Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر مرکز بهداشت سلماس گفت: مردم از خوددرمانی در زمان مشکوک بودن به کرونا ویروس جدّا خودداری کنند، چراکه ممکن است عوارض جبران ناپذیری را در فرد به دنبال داشته باشد.

روشنک مرحمتی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه متاسفانه این روزها شاهد مطرح شدن بحث های مختلفی از تاثیر سشوار بر کرونا تا مصرف برخی داروها و ویتامین ها برای مقابله با کرونا هستیم که هیچ پایه علمی و آزمایشگاهی ندارند و از مردم تقاضا داریم چنین مطالبی را دنبال و اجرا نکنند، تصریح کرد: به مردم توصیه می شود از خود درمانی در زمان مشکوک بودن به کرونا ویروس جدّا خودداری کنند، چرا که ممکن است بدون اطلاع از عوارض یک دارو و مصرف خودسرانه آن موجب بروز بیماری های دیگر در خود یا اعضای خانواده شان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تاصبح امروز ۷ فروردین ماه، ۱۸۹هزارنفر از مردم سلماس توسط مراکز جامع سلامت و مراکز بهداشت با برقراری تماس تلفنی، مراجعه حضوری و یا انجام خوداظهاری در سایت سلامت غربالگری کرونا شده اند که حاکی از پوشش ۹۲ درصدی جمعیت شهرستان است.

وی افزود: دوره کمون یا نهفتگی این بیماری ۱۴روز است و برابر پیش بینی ها کرونا در عرض ۳ الی ۴ ماه کل دنیا را فرا گرفته است اما مردم اگر موارد لازم را رعایت کنند به سلامت از خطر عبور خواهیم کرد.

مرحمتی خاطرنشان کرد: قطع زنجیره ارتباط توسط مردم با عدم حضور در اماکن عمومی، بازار، خیابان ها و ... عامل بسیار مهم در پیشگیری از شیوع این بیماری است.

وی اظهار کرد: از شهروندان تقاضا داریم توصیه ماندن در خانه را جدی بگیرند و بدانند که با عمل به توصیه ها و دستورالعمل های بهداشتی قطعا میتوانیم کروناویروس را شکست دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس در خانه بمانیم خود درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد موالی زاده عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت سد دز و رهاسازی آب، بر بالا آمدن آب رودخانه دز هشدار داد.

وی ادامه داد: شهروندان به ویژه اهالی روستاهای اهواز و دزفول از تردد و توقف در حاشیه و حریم رودخانه‌های دز و کارون خودداری کنند.

فرماندار اهواز گفت: با توجه به رهاسازی آب سد دز، به روستاهای حاشیه رودخانه‌ها اطلاع رسانی شده است.

کد خبر 6096546

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو