Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمارهای تجمیعی دولت‌ها در اقصی نقاط جهان نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید‌ــ‌۱۹) اکنون از عدد نیم میلیون نفر عبور کرده است. ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آمارهای رسمی منتشر شده از سوی دولت‌ها در مناطق مختلف جهان حاکی از این است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان اکنون به بیش از نیم میلیون نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور چین که در رسانه‌های غربی به عنوان مبدأ شیوع ویروس کرونا معرفی می‌شود، با ثبت بیش از 81 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا همچنان بیشترین آمار مبتلایان کرونا را در جهان دارد؛ هرچند با توجه به رشد چشمگیر تعداد مبتلایان در ایتالیا و آمریکا انتظار می‌رود که ظرف 24 ساعت آینده این دو کشور از چین پیش بیفتند.

بیش از نیمی از افرادی که ابتلای آنها به ویروس کرونا تأیید شده است، ساکن کشورهای اروپایی هستند.

بر اساس آخرین آمارهایی که پایگاه اطلاعاتی worldometers به نقل از منابع رسمی منتشر کرده، شمار قربانیان ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان به بیش از 22 هزار نفر رسیده است که احتمالاً طی ساعات آینده با انتشار آمارهای جدید، این رقم از 23 هزار نفر عبور خواهد کرد.

تاکنون بیش از 120 هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان سلامت خود را بازیافته‌اند و اقدامات درمانی برای بهبود حدود 360 هزار نفر دیگر همچنان در جریان است.

بیماری ناشی از ویروس کرونا یعنی بیماری «کووید‌ــ‌19»که سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرده است،‌ تاکنون در نزدیک به 200 کشور و قلمرو در نقاط مختلف جهان شیوع یافته است.

انتهای پیام/

R1535/P/S8,87,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد