Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@22:53:48 GMT

یدالله صفدرزاده حقیقی، پیشکسوت قالیبافی اصفهان درگذشت

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۰۱۷۲

یدالله صفدرزاده حقیقی، پیشکسوت قالیبافی اصفهان درگذشت

یدالله صفدرزاده حقیقی از چهره‌های ماندگار هنر قالیبافی اصفهان امروز پنجشنبه ۷ فروردین درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز یکی از چهره‌های ماندگار هنر فرش دست باف اصفهان به نام استاد حاج یدالله صفدرزاده حقیقی که آثار ارزنده ای از ایشان به موزه آستان قدس و موزه حضرت امام حسین (ع) در کربلای معلی اهدا شده در سن ۹۴ سالگی به دلیل کهولت سن درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد پیشکسوت، متولد سال ۱۳۰۶ و یکی از چهره‌های سرشناس بافت فرش در اصفهان بود.

قالی‌های ایشان با طرح‌های اصیل دربردارنده معانی و تفاسیر عرفانی و ادبی است. هارمونی رنگ‌ها به ویژه رنگهای شاد در طیف‌های تیره و روشن، توازن و تنوع رنگ‌ها از ویژگی‌های قالی‌های استاد است که در نوع خود کم نظیر و زیباست.

از این هنرمند فرش‌های نفیسی در معتبرترین موزه‌ها نگهداری می‌شود از آن جمله اهدای شش تخته فرش ظریف و زیبا به گنجینه فرش آستان قدس رضوی است که هر بیننده‌ای را به تفکر و تعمق وا می‌دارد. انگیزه ایشان از اهدای این آثار، عشق به ولایت و امامت حضرت ثامن الحجج (ع) بوده است.

قالی هفت شهر عشق، قالی دیدار با خالق یکتا (مکه المعظمه)، قالی رمز هستی (مدینه منوره)، قالی بهشت، قالی باغ مرجان‌ها، قالی دنیای ماهی‌ها از قالی‌های اهدایی استاد بوده است.

کد خبر 416448

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قالیبافی قالیبافان فرش دستباف فرش دستباف اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۰۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!

بازار سهام روز دوشنبه شاهد ریزش قیمت سهام بانک‌هایی بود که مالک باشگاه پرسپولیس شدند.

به گزارش اکوایران، بورس تهران بعد از ظهر روز شنبه با اعلام خریداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس همراه بود. شش بانکی که ۸۵ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس تهران را مالک شدند؛ روز یکشنبه با روند‌های معاملاتی متفاوتی همراه بودند، اما با نهایی شدن معامله سهام این باشگاه در روز دوشنبه، شاهد ریزش قیمت سهام بانک‌های خریدار پرسپولیس بودیم.

بانک شهر که با تملک ۳۰ درصدی، بیشترین میزان مالکیت پرسپولیس را به دست آورد؛ دیروز با خروج جریان پول حقیقی از سهام خود، در کنار ریزش ۳۲ صدم درصدی قیمت پایانی سهام وشهر مواجه بود.

سهام دو بانک ملت و تجارت که هر کدام ۲۰ درصد از مالکیت پرسپولیس را به دست آوردند؛ با وجود افزایش مالکیت حقیقی، شاهد کاهش قیمت بودند. دو بانک صادرات و اقتصاد نوین نیز که هرکدام ۵ درصد از سهام پرسپولیس را خریداری کردند نیز، با کاهش قیمت و خروج جریان پول حقیقی مواجه بودند و بانک رفاه نیز با توقف نماد خود در بازار پایه زرد فرابورس مواجه است.

نکته قابل توجه دیگر در روند قیمتی سهام این پنج بانک، افزایش قیمت یک دست آن‌ها در روز یکشنبه بوده که با نهایی شدن معامله سهام پرسپولیس معکوس شد.

دیروز به گفته معاون واگذاری سهام و دارایی‌های خصوصی‌سازی، برای باشگاه استقلال قیمت هر سهم ۳ هزار و ۴۶ ریال با ارزش پایه کل تقریبا ۲ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شد. برای باشگاه پرسپولیس نیز قیمت هر سهم ۳ هزار و ۵۸۰ ریال با ارزش پایه کل تقریبا ۳۲۰۰ میلیارد تومان سهام‌ها معامله شد.

دیگر خبرها

  • علیرضا حقیقی از لیست مسعود شجاعی خط خورد
  • سورپرایز مسعود شجاعی در بازی جام حذفی
  • کارگردان پیشکسوت درگذشت
  • ببینید | هشتم اردیبهشت سالروز درگذشت استاد نورالدین رضوی سروستانی
  • قرآن همه چیز ماست
  • درگذشت پیشکسوت فوتبال وسط زمین بازی/ کام استقلالی‌ها تلخ شد
  • درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال
  • بافت قالی برای امور عام المنفعه در همت آباد
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان