Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر کشور‌های اروپایی قصد کمک به مردم ایران را دارند و در ادعای خود صادق هستند تحریم‌ها را در حوزه دارو برداشته تا جمهوری اسلامی بتواند نیازمندی‌ها را در حوزه بهداشتی و درمان تأمین کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در تماس‌های تلفنی جداگانه با فرمانده کل ارتش و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استانداران و رؤسای کل دادگستری استان‌های مازندران، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در مقابله با کرونا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تماس‌های تلفنی همچنین استاندار‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان گزارشی از اخرین اقدامات صورت گرفته در رابطه با سیل اخیر ارائه دادند.

تشکر آیت‌الله رئیسی از اقدامات ارتش

رئیس قوه قضائیه در تماس تلفنی با امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش از ورود و اقدامات ارتشیان و سایر نیرو‌های مسلح در خدمات‌رسانی به مردم تشکر کرد و گفت: بر خود لازم می‌دانم صمیمانه از زحمات شما و نیرو‌های تحت امر در مقابله بیماری کووید ۱۹ تشکر نمایم.

رئیسی با اشاره به تلاش‌های گسترده صورت گرفته از سوی واحد‌های مختلف ارتش و ساماندهی سریع نیرو‌ها برای ضدعفونی کردن معابر و محله‌ها و همچنین اقدامات بهداشتی و درمانی در کمک به کادر درمان گفت: ارتش در این زمینه به خوبی درخشیده است و سازمان‌دهی سریع شما در ایجاد بیمارستان و نقاهتگاه‌ها هم امید ویژه‌ای برای مردم ایجاد کرده و هم جان تازه‌ای به کادر بهداشت و درمان کشور داده است. اقدامات جهادی ارتش برای مردم اطمینان آفرین و امیدبخش است.

امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش، ضمن تبریک ایام و تشکر از آیت الله رئیسی به خاطر پیگیری امور جاری کشور گفت: آنچه در رسانه‌ها به آن پرداخته شده است، بخشی از اقدامات جهادی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. ما با همه توان در خدمت مردم و بخش بهداشتی و درمانی کشور هستیم و الحمدلله آمادگی مناسبی برای خدمت ایجاد کرده‌ایم.

تماس تلفنی با فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

رئیس قوه قضائیه در ادامه با سرلشگر سلامی فرمانده کل سپاه هم گفتگوی تلفنی‌ داشت و گفت: نیرو‌های مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره نشان دادند که نیرو‌هایی از مردم و با مردم هستند که در همه بحران‌ها اعم از سیل و زلزله و به‌ویژه در مقابله با بیماری کرونا وفاداری خویش را به مردم ایران به اثبات رساندند.

رئیسی تصریح کرد: وقتی هزاران تخت توسط نیرو‌های مسلح در حداقل زمان برای ارائه خدمات فراهم می‌شود چه نیازی به چند تخت ارسالی می‌باشد، اگر کشور‌های اروپایی قصد کمک به مردم ایران را دارند و در ادعای خود صادق هستند تحریم‌ها به ویژه تحریم در حوزه دارو را برداشته و مانع تراشی‌ها را کنار بگذارند تا جمهوری اسلامی بتواند نیازمندی‌ها را در حوزه بهداشتی و درمان تأمین کند.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: نجات جان یک انسان برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و تمام تلاش مسئولان باید این باشد که از تلفات انسانی جلوگیری نمایند.

تماس تلفنی با استانداران و رؤسای کل دادگستری‌های استان‌های مازندران هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان

رئیس قوه قضائیه در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران و روسای کل دادگستری‌های استان‌های مازندران، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، در جریان آخرین اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا در این استان‌ها قرار گرفت.

رئیسی با تأکید بر اعمال محدودیت‌ها، افزایش مداخلات حداکثری مؤثر و محدودیت در تردد که از ابتدا مورد اجماع کارشناسان و متخصصان بود، گفت: باید محدودیت‌های مؤثر و مداخلات حداکثری مصوب، اجرایی و عملیاتی شود.

وی با اشاره به اعمال نظرات کارشناسان که تمرکز در اعمال محدودیت و مداخلات حداکثری دارند گفت: همه باید از نظرات کارشناسی حمایت و در راستانی اجرای مصوبات تلاش کنند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تجربه موفق برخی مدیران استانی که طبق نظرات کارشناسان ستادملی مدیریت و مقابله با کرونا سخت‌گیری‌های بیشتری را در مناطق تحت مدیریت خود اجرا کرده بودند ادامه داد: در طول این مدت شاهد بوده‌ایم، در هر جایی که مدیران منطقه‌ای و استانی محدودیت و سختگیری‌های بیشتری را اعمال کردند، آن منطقه به لحاظ کنترل بیماری و کمتر شایع شدن آن، مؤثرتر عمل کرده و این دلیلی بر صحت نظر کارشناسان است.

در تماس رئیس قوه قضائیه با استانداران سیستان و بلوچستان و هرمزگان، آیت الله رئیسی از اقدامات استانداران و مدیران مسئول که همزمان در حوزه مقابله با کرونا و خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان تلاش می‌کنند تشکر کرد و بر خدمت‌رسانی به مردم تأکید کرد.

استانداران سیستان و بلوچستان و هرمزگان، نیز با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در رابطه با بیماری کووید ۱۹ در خصوص سیل اخیر نیز گزارشی دادند.

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان و فریدون همتی استاندار هرمزگان عنوان کردند: اقدامات گسترده‌ای در رابطه با خرابی‌های سیل اخیر در روستا‌ها و مناطق سیل زده انجام شده و فقط از نظر برخی راه‌های مواصلاتی و آب شرب مشکل داریم که آن‌ها نیز به زودی مرتفع خواهند شد.

در پایان این گفتگو استانداران از نقش و همکاری مثبت مدیران قضایی در حوزه مقابله با کرونا تشکر کرده و رئیس قوه قضائیه نیز بار دیگر بر همکاری حداکثری مدیران قضائی با مدیران اجرایی و ستاد‌های استانی و ستاد ملی مقابله و مدیریت شیوع کرونا تأکید کرد.

انتهای پیام/ 4105

منبع: آنا

کلیدواژه: رئیس قوه قضائیه شیوع ویروس کرونا آیت الله سید ابراهیم رئیسی سیستان و بلوچستان مقابله با کرونا بهداشتی و درمان قوه قضائیه فرمانده کل استان ها آیت الله نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۷۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشوربا بیان اینکه نیاز به گسترش همکاریهای منطقه‌ای در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان برنامه و بودجه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دومین روز حضور خود در بانکوک برای شرکت در هشتادمین جلسه سالیانه اسکاپ، با «آلیس جابانا»، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی اسکاپ، دیدار و گفتگو کرد.
 داود منظور در این دیدار که در محل کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک برگزار شد، با تأکید بر لزوم گسترش همکاریها و نقش نهادهای توسعه‌ای مانند اسکاپ در ارتقای توسعه کشورها، گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای وابسته به سازمان ملل در راستای توسعه همکاری‌های منطقه ای، تکمیل کریدورها و مقابله با خشکسالی، حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه نیاز به گسترش همکاریهای منطقه‌ای در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.
معاون رئیس‌جمهور با حائز اهمیت خواندن موضوع نشست امسال اجلاس اسکاپ، بر ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در آینده اقتصاد جهان تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن علاقه‌مندی به استفاده از تمامی ظرفیت‌های سازمان ملل در مسیر توسعه پایدار، آمادگی دارد در حوزه دیجیتال‌سازی هم همکاری داشته باشد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با اشاره به مسئله‌محور بودن برنامه هفتم توسعه، گفت: در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رشد اقتصادی، به استفاده از منابع بین‌المللی هم توجه داریم.
وی نقش جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از فعالیت‌های مرکز سازمان ملل متحد برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) به عنوان یکی از مؤسسات منطقه‌ای زیرمجموعه اسکاپ مستقر در تهران مستقر را اساسی دانست و گفت: ما ضمن استفاده از همه ظرفیت‌های اپدیم، تجربیات موفقی در کاهش بلایا داریم که می‌توانیم آنها را با سایر کشورها به اشتراک بگذاریم.
دکتر منظور افزود: از جمله تجربیات موفق کشورمان، تجارب حاصل شده در مهار و مدیریت منابع آب و شیرین‌سازی آب است که با توجه به تأثیر تغییرات اقلیم بر بروز خشکسالی های پیاپی و کاهش منابع آب، همکاری مشترک به‌ویژه با کشورهای همسایه، اهمیت دوچندان دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به کمبود منابع آب به‌عنوان یکی از چالش‌های مهم در سطح جهان، گفت: ما آماده همکاری در زمینه مدیریت منابع آب با سازمان ملل متحد هستیم.
دکتر منظور با بیان اینکه خوشحال میشویم در منطقه به کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای محصور در خشکی در جهت حمل کالا کمک کنیم، گفت: اسکاپ میتواند نقش بیشتری را در این زمینه بازی کند و جمهوری اسلامی ایران نیز آمادگی دارد با تشکیل گروه کاری مشترک با کشورهای منطقه تحت مدیریت اسکاپ، نقش خود را در این زمینه ایفا کند.
وی با تأکید ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها و همکاری با اسکاپ در حوزه اقتصاد دیجیتال، علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری بیشتر با اسکاپ و کمیته‌های مربوطه را اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر