Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: از امشب مبادی ورودی و خروجی استان با کمک نیروهای انتظامی مسدود خواهد شد و افرادی که به توصیه‌ها عمل نکنند حتما جریمه نقدی و هم توقیف یک ماهه خودرو را خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدصادق معتمدیان امشب در تشریح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح استان خراسان‌جنوبی، با اشاره به اینکه حدود یک ماه است که کشور و به تبع آن استان خراسان‌جنوبی درگیر کرونا ویروس شده، اظهار داشت: طی این مدت برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی در سطح کشور عملیاتی شد که می‌توان به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، دورکاری کارمندان دولت، تعطیلی مراکز و اصناف پرتردد، حمل و نقل و غیره اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کاهش زنجیره ارتباطات و شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و به‌تبع  آن در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود، بیان داشت: این طرح از ساعت صفر بامداد روز جمعه هشتم فروردین‌ماه با محوریت نیروی انتظامی در استان خراسان‌جنوبی آغاز می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی سلامت مردم را از اولویت‌های دولت دانست و با تأکید بر اینکه دولت علی‌رغم میل باطنی ستاد ملی کرونا تصمیم بر اعمال یک سری محدودیت‌ها کرده است، افزود: حدود 70 درصد مردم استان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و بر توصیه در خانه ماندن عمل کردند اما عده معدودی پروتکل‌های نگرفته و در خانه ماندن توجه نکردند و اقدام به سفر کرده و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کردند.

اعمال ممنوعیت تردد از ساعت صفر امشب

معتمدیان با تأکید بر اینکه نخستین توصیه ما به مسافرانی که در استان هستند این است که در اسرع وقت استان را ترک و به مقصد استان خود برگردند، تبیین کرد: این افراد زمان محدودی دارند و اگر در این بازه زمانی از استان خارج نشوند محدودیت‌ها و مجازات‌ها (جریمه 500 هزار تومانی و توقیف یک ماهه وسیله نقلیه) اعمال خواهد شد.

وی همچنین در خصوص افرادی که در نیمه دوم تعطیلات نوروزی قصد سفر کرده‌اند، متذکر شد: به‌هیچ عنوان قصد سفر نداشته باشید زیرا از امشب مبادی ورودی و خروجی استان با کمک نیروهای انتظامی مسدود خواهد شد و افرادی که به توصیه‌ها عمل نکنند حتما جریمه نقدی و هم توقیف یک ماهه خودرو را خواهند داشت.

اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی طی ۲ مرحله

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه لایه‌های دوم ورودی و خروجی شهرها هم رصد خواهد شد، عنوان کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی طی دو مرحله از هشتم تا 15 فروردین‌ماه اجرا می‌شود و در صورت موفقیت‌آمیز بودن طرح مرحله دوم آن از 16 تا 21 فروردین‌ماه اجرا خواهد شد.

معتمدیان در خصوص تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، بیان داشت: تعطیلی مدارس تا 15 فروردین‌ماه می‌باشد و در صورت تمدید و در صورت اجرای مرحله دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تمدید و تا 21 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

استثنائات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

وی با اشاره به استثنائات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح کشور و استان خراسان‌جنوبی، توضیح داد: در راستای اجرای این طرح استثنائاتی لحاظ شده که شامل تردد خودروهای امدادی، درمانی، پلیس، حمل و نقل بار، کارمندان و کارگران غیربومی می‌باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی تبیین کرد: برای کارمندان و کارگران غیربومی در هر شهرستان کمیته‌ای تشکیل و استعلامات لازم انجام و در صورت تأیید بانک اطلاعات و تصحیح اطلاعات امکان ورود و خروج میسر خواهد شد.

معتمدیان همچنین در رابطه با وضعیت کارکنان دولت و مرخصی‌ها، بیان داشت: آخرین تصمیمی که چند روز پیش در ستاد ملی کرونا انجام شد تعیین شد دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی کنند که یک سوم پرسنل در محل کار حضور داشته و ارائه خدمت کنند و دو سوم دیگر هم می‌توانند از مرخصی استفاده کنند البته مرخصی استحقاقی نیست.

تعطیلی تمام بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها/ مایحتاج عمومی تأمین است

وی از تعطیلی تمام بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و مراسم 13 بدر در استان خبر داد و عنوان کرد: ضرورت‌هایی در بحث جابجایی‌ها وجود دارد و باید سفرها بین شهری قطع شود و به مردم توصیه می‌کنیم از سفرهای بین‌شهری( روستا به شهر، شهر به روستا) خودداری کنند مگر در حد بسیار ضرور.

استاندار خراسان‌جنوبی از تأمین اقلام اساسی مورد نیاز مردم در زمان اجرای طرح خبر داد و مطرح کرد: تمام اقلام اساسی مردم تأمین و انبارهای استان پٌر است و هیچ جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد چراکه مایحتاج عمومی مردم تا مدت طولانی تأمین و تهیه شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

معتمدیان از فعالیت مشاغل ضرور و تأمین‌کننده مایحتاج عمومی مردم خبر داد و گفت: گشت‌های بازرسی در سطح استان فعال و حضور بیشتری در اماکن خواهند داشت و در صورت باز بودن اصناف غیرضروراعمل قانون (یک ماه پلمپ) خواهند شد.

ایثارگری‌های کادر درمانی و اصناف را هدر ندهیم

وی در خصوص توزیع اقلام بهداشتی مانند ماسک، ژل ضدعفونی و دستکش و تأمین نیازمندی‌های مردم، بیان داشت: تأمین نیازمندی‌های مراکز درمانی و گروه‌های خاص و آسیب‌پذیر اولویت نخست می‌باشد و سپس توزیع در سطح داروخانه‌ها برای مردم انجام می‌شود که خوشبختانه در این خصوص تدابیری لحاظ شده و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

استاندار خراسان‌جنوبی در پایان به مردم توصیه کرد: آن دسته از افرادی که همچنان بی‌تفاوت بوده و خطر کرونا را جدی نگرفتند باید دستورالعمل‌ها را رعایت کنند که منجر به برخورد با متخلفان نشویم چراکه در این بهبوهه اصناف، مغازه‌ها، مدارس و غیره تعطیل شده و این سختی را متحمل می‌شوند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود و نباید با پشت کردن به دستورالعمل‌ها ایثارگری‌های کادر درمانی و اصناف و غیره را هدر دهیم.

انتهای پیام/69039/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس بیرجند خراسان جنوبی معتمدیان کرونا استانداری خراسان جنوبی سلامت مردم طرح فاصله گذاری اجتماعی کاهش تردد اعمال ممنوعیت تردد تعطیلی مدارس تعطیلی دانشگاه تعطیلی اصناف کارکنان دولت کادر درمان ایثارگری اقلام بهداشتی ماسک ژل ضدعفونی دستکش داروخانه طرح فاصله گذاری اجتماعی استاندار خراسان جنوبی استان خراسان جنوبی مایحتاج عمومی ورودی و خروجی تعطیلی مدارس فروردین ماه خواهد شد یک ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۰۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته و در پی وقوع سیلاب در برخی از مناطق خسارات بسیاری وارد شده که برخی از جاده‌های استان مسدود بوده که با بازسازی‌ها صورت گرفته مسیرها باز شده است و در حال حاضر هیچ راهی مسدود نیست.

محمدعلی آخوندی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از بعد سیلاب و انسداد جاده تقریبا مشکل رفع شده و شرایط به پایداری نسبی را پیدا کرده است اما دلیل بر امن بودن راه‌ها و بازسازی شدن آن‌ها نیست.

وی افزود: مشغول عملیات بازسازی جاده‌ها بوده و برای تردد در راه‌ها نیز باید ملاحظه صورت گیرد چرا که برخی از جاده‌ها بررسی نشده و ممکن است زیر جاده‌ خالی شده باشد و تأکید برا ین است که ترددها به حداقل برسد و با احتیاط کامل و از سینه راه نیز فاصله گرفته شود.

آخوندی با بیان اینکه جاده‌های استان مسدود نیست، گفت: در محورهای روستای از جمله؛ معصوم آباد زیرکوه و بخش‌هایی از شهداد به نهبندان و مسیرراه نیز ممکن است شرایطی باشد که نیاز به احتیاط کامل دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در شهرستان خوسف بسیاری از آبنماها  تخریب شده که نیاز است رعایت شود.

وی تصریح کرد: ایمن سازی اولیه مسیرها در دستور کار است و با امکانات و دستگاه‌های متولی انجام می‌شود و لازم است رعایت شود چرا که بازسازی کامل نیازمند برآورد خسارات است.

آخوندی تصریح کرد: علاوه بر راه‌ها و محورهای شهری و روستایی که خسارات بسیاری در شهرستان زیرکوه، طبس، خوسف و خور و برخی از محورهای داخلی سرایان به دلیل سیل داشتیم اما در مناطق حساس و مسکونی نداشتیم، این روند بارندگی به صورت نقطه‌ای و رگباری و در برخی نقاط احتمال جریان آب نیز وجود دارد به ویژه در سمت نهبندان، سربیشه و خوسف بیشتر خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در حوزه انتقال آب و شبکه‌های آبرسانی روستایی و قنوات و در دام و کانال‌های انتقال آب و در برق‌رسانی دچار مشکل شدیم که باید برآورد خسارات انجام شود.

وی بیان کرد: در حوزه‌های واحد مسکونی خسارات قابل توجه نبوده است و با کمک خود مردم باید تلاش شود که مناطق مقاوم‌تری داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید
  • سیلاب بعضی از محور‌های خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • ۲ جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت