Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران از هر ابتکاری که توقف جنگ و رفع محاصره یمن را به همراه داشته باشد، استقبال می‌کند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امشب (پنجشنبه) با اشاره به پیشنهاد «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس در جنگ ها در همه مناطق جهان از جمله یمن برای آمادگی بیشتر در مقابله با پیامدهای گسترش کرونا، اظهار داشت: یمن در نتیجه جنگی ویرانگر در معرض بزرگ ترین فاجعه انسانی قرار  گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجاوز نظامی نیروهای خارجی و  محاصره ظالمانه هوایی، دریایی و زمینی یمن در پنج سال گذشته راه‌های کمک رسانی به مردم مظلوم این کشور را مسدود کرده و اکنون گسترش بیماری کرونا در نبود حداقل امکانات و وخامت وضعیت انسانی در این کشور نگرانی‌ها را مضاعف کرده است.

موسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال و حمایت از پیشنهاد دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید می کند، همچون گذشته از هر ابتکاری که توقف جنگ و رفع محاصره یمن را به همراه داشته باشد استقبال می‌کند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: پیشنهاد دبیرکل برای توقف جنگ و با توجه به استقبال دولت نجات ملی یمن در صورتی که با اقدامات عملی ائتلاف در این زمینه و رفع محاصره این کشور همراه باشد می تواند اقدام مهمی برای جلوگیری از مرگ هزاران انسان بیگناه و گامی اساسی برای گشودن دریچه ای برای برقراری صلح و ثبات باشد.

به گزارش فارس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل همه طرف‌ها در درگیری‌های مسلحانه در دنیا را به آتش‌بس دعوت کرد و گفت همه حواس‌ها و تلاش‌ها  باید متوجه مقابله با دشمن مشترکی که همان ویروس کروناست، باشد.

او تاکید کرد که سیستم‌های بهداشتی و درمانی در کشورهای جنگ زده در وضعیت فروپاشی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه دبیرکل سازمان ملل یمن رفع محاصره توقف جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۰۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

رجایی آذری، مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری -دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی- در دیدار با رجایی آذری -موسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه- اظهار کرد که مجمع تقریب حدود سی‌سال پیش توسط مقام معظم رهبری تأسیس شد.

وی در این باره توضیح داد: در مصر نیز در زمان «شیخ محمد عبده» یک مجمع تقریب وجود داشت و آنها قصد داشتند تا تقریب مذاهب اسلامی را ایجاد کنند که به دلیل وقوع اتفاقاتی در مصر، این پروژه در جغرافیای این کشور متوقف شد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در ادامه افزود: مقام معظم رهبری مانند دیگر علما از جمله آیت الله بروجردی به تقریب مذاهب اسلامی اعتقاد دارند، لذا این مؤسسه را تأسیس کردند که از اولین مسئولان آن آیت‌الله تسخیری بود.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای مسئولیت من، اپیدمی کرونا به وجود آمد. ما در آن زمان با تأکید بر مسئله تقریب کتاب مختصری را در رابطه با امت واحده اسلامی تألیف کردیم و در آن شرح دادیم که چگونه می‌توانیم به امت واحد دست یابیم.

دبیرکل مجمع تقریب در ادامه سخنان خود گفت: پیامبر اسلام (ص) امتی دارد و همه بزرگانی که در محضر پیامبر (ص) بودند، تلاش کردند، وحدت امت اسلامی را حفظ کنند؛ اما بعد اتفاق‌هایی افتاد که مذاهب اسلامی از یکدیگر جدا شدند.

وی با تأکید بر این که اشتراکات مذاهب اسلامی بیش از اختلافات آنهاست و ما باید بر این اشتراکات تمرکز کنیم، گفت: دشمن اسلام که همان استکبار جهانی است، قصد دارد با مطرح کردن مسائلی در خصوص خانواده یا همجنس‌گرایی و این دست موضوعات، اسلام و احکام اسلامی را از میان ببرد و ما باید به این مسئله توجه داشته باشیم.

رجایی آذری -امام جماعت مقدونیه- نیز در این دیدار با بیان این که من برای نخستین بار است به ایران سفر می‌کنم، گفت: من از دیدن ایران شگفت زده شدم. غرب و رسانه‌های غربی روایت دیگری از ایران دارند و می‌خواهند چهره ایران را مخدوش نشان دهند.

وی تصریح کرد که ایران، عشق را به انسانیت تقدیم می‌کند در حالی که غرب با عناوینی چون دموکراسی عشق و خانواده را به نابودی کشانده است. رجایی آذری در ادامه سخنان خود خواستار معرفی صحیح ایران در خارج از کشور و مقابله با روایت غلط در این باره شد.

وی با بیان این که مسلمانان ۲۸ درصد از مردم مقدونیه را تشکیل می‌دهند، گفت: ما فعالیت‌های مختلفی در خصوص موضوعات اسلامی و دوره‌های قرآنی در این کشور داریم.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا در محاصره؛ یورش پلیس نیویورک به دانشگاه و دستگیری ده‌ها دانشجو
  • دانشگاه کلمبیا در محاصره نیرو‌های پلیس + فیلم
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»