Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:07:47 GMT

ظرفیت تولید ماسک در کشور ۸ برابر افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۷۱۶۰

ظرفیت تولید ماسک در کشور ۸ برابر افزایش یافت

به گزارش روز پنجشنبه وبدا محمدرضا شانه‌ساز در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس از قرارگاه اطلاع رسانی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اظهار داشت: بروز بحران کرونا کشور را با تجربه جدیدی مواجه کرد؛ این بحران تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داد و کشورهای صاحب نامی که ظرفیت تولید گسترده ای در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی داشتند نیز درگیر شدند و بر این اساس ظرفیتی جهت تغذیه سایر کشورها نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این شرایط شاهد هماهنگی کامل بین بخشی در دستگاه های مختلف از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صمت، سازمان های حمایت، تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی و همچنین سرعت عمل در صدور مجوزهای مربوط به برخی از کالاها که می توانند بخش مهمی از نیازهای جامعه را برطرف کنند، بوده ایم.

وی افزود: امروز واردات کالاها و مواد اولیه به کشور (که به دلیل حجم بالای نیازمندی قادر به تولید آن نیستیم)، تسریع شده است و بسیاری مجوزها در کمتر از یک روز کاری صادر می شود و حتی در ایام تعطیل، صدور مجوزها به قوت خود باقی است.

امروز بخش عظیمی از نیاز کشور با افزایش ظرفیت تولید در داخل کشور برطرف می شود. در زمینه تولید ماسک، ظرفیت کشور ۸ برابر شرایط معمول، افزایش یافت و تولید ماسک از حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار  در روز به حدود ۸۰۰ هزار رسیده است.

شانه ساز خاطرنشان کرد: ظرفیت کشور برای تولید ماسک N۹۵ تا قبل از شیوع کرونا حدود ۵ تا ۱۰ هزار تعداد بود که امروز تولید آن به بیشتر از ۸۵ هزار عدد در روز رسیده است. همچنین، ظرفیت تولید لباس های محافظتی در کشور از دو هزار عدد در روز به بیشتر از ۵۰ هزار عدد افزایش یافته است. 

وی اضافه کرد: در زمینه تولید محلول و ژل های ضدعفونی کننده ظرفیت تولید کشور بیش از ۱۰ برابر شرایط قبل از بحران شیوع کرونا افزایش یافته است و در حوزه دارو نیز  امروز نیاز کشور در داخل، برطرف می شود؛ البته در روزها و هفته های نخست به دلیل حجم بسیار بالای نیاز کشور، مشکلاتی در تهیه و تامین اقلام مورد نیاز پرسنل بهداشتی و درمانی وجود داشت که امروز کمبودی در این حوزه ها مشاهده نمی شود؛ زیرا حجم تولید داخلی افزایش  و بخشی از اقلام مورد نیاز نیز از طریق واردات تامین شده می شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: با افزایش حجم تولیدات داخلی، در یکی دو هفته آینده از واردات اقلام بهداشتی نیز بی نیاز خواهیم شد. توزیع محلول و ژل های ضدعفونی کننده علاوه بر مراکز بهداشتی و درمانی، از حدود یک هفته پیش در داروخانه ها آغاز و در زمینه تولید ماسک نیز با استفاده از ظرفیت صنوف، بسیح و گروه های مردمی و جهادی، ظرف روزهای آینده در داروخانه ها توزیع آغاز می شود.

سازمان جهانی بهداشت توصیه نمی کند مردم عادی از ماسک استفاده کنند و استفاده از ماسک برای کادر درمان و بیماران برای پیشگیری از انتقال کروناویروس ضروری است، اما با افزایش ظرفیت تولید در کشور، این بخش از نیازهای مردم هم برطرف می شود.

وی یادآور شد: امروز تولید کنندگان داخلی در حال تولید داروهای مورد تایید و تصویب کمیته علمی ستاد ملی مدیریت کرونا هستند، البته این در شرایطی است که چندین سال در شرایط تحریم هستیم و صنایع داروسازی ما با مشکلات دست ساخته دشمنان دست و پنجه نرم می کنند و این نشان از ظرفیت عظیم تولید کنندگان داخلی است. 

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص توصیه ها به منظور مصرف برخی از ویتامین ها و مکمل ها نیز برای پیشگیری از کرونا، گفت: در داخل کشور این محصولات به وفور تولید می شود، اما توصیه ما مصرف میوه های تازه به ویژه لیموترش و لیموشیرین است که می تواند منبع مهمی برای تامین ویتامین ث باشد. 

شانه ساز خاطرنشان کرد: مردم به توصیه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و رسانه های رسمی و صدا و سیما توجه کنند، زیرا برخی از تبلیغات در فضای مجازی نه با هدف سلامت مردم بلکه منفعت و اغراض اقتصادی انجام می شود؛ بنابراین از مردم می خواهیم که به افراد ناشناخته توجه نکنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۲۲۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، ۲۳۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۷ فروردین ۱۳۹۸ به ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۷ نفر از بیماران کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع، شمار درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۲۲۳۴ نفر افزایش یافت.

برچسب‌ها ویروس کرونا محمدرضا شانه ساز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بهداشت و سلامت ویروس کرونا بهداشت و سلامت ظرفیت تولید تولید ماسک شانه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید

استاندار ایلام گفت: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت_در دیدار با مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت اظهار کرد: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و هیئت همراه در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری سلامت دارد که با توجه به نزدیکی با مرز کشور عراق باید در این حوزه‌ها کار شود.

استاندار ایلام ادامه داد: در زمینه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب، نفت و گاز مورد توجه است بنابراین ۱۸ کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است، افزود: باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

وی گفت: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با توجه به سفر تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد تا شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است که می‌تواند در بخش صنعت، کشاورزی، و شرب استفاده شود، افزود: سد میمه پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی دارد.

بهرام نیا ادامه داد: واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فاز نخست سامانه گرمسیری تکمیل شده، و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، و پتروشیمی دره‌شهر در مرحله تکمیل است که با افتتاح آن تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید استان ایجاد خواهد شد.

استاندار ایلام تاکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان راه‌اندازی شده است، در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان تلاش جهادی داریم.

بهرام‌نیا افزود: ایلام، استانی غنی است که با وجود این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

کد خبر 747979

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران