Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:25:18 GMT

۱۸ روستای بوکان در معرض خطر سیلاب قرار دارد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۹۲۶۹

۱۸ روستای بوکان در معرض خطر سیلاب قرار دارد

لقمان خسروپور روز پنجشنبه در نخسین جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور فرمانداران استان برگزار شد اظهار داشت: این تعداد روستای مورد تهدید در بخش سیمینه بوکان و در مسیر این رودخانه قرار دارند که در صورت طغیان آن باعث وارد آمدن خسارت‌های جدی به بخش‌های زیرساختی و اراضی کشاورزی این منطقه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر احداث یک دهنه پل بر روی این رودخانه در این محل افزود: در سال گذشته و در کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان در زمینه احداث این پل بر روی رودخانه سیمینه‌رود در حدفاصل روستای «قره‌داغ» و «حمزه‌ آباد» از توابع بخش سیمینه، ۳۰ میلیارد ریال با مسوولیت دستگاه‌های اجرایی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصویب شد.

وی همچنین با تاکید بر تعیین پیمانکار برای لایروبی رودخانه و پروژه احداث پل توسط شرکت آب منطقه‌ای استان و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اضافه کرد: طبق اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی، بهار امسال نیز نظیر سال گذشته، فصل پربارشی در آذربایجان غربی  پیش بینی شده است که برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی باید تمهیدات جدی در این خصوص به کار گرفته شود.

حجم ورودی آب به سیمینه‌رود که در حال حاضر به رودخانه‌ فصلی تبدیل شده است در فصول بارشی سال به بیش از ۹ متر مکعب در ثانیه نیز می‌رسد.

رودخانه سیمینه یکی از رودهای مهم آذربایجان‌غربی است که از کوهستان‌های منطقه مهاباد، سقز، بانه و شمال عراق سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از شهر بوکان و اطراف شهر میاندوآب به دریاچه ارومیه می‌ریزد.
این رودخانه در مسیر خود شاخه‌های زیادی از رودهای عراق دریافت کرده و از غرب بوکان گذشته، در سر راه خود شاخه‌های چندی از رودهای کوچک به آن می‌پیوندد و در موازات زرینه‌رود حرکت کرده وارد جلگه میاندوآب می‌شود.
طول سیمینه‌رود ۲۰۰ کیلومتر و مساحت حوضه آبگیر آن در محل داشبند ۲ هزار و ۹۰ کیلومتر مربع و متوسط آب سالانه آن معادل ۶۴۰ متر مکعب بوده و آبدهی آن ۹٫۶۷ مترمکعب در ثانیه است.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان‌غربی قرار دارد.

برچسب‌ها بارش باران بوکان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش باران بوکان سازمان هواشناسی عراق عراق بارش باران بوکان سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان‌ رودخانه روستای سرخه مرند | ویدئو

دریافت 4 MB کد خبر 849126 برچسب‌ها سيل خبر مهم باران

دیگر خبرها

  • فوت یک نفر در پی وقوع سیلاب در روستای مرزی لانو
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران
  • طغیان‌ رودخانه روستای سرخه مرند | ویدئو
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب نهبندان
  • جاری شدن سیلاب شدید در روستای سرخه مرند
  • تدوام سامانه بارشی در آذربایجان غربی/سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد