Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارمهر، مجید صفایی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته تعدادی اشیای تاریخی کشف شد که برخی از آن‌ها نیازمند مرمت هستند.

وی با بیان اینکه اعتبار لازم برای مرمت این اشیای تاریخی تأمین می‌شود، گفت: حفظ، نگهداری و مرمت اشیا تاریخی از مهمترین وظایف میراث فرهنگی است.

صفایی همچنین با اشاره به لزوم مرمت برخی بناهای تاریخی در استان در راستای نگهداری و جلویگری از تخریب این بناها، اظهار داشت: پل تاریخی پاتاوه در سه ماهه نخست سال جاری مرمت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای مرمت این اثر مهم تاریخی در نظر گرفته شده است.

صفایی اظهار داشت: قلعه تاریخی چرام و پل پرین باشت از دیگر آثاری هستند که در سال جاری مرمت می‌شوند.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای مرمت این آثار را ۷۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: دیگر آثار تاریخی استان نیز که نیازمند مرمت هستند، در سال جاری مرمت می‌شوند.

کد خبر 4886766

منبع: مهر

کلیدواژه: یاسوج میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی ضدعفونی بارش باران نوروز قزوین حوادث چهارشنبه سوری سیلاب برای مرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران


به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کوچ عشایر قره داغ از قشلاق‌های دشت مغان شروع میشود و به ارتفاعات شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان، سراب وکلیبر ختم می شود و به تعلیف جمعیت دامی خود می‌پردازند. هر ساله پس از ارائه درخواست عشایر، کارشناسان استانی از محل بازدید کرده و در صورتی که تعداد خانوار‌های مستقر در منطقه بیش از ۲۰ خانوار باشند راه قبل از کوچ قشلاقی عشایر، برای عبور وسائط نقلیه برطبق مشخصات استانداراد بهسازی و مرمت می‌شود. 

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
درخواست اصلاح راه عشایران زحمت کش قره داغ اهر ارسباران
با خطر مواجه ایم. خیلی خطرناک‌ است، لطفاً پیگیری کنید.
با تشکر از مسئولین محترم شهروندخبرنگار جمهوری اسلامی ایران
اهر ییلاق روستای کقالق بطرف کمربندی اهر تبریز

دیگر خبرها

  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • کشف اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • کشف ۳۰۸ قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی