Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: مرکز مشاوره استان با بهره گیری از مشاوران و مددکارانی مجرب و کارآزموده در مرکز استان و ۳۴ کلانتری سطح استان گام‌های موثری را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برداشته است که در این راستا از ۲۳ هزار و ۶۵۶ پرونده ارجاعی به این مراکز در سال گذشته تعداد ۱۹ هزار و ۲۲۴ پرونده یعنی ۸۲ در صد منجر به مصالحه شد که این آمار در مقایسه با سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به بکارگیری کارشناسانی مجرب در زمینه‌های روانشناسی، مشاوره و مددکاری در این مراکز، افزود: مقابله موثر و کارآمد با مسائل و مشکلات زندگی و شناسایی ریشه‌های رفتار‌های نابهنجاری که امنیت اجتماعی و بهداشت روانی مردم را به خطر می‌اندازد از جمله وظایف کارشناسان این مرکز به شمار می‌رود.

سرهنگ ساداتی گفت: ایجاد زمینه‌های رشد و تعالی فردی و اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی است، از این رو مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی به منظور کمک به ارتقاء سطح فکری و توانایی فردی و اجتماعی افراد جامعه در سازمان پلیس تعریف شد.

او موضوعاتی نظیر اختلافات خانوادگی، نزاع و درگیری فردی، مسائل حقوقی و اجتماعی، مشکلات اقتصادی و شغلی، مسائل تربیتی و تحصیلی، مشکلات فضای مجازی و مشاوره پیش از ازدواج را از مهمترین موضوعات بررسی شده در این مراکز عنوان کرد و افزود: تمرکز اقدامات پیشگیرانه بر روی خانواده‌ها به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی از دیگر ماموریت‌های مرکز مشاوره و مددکاری است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی در مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری، پایگاه بسیج و انجمن اولیا و مربیان مدارس با موضوع آموزش مهارت‌های زندگی شامل: کنترل خشم، مهارت ارتباط موثر، مهارت جرات مندی، مهارت حل مسئله بصورت چهره به چهره توسط کارشناسان مشاوره ومددکاری در سطح استان در قالب طرح مشاوره فعال، افزود: در طول سال گذشته بیش از ۴۱۶ جلسه آموزشی برگزار و در مجموع ۲۵ هزارو ۱۶۷ نفر از این آموزش‌ها برخوردار شده اند.

سرهنگ ساداتی در ادامه طرح بهداشت روانی و آموزش کارکنان را از دیگر اقدامات این مرکز برشمرد و گفت: در مجموع ۴۰۳ نفر از سربازان وظیفه و کارکنان انتظامی استان در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها از این خدمت بهره‌مند شدند.

او همچنین حضور کارشناسان مشاوره در ۲۵ برنامه صدا و سیما، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی با دعوت از اساتید برون سازمانی بمنظور ارتقا دانش تخصصی کارشناسان مشاوره و مددکاری، تهیه ۹۵ مطلب علمی و آموزشی با موضوعات خانوادگی و مهارت‌های زندگی، برپایی ۲۵ نمایشگاه تخصصی با محوریت آسیب‌های خانواده از جمله طلاق و تاثیر آن بر خانواده، تعامل با ادارات و سازمان‌ها به منظور ارائه خدمات مشاوره و مددکاری و همچنین ارائه خدمات مددکاری، طراحی و چاپ چهار مرحله فصل نامه علمی تخصصی و برگزاری جلسات مشاوره گروهی و آموزش مهارت‌های ده گانه زندگی توسط کارشناسان برای ۳۵۰ نفر از خانواده‌های در معرض طلاق را از دیگر اقدامات انجام شده توسط کارشناسان مشاوره و مددکاری اعلام کردند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران در خاتمه با اشاره به این که برخورداری از کلیه خدمات مرکز مشاوره و کلانتری‌های سطح استان برای مردم به صورت رایگان می‌باشد، گفت: مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان مازندران واقع در ساری- خیابان معلم- کوچه معلم دهم با شماره تلفن: ۳۳۲۴۷۴۷۳ –۲۱۸۲۶۱۹۴ همواره آماده خدمات مشاوره‌ای به مردم است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی مصالحه پرونده امنیت اجتماعی فرماندهی انتظامی کارشناسان مشاوره مشاوره و مددکاری انتظامی استان مرکز مشاوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی

بازدید از مرکز آموزش فرهنگ شهروندی ناحیه غرب شهرکرد با حضور مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد انجام شد.

اکبر ایازی در این بازدید گفت: راه‌اندازی مراکز آموزشی شهروندی در نقاط مختلف شهر موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی این مرکز در ناحیه غرب شهرکرد لازم بود و از زمان احداث و راه‌اندازی آن آسیب‌های اجتماعی این منطقه با کاهش محسوسی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید

آغاز به کار مرکز آموزش فرهنگ شهروندی در مهدیه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد ادامه داد: بخش عظیمی از مشکلات اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد؛ لذا راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی ناحیه غرب شهرکرد تا حدود زیادی بسیاری از مشکلات را با برگزاری فعالیت‌های متنوع برطرف کرده است.

ایازی اظهار کرد: تعداد ۶۰ موضوع مختلف در حوزه‌های ترافیک، پسماند، آسیب رساندن به اموال عمومی و... را که معضل اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود، برای فعالیت‌های مرکز آموزش شهروندی جمع‌بندی کردیم که خوشبختانه تا به امروز نتیجه قابل‌قبولی داشته است.

وی با بیان اینکه در زمان بهره‌برداری از مرکز آموزش شهروندی شهرداری شهرکرد ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد، اضافه کرد: امسال در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۰ میلیارد ریال بودجه مجزا برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی توسط شهرداری شهرکرد یک ظرفیت بزرگ برای حضور و استفاده سایر ادارات فرهنگی است، افزود: تاکنون به همه ادارات از جمله اداره کل آموزش‌وپرورش، اداره کل بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل زندان‌های استان و... اعلام شده است که می‌توانند با برگزاری برنامه‌های متنوع از ظرفیت این مجموعه استفاده کنند.

ایازی ادامه داد: اداره کل زندان‌های استان از ادارات فعالی است که به صورت مستمر با برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به درستی از این ظرفیت عظیم استفاده می‌کند.

حمیدرضا حیدری مدیرکل زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری نیز در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد به منظور راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی گفت: با راه‌اندازی این مجموعه در شهر شهرکرد شاهد اقدامات و فعالیت‌های اثرگذار و نتیجه‌بخش هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی