Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی از منع تردد در مبادی ورودی و خروجی آبادان خبر داد و گفت: از فردا (جمعه ۸ فروردین) راس ساعت ۱۸ به مدت یک هفته کلیه مبادی ورودی و خروجی آبادان مسدود می‌شود و شهروندان فقط تا ساعت ۱۸ فردا برای بازگشت به آبادان و یا خروج از آن فرصت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین‌العابدین موسوی» عصر امروز (پنج شنبه ۷ فروردین) در نشست ستاد مبارزه به بیماری کرونا ویروس که در سالن اجتماعات الغدیر فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید نوروز و تبریک ماه شعبان، با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به‌عنوان سال «جهش تولید» توسط رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: در سالی که با این عنوان مهم توسط مقام عظمای ولایت مزین شده است همه مسئولان به‌ویژه متولیان اقتصادی در سطح شهرستان آبادان بایدبه وظایف خود عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: متاسفانه در سطح شهرستان آبادان نیز این بیماری شیوع پیدا کرد، باعث فوت عده‌ای از شهروندان هم شد و با توجه به اینکه سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان جزء محدوده فعالیت‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان است ما نیز میزبان بیماران مبتلا به کرونا ویروس دو شهرستان دیگر در آبادان هستیم.

 

وی برنامه‌ریزی برای مقابله و مبارزه با کرونا ویروس را از جمله وظایف اصلی مدیران ادارات و ارگان‌های شهرستان آبادان دانست و عنوان کرد: مردم از ما انتظار دارند تا با ارائه برنامه‌های درست و به‌جا و خدمات‌رسانی مناسب به آنها لااقل مانع بالا رفتن شمار مبتلایان به این بیماری منحوس شویم.

 

موسوی از قرنطینه مبادی ورودی و خروجی آبادان خبر داد و اضافه کرد: از فردا (جمعه ۸ فروردین) راس ساعت ۱۸ کلیه مبادی ورودی و خروجی شهر آبادان بسته خواهد شد و تنها آبادانی‌هایی که خارج از این منطقه هستند فرصت دارند تا در این ساعت وارد شهر شوند.

 

وی زمان این قرنطینه را یک هفته اعلام کرد و اذعان داشت: اجرای این مرحله که به تصویت شورای تامین شهرستان و همچنین شورای مشترک تامین منطقه آزاد اروند رسیده، از ساعت ۱۸ فردا تا ساعت ۱۸ روز (جمعه ۱۵ فروردین‌) به مدت هفته خواهد بود البته با توجه و لحاظ کنترل بیشتر امکان تمدید وجود دارد و علاوه بر این هیچ خودرویی حتی خودروهای آبادانی نمی‌توانند از شهر خارج یا وارد شهر شوند، میهمان‌های نوروزی نیز که به هر طریق وارد شهر شده‌اند تا فردا فرصت دارند به شهرهای خود بازگردند.

 

فرماندار ویژه آبادان از توقیف و جریمه خودروهای غیرآبادانی خبر داد و تصریح کرد: همچنین از فردا خودروهایی که غیر از پلاک آبادان باشند در صورت تردد در سطح شهر توسط پلیس و نیروی انتظامی به مدت یک‌ماه توقیف و علاوه بر جریمه پنج میلیون ریالی به پارکینگ منتقل خواهند شد و هزینه پارکینگ هم باید متقبل شوند.

 

وی از عرضه حتی قطره‌ای سوخت به خودروهای غیرآبادانی در جایگاه‌های سوخت این سهرستان خبر داد و عنوان کرد: به جایگاه‌های سوخت نیز ابلاغ شده که به هیچ خودروی شهرستانی سوخت عرضه نشود و انتظار می‌رود شهروندان در این خصوص با دستگاه‌های ذی‌ربط همکاری کنند.

 

موسوی با بیان اینکه کلیه مایحتاج شهروندان آبادانی در انبارهای شهر موجود هستند تاکید کرد: به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم مشکلی در تامین ارزاق و کالاهای اساسی در بازار وجود ندارد و اقلام مصرفی با توجه به نیاز مردم تامین می‌شود؛ همچنین فقط خودروهای حمل ارزاق و کالاهای اساسی می‌توانند در آبادان خروج و ورود داشته باشند.

 

وی از قرنطینه مسافرین ورودی از طریق پرواز ایرلاین‌ها به فرودگاه این شهرستان خبرداد و تصریح کرد: اگر مسافران رفت و آمد خود را به آبادان لغو نکنند یا باید پس از نشستن هواپیما در فرودگاه بین‌المللی مرحوم آیت‌الله جمی آبادان در همان سالن مسافری فورا بلیط بازگشت به شهر خودشان را تهیه کنند و یا در مکانی که از پیش تعیین شده با تقبل هزینه توسط خودشان به مدت ۱۰ روز قرنطینه می‌شوند.

 

فرماندار آبادان قطع زنجیره کرونا ویروس در آبادان را امیدوارکننده دانست و خاطر نشان کرد: ما نخستین شهر در کشور بودیم که ورودی‌های شهر را کنترل و پایش کردیم، مردم شهرستان آبادان باید تصمیمات سختگیرانه را اجرا کنند چرا که کلید اصلی قطع زنجیره کرونا در آبادان قرنطینه شهر و ماندن در خانه است.

 

وی خطاب به سران شیوخ شهرستان آبادان ادامه داد: از سران شیوخ و شهروندان انتظار می رود در این شرایط از برگزاری مراسمات خودداری کنند و این مسئله را به عشیره خود اطلاع دهند تا بتوانیم زنجیره شیوع کرونا را در سطح شهرستان قطع کنیم.

 

موسوی با بیان اینکه کلیه ارگان‌ها و ادارات آبادان، موظف، مکلف و ملزم به همکاری با دستگاه‌های خدماتی هستند و یاد آور شد: دستگاه‌های خدمت‌رسان با تمام توان باید پای کار و خدمت‌رسانی به مردم باشند و سایر ارگان‌ها نیز باید یاری‌رسان دستگاه‌های خدماتی باشند چرا که این مردم شایسته خدمتگذاری هستند.

 

وی عدم جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌ها را باعث نارضایتی شهروندان برشمرد و تاکید کرد: عدم جمع‌آوری زباله و نخاله‌های ساختمانی در شهر باعث نارضایتی مردم شده و شهرداری باید خدمات در این زمینه را افزایش دهد.

 

فرماندار ویژه آبادان همچنین از مردم خواست تا به توصیه‌ها و هشدارها به‌صورت جدی توجه کنند ابراز کرد: عملیات ضدعفونی معابر و اماکن آبادان به‌صورت روزانه و طبق برنامه قبلی انجام خواهد شد زیرا این اقدام به قطع زنجیره کرونا کمک خواهد کرد.

 

وی افزود: شهروندان در منازل خود بمانند و با توجه به شرایطی که در کشور و شهر آبادان حاکم است نیروی انتظامی با همکاری نیروهای بسیج و سپاه ملزم است در روز ۱۳ فروردین که به نام روز طبیعت شناخته می‌شود با شهروندانی که از منازل خود خارج می‌شوند برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

 

موسوی بیان کرد: شهروندان برای خرید مایحتاج به‌صورت خانوادگی از خانه بیرون نروند و فقط یک نفر نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز از خانه خارج شود؛ همچنین تدابیر لازم برای تردد شاغلین در ماهشهر فراهم شده و در صورت امکان بهتر است کارفرمایان این افراد را به مدت یک هفته از کار معاف کنند.

 

وی خطاب به روسا و مدیران ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌های شهرستان اظهار داشت: ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان اگر تاکنون به‌صورت ۱۲ ساعته به مردم خدمات‌رسانی می‌کردند از امروز باید ۲۴ ساعته خدمات‌رسانی کنید، به‌طوری‌که با در نظر گرفتن کشیک در محل اداره خود پاسخگوی مردم باشند و مشکلات آنها را حل کنند.

 

فرماندار ویژه آبادان به پایش جدی بازار اشاره کرد و افزود: نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه‌های متولی در بحث بازار و مایحتاج مردم با جدیت ورود کنند، با متخلفان، احتکارکنندگان و گران‌فروشان به‌شدت برخورد قضایی صورت دهند و آنها را به مراجع قضایی معرفی کنند.

 

وی از تعطیلی تاکسی‌های شهری خبر داد و عنوان کرد: کلیه تاکسی‌داران شهری در ایام قرنطینه تعطیل هستند و فقط تاکسی تلفنی‌ها می‌توانند برای موارد ضروری به شهروندان سرویس‌دهی کنند.

 

موسوی از پایش ورودی و خروجی‌های آبادان و خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: از فردا برای اولین بار می‌خواهیم مبادی ورود و خروج این دو شهرستان را به‌صورت جدی پایش و کنترل کنیم و از تمامی شهروندان آبادانی و خرمشهری می‌خواهیم که هر چه زودتر به محل سکونت خود بازگردند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: قرنطینه بازار جلوگیری از شیوع کرونا ویروس قرنطینه خانگی مبارزه با کرونا ویروس ستاد مبارزه با کرونا ویروس کنترل شیوع کرونا ویروس کرونا ویروس قرنطینه منطقه آزاد اروند فرماندار ویژه آبادان مبادی ورودی و خروجی شهرستان آبادان کرونا ویروس مبادی ورود فرصت دارند سطح شهر ارگان ها ساعت ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی اجرای عملیات ترمیم و بهسازی پل دلیچایی در محور فیروزکوه - دماوند، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

براساس این گزارش، بازه زمانی این عملیات از تاریخ (۲ اردیبهشت) تا (۱۰ خرداد) به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود. موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز از کیلومتر ۳۲( از مبدا فیروزکوه) الی ۳۳ است و تردد خودروها به صورت همزمان در مسیر (رفت و برگشت) از (پل محور دماوند) به فیروزکوه امکان پذیر خواهد بود.

کد خبر 6090199 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • یک گام تا بازگشت جام به خانه / ایران- تایلند؛ فردا ساعت ۱۴:۳۰ در فینال جام‌ملت‌های فوتسال آسیا
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • تقدیر پلیس از بانوان آبادانی
  • بازگشت روماریو پس از 16 سال: برانکارد لازم شدم!