Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@04:32:22 GMT

«بنی گانتز» رئیس کنست شد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۰۸۴۴

«بنی گانتز» رئیس کنست شد

«بنی گانتز» رهبر حزب «آبی - سفید» در پی توافق با حزب لیکود، با رأی اکثر نمایندگان راستگرا به ریاست پارلمان رژیم صهیونیستی انتخاب شد.

به گزارش مشرق، «بنی گانتز» رهبر حزب «آبی - سفید» با ۷۴ رأی ریاست پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) را بر عهده گرفت. روز گذشته «یولی ادلستاین» رئیس کنست از حزب لیکود از سمت خود استعفا داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی استعفا کرد

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، در رأی‌گیری امروز ۷۴ نماینده رأی مثبت، ۱۸ نماینده رأی منفی و مابقی رأی ممتنع دادند. پیش از رأی‌گیری میان حزب آبی و سفید و لیکود (به رهبری نتانیاهو) در این خصوص توافق صورت گرفته بود.

گانتز پس از انتخاب خود مدعی شد که دموکراسی به پیروزی رسید و نامزد شدن وی برای این پست با هدف «یکپارچگی میان مردم» صورت گرفته است.

رویترز در  این باره نوشته است که این انتخاب نشان از یک شراکت سیاسی دارد که نتانیاهو را در قدرت باقی نگه می‌دارد.

از سوی دیگر ممکن است که این گام مهم در راستای حل و فصل اختلافات سیاسی، به یک توافق میان «نتانیاهو» و «بنی گانتز» برای تشکیل دولت یکپارچه میان دو حزب منجر شود.

انتخاب گانتز به عنوان رئیس کنست در حالی است که او در تاریخ ۲۶ اسفند سال ۹۸ از سوی رئیس رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه مأمور شده بود اما ظاهرا رایزنی‌های حزب لیکود به رهبری نتانیاهو تا بدین جا نتیجه داده گانتز از تشکیل دولت کنار کشیده و نتانیاهو می‌تواند در قدرت باقی بماند.

منابع خبری از بروز اختلافات میان اعضای حزب آبی سفید در پی این توافق با حزب لیکود خبر می‌دهند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید بنی گانتز کنست مشرق حزب لیکود حزب آبی و سفید دموکراسی نتانیاهو رژیم صهیونیستی پارلمان رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی حزب لیکود بنی گانتز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند + فیلم

معترضان به سیاست‌های نتانیاهو و خانواده اسرای صهیونیستی خیابان‌های منتهی به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را مسدود کردند و خواهان آزادی اسرا و برگزاری فوری انتخابات شدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • گیر کردن نتانیاهو در میان آرواره‌ها
  • فیلم/ مخالفان نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • مختصات نظم جدید منطقه
  • مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند + فیلم
  • چالش سخت کارلو آنچلوتی؛ انتخاب بهترین هافبک ها از میان شاگردانش / زیرنویس فارسی
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره