Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران کرونا در فرمانداری آستارا اظهار کرد: تلاش کادر درمانی از نگهبان بیمارستان تا پزشک و پرستار قابل قدردانی است و شهدای سلامت نیز نزد مردم و خداوند از جایگاه رفیعی برخوردار هستند.

وی افزود: با وجود برخی کمبودها در بیمارستان آستارا تلاش چشمگیری برای مبارزه با کرونا در این شهرستان صورت گرفته و همکاری روحانیان در کفن و دفن بهداشتی و شرعی متوفیان کرونا همچون جانفشانی کادر درمانی ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خیلی از علما و روحانیان، حقوق و درآمد ثابت ندارند و انتظار می رود دولت در کنار تامین بسته های حمایتی اقشار آسیب پذیر، آن دسته از روحانیان را نیز در نظر داشته باشد.

امام جمعه آستارا افزود: آستارا در تعطیلی مساجد و هیات های مذهبی برای پیشگیری از شیوع کرونا پیشگام بود و روحانیان و علما همچنان در کنار مسئولان برای تامین سلامت مردم انجام وظیفه می کنند.

حافظ نیا بیان کرد: وقتی علمای بزرگ با تمکین به مصوبه ستاد مدیریت بحران کشور، اماکن مقدس و نمازهای جمعه و جماعات را تعطیل می کنند، مردم نیز با ماندن در خانه ها همکاری کنند.

او گفت: هرچند برخی تصمیمات برای مسئولان و مردم هزینه دارد اما باید برای منافع عموم، از منافع اقلیت چشم پوشی کرد و با مغازه ها و مسافرخانه ها و اماکنی که تعطیلی را عایت نمی کنند، برخورد شود.

او اظهار کرد: افسردگی روحی بعد از ریشه کنی کرونا باید از هم اکنون مورد توجه مسئولان باشد، تا با تدوین برنامه هایی از آثار روحی منفی این دوران کاسته شود.

حافظ نیا با اشاره به تاثیر گناه و معصیت در بروز بلایا در جوامع بشری، همگان را به بازنگری در اعمال و راز و نیاز به درگاه خداوند حکیم و بخشنده توصیه کرد.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها کرونا آستارا ویروس کرونا دفاع مقدس دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا آستارا ویروس کرونا دفاع مقدس دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت آمریکا مالزی کره جنوبی ژاپن کانادا فرانسه کرونا آستارا ویروس کرونا دفاع مقدس دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم اظهار کرد: اقدام نیروهای مسلح در عملیات «وعده صادق»، غرش موشک‌ها و پهپادها و عبور آنها از پدافند ۲۷ کشور دل مردم را شاد کرد.

امام جمعه قم بیان کرد: تحقق عملیات «وعده صادق» مصداق بارز امید به آینده در فرمایشات مقام معظم رهبری بود.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: اکثر کشورها اقدام ایران را یک اقدام موثر، اخلاقی، دقیق و حساب شده می‌دانند و نیروی مسلح نشان دادند که دشمن از آنجایی که اقدام به جنایت کند از همانجا ضربه خواهد خورد.

وی اضافه کرد: ما مثل رژیم صهیونسیتی کودک کش نیستیم، ما با مروت و مردانگی می‌جنگیم.

امام جمعه قم تصریح کرد: همراهان منطقه‌ای اسراییل، آمریکا و کشورهای اروپایی صحنه را در عملیات «وعده صادق» باختند و اعتبار نداشته آنها از دست رفت.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: رژیم صهیونسیتی در یک محاصره قرار دارد و راهی جز این ندارد که سکته کند و به کسانی که پیش از آن رفته‌اند، بپیوندد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اذعان کرد: درست است که غزه مظلوم می‌باشد و بیش از ۴۱ هزار نفر جان باخته و ۱۴ هزار کودک شهید دارد، اما آنان امروز احساس می‌کنند که یک هم پیمان قوی مثل نظام جمهوری اسلامی کنار آنان است.

آیت الله حسینی بوشهری ضمن تمجید از سفر رییس جمهور به سریلانکا مطرح کرد: ایجاد تعامل با همسایگان از سیاست‌های راهبردی نظام جمهوری اسلامی است و با این اقدامات برنامه ریزی شده می‌توان آورده‌های مطلوبی برای کشور ایجاد کرد.

امام جمعه قم ادامه داد: کار بزرگی که در پاکستان انجام شد و حقیقتاً ستودنی بود، افتتاح ابر پروژه نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی می‌باشد ضمن اینکه شماری از مهندسان فوق تخصص ما در آنجا کارستان کردند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه ضمن قدردانی از فرماندهی انتظامی در اجرای طرح «نور» که زخم زبان‌ها را به جان خریدند ولی از پای نایستادند، گفت: این طرح باید استمرار داشته باشد و نباید از آن کوتاه آمد چراکه دست بیگانه پشت آن است.

وی افزود: حجاب یک اصل قانونی و شرعی است و دشمن قصد دارد تا یک چالشی را در این زمینه برای ما ایجاد کند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری بیان کرد: اعتقاد به معاد عامل تحول در زندگی انسان است و خداوند نیز در آیاتی از کلام الله موضوعاتی را در این خصوص بیان می‌کند.

امام جمعه قم افزود: اعتقاد انسان به مرگ موجب ترغیب آن به سمت و سوی پیروزی و موفقیت می‌شود.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شوراهای اسلامی در قانون اساسی جایگاه حائز اهمیتی دارد و آنان می‌بایست با پایبندی به قانون و مسئولیت پذیری به مسائل جامعه توجه مضاعفی داشته باشند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره روز معلم ابراز کرد: شهید مطهری برای جامعه الگو بود و علم، دیانت، معنویت و دقت او همواره در قله قرار داشت و دلیل نام گذاری روز شهادت شهید مطهری بعنوان روز معلم بدین سبب بود و دانشگاهیان و دانش آموزان باید از وی الگو برداری کنند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: آموزش کودکان، تعلیم تفکر و پرهیز از سطحی اندیشی و آموزش عملی اخلاق با رفتار و گفتار صحیح از اهم ابعاد آموزگاری می‌باشد.

‌امام جمعه قم خاطرنشان کرد: تحول و پیشرفت جامعه در گرو آموزش و پرورش است و مسئولان نیز باید بودجه آموزش و پرورش را تامین و افزون کنند.

کد خبر 6089107

دیگر خبرها

  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • دفاع متزلزل پرسپولیس پیش از جدال حساس با سپاهان
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • شاهکار مدافعان پرسپولیس در چهار گل خورده!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند