر استان است و این بارندگی ها هم نتوانسته جبران این خشکسالی ها باشد.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: صحت پیش بینی ایستگاه هواشناسی مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی هواشناسی خراسان جنوبی پیش بینی خندان رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه‌شنبه بارانی در خراسان شمالی

سرپرست اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: پیرو ورود سامانه بارشی جدید به خراسان شمالی، هشدار زرد هواشناسی برای روز سه‌شنبه صادر می‌شود.

وی وزش باد لحظه‌ای شدید را از مخاطرات این سامانه دانست و افزود: این پدیده در بیشتر نقاط استان به همراه بارش باران و رگبار و رعد و برق خواهد بود.

سرپرست اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی از احتمال وقوع تگرگ در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از ذهن نیست.

هاشمی گفت: از بعدازظهر چهارشنبه موج جدید بارشی به استان وارد می‌شود و تا پنج‌شنبه شب به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 751069

دیگر خبرها

  • معلمان در عملیات وعده صادق نقش مهمی داشتند
  • برنامه رتبه بندی معلمان از افتخارات مجلس یازدهم است
  • هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • هشدار نارنجی هواشناسی درباره سیلاب در ۱۰ استان
  • بارش‌ها در خراسان جنوبی از بلندمدت پیشی گرفت
  • پربارش‌ترین مناطق استان سمنان در شبانه‌روز گذشته
  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • صدور هشدار هواشناسی سطح زرد؛ هوای خراسان جنوبی دوباره بارانی می‌شود
  • سه‌شنبه بارانی در خراسان شمالی
  • دمای هوا افزایش می‌یابد