Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال ۹۸ برای کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز سالی پر از روحیه همبستگی و جهادی بود؛ آنچنان که در ابتدای آن خدمت رسانی به سیل زدگان و در پایان آن سال نیز راه اندازی گروه های جهادی برای مقابله با کرونا ویروس شکل گرفت.

خبرگزاری شبستان – البرز: سال ۹۸ برای کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز سالی پر از روحیه همبستگی و جهادی بود؛ آنچنان که در ابتدای آن خدمت رسانی به سیل زدگان و در پایان آن سال نیز راه اندازی گروه های جهادی برای مقابله با کرونا ویروس شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهای نخستین سال 98 فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز با روحیه جهادی و همدلی برگرفته از یک وحدت افتخارآفرین برای کمک به سیل زدگان شتافتند. روزهای نخست سال گذشته، باران های سیل آسا بسیاری از هموطنان را در لرستان، شیراز و چند استان دیگر درگیر کرد. پیامد ناگواری که با وجود سختی و مشقتی که به همراه داشت، چهره دیگری را نشان داد و آن عزم عمومی فعالان مسجدی برای کمک به هموطنان بود.

نیروهای داوطلب مردمی از نهاد مسجد برخاستند با ایمان به فرمانده و عهدی مشترک در عرصه عمل در قالب قرارگاه منسجمی برای امدادرسانی به مردم وارد میدان شدند. هر کدام با لباس روحانیت، بسیج، پزشک، امدادگر، دانشجو و ... آمدند تا میدان خدمت خالی نماند. تظاهری در کار نبود، مهرورزی و روحیه جهاد نخستین تاج درخشانی بود که بر سر هر یک از این نیروهای خدوم و با همت خودنمایی می کرد.

خدمت خالصانه در جهادهمبستگی و همدلی در مدار باور انسان هایی قابل درک است که همواره اخلاص را با عمق وجود خویش باور کرده اند.

 

ساخت یک خانه در مناطق سیل زده در جریان طرح هر مسجد یک خانه

در کنار نیروهای انسانی خدمات رسانی که به مناطق اعزام شدند، نیروهای دیگر مسجدی از پشت صحنه با ارسال کمک های مردمی اهتمام داشتند. کانون فرهنگی هنری صراط حق به مدیریت « عباس اسدی» از جمله کانون هایی بود که در این زمینه تلاش کرد.

« حجت الاسلام ایرج دهقان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص این عزم و اراده عمومی گفت: سال گذشته در جریان سیل مردم محله در قالب روشنگری ها و درخواست هایی که صورت گرفت، عزم خود را برای ارسال کمک های مردمی به منطقه جزم کردند.

مدیرمسجد امیرالمومنین(ع) رجایی شهر کرج افزود: در جریان آن ایثار و از خودگذشتگی طرحی با عنوان طرح هر مسجد یک خانه مطرح شد که طی آن مردم کمک های نقدی خود را برای ساخت یک خانه از طرف هر مسجد برای مردم مناطق سیل زده ارسال کردند.

وی با بیان اینکه نوروز سال 99 نیز شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم و در این خصوص نیز بازهم مردم با همدلی و همبستگی و اتحاد برای مقابله با شیوع این ویروس در قالب تیم های ضدعفونی و گندزدایی همکاری دارند.

کسب مقام های علمی و ورزشی کشوری با همت کانون فرهنگی مسجد امام حسن مجتبی(ع)

از جمله موفقیت های حائز اهمیت سال 98 در عرصه علمی و ورزشی با همت کانون فرهنگی هنری مسجد جامع امام حسن مجتبی(ع) است. « حاج مهدی غلام نژاد» از فعالان کانون فرهنگی هنری این مسجد به عنوان قاری و حافظ قرآن کریم رتبه دوم مسابقات بین المللی قرآن کریم کشور را کسب کرد.

این قاری بین المللی از استان البرز دیداری نیز با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشت که طی آن دیدار بخش هایی از آیات قرآن کریم را قرائت کرد.

« مرتضی حسین زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص این اهتمام در روند برنامه های علمی و ورزشی در کانون  فرهنگی هنری مسجد گفت: یکی از سرسلسله برنامه های آموزشی در این کانون فرهنگی حضور استاد کاشیان به عنوان مدرس قرآنی است که با استبال پرشور و بی نظیر فعالان مسجد همراه است.

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد جامع امام حسن مجتبی(ع) توضیح داد: برپایی دوره آموزشی خبرنویسی و فضای مجازی نیز به عنوان محور دیگر برنامه های آموزشی با همت کانون فرهنگی هنری این مسجد است. 

برپایی موکب خدمات رسانی در اربعین حسینی

فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز اختصاص به استان و یا فراتر از آن ندارد، بلکه در ابعاد بین المللی نیز فعالیت های شاخصی انجام می شود. آنچنان که در جریان برپایی موکب خدمت رسانی اربعین حسینی این مطلب به وقع پیوست.

کانون فرهنگی هنری مسجد جامع شهداء خور از روستاهای شهرستان ساوجبلاغ به عنوان نماینده کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در سال ۹۸ پای کار آمد و برای این منظور با درخشش در عرصه خدمت رسانی موکب های خدمت رسانی اربعین نام آوازه شد. 

پایان سال ۹۸ عرصه مبارزه با ویروس کرونا برای کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز

مدیران مساجد استان البرز در قالب گروه های جهادی طلاب در عرصه خدمت رسانی همراه و همگام با فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد برای مبارزه با ویروس کرونا برخاستند. قرارگاه محلات با محوریت مساجد شکل گرفت.

نیروهای فعال پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد همراه و همگام با یکدیگر برای ضدعفونی و گندزدایی مکان های عمومی در قالب گروه های جهادی به صورت شبانه روزی پای کار آمدند. 

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: موکب خدمت رسانی کربلا کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز کانون فرهنگی هنری فرهنگی هنری مسجد گروه های جهادی خدمت رسانی یک خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود

ایسنا/البرز رئیس بنیاد ملی نخبگان البرز گفت: در راستای تکریم سرآمدان علمی و فرهنگی استان، مراسم نکوداشت مرحوم آیت‌الله دکتر صادق رزاقی طالقانی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

محمد نبیونی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مراسم نکوداشت عالم ربانی آیت‌الله دکتر صادق رزاقی طالقانی که از بنیانگذاران حوزه علمیه استان البرز بوده و صاحب تالیفات متعدد و مدرس دوره‌های مهدویت در استان بودند، با حضور مسئولین استانی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

وی افزود: این ایام مصادف با هفته گرامیداشت مقام معلم بوده و ایشان به عنوان یکی از معلمان دلسوز و علاقه‌مند در دو سطح دانشگاهی و حوزوی فعالیت‌های موثری از خود به جا گذاشته‌ و شاگردهای زیادی تربیت کردند. از این رو هدف این است که ضمن تکریم و معرفی سرآمدان علمی، فرهنگی، دینی و مذهبی، نسل جوان به خصوص افراد مستعد و استعدادهای برتر هم در این مراسم شرکت کنند و به نوعی با الگوهای فرهنگی، علمی و مذهبی آشنا شوند.

نبیونی ادامه داد: از تمام علاقه‌مندان به حوزه‌های علمی و فرهنگی دعوت می‌شود که در این مراسم حضور پیدا کرده و در جریان فعالیت‌ها و خدمات ایشان قرار بگیرند. در این مراسم همچنین آثار، تالیفات و کتاب‌هایی که از ایشان به جای مانده ‌است، معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد