Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم:به نقل از رادیو بین المللی چین، شی جین پینگ رییس جمهوری چین شامگاه پنج شنبه 7 فروردین در پکن در نشست مجازی رهبران گروه بیست که در راستای مقابله با کروناویروس جدید برگزار شد، شرکت کرد.

شی جین پینگ تاکید کرد: کروناویروس در سراسر جهان در حال شیوع است. لازم ترین کار برای جامعه بین المللی، اطمینان، همبستگی، مقابله متحدانه، تقویت همکاری بین المللی، اجماع نیروهای قدرتمند برای غلبه بر ویروس و همکاری برای رسیدن به پیروزی در رویارویی بشر با این بیماری همه گیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری چین تاکید کرد، جامعه بین المللی باید ضمن تسریع اقدامات قاطعانه در پیشگیری و کنترل شیوع کروناویروس در سراسر جهان، کارها را به طور مطلوب انجام دهد تا از سرایت این ویروس جلوگیری شود. چین بر اساس مفهوم جامعه بشری با سرنوشت مشترک مایل است ضمن به اشتراک گذاشتن تجربیات مفید در پیشگیری و کنترل ویروس، تحقیقات مشترک در زمینه دارو و واکسن، تا حد امکان نیز کمک های خود را در اختیار کشورهایی قرار دهد که ویروس در آن شیوع یافته است.

شی جین پینگ تاکید کرد، زمانی که کشورمان در بحرانی ترین وضعیت مقابله با بیماری قرار داشت، شمار زیادی از اعضای جامعه بین المللی صادقانه کمک ها و پشتیبانی های خود را در اختیار ما گذاشتند، ما برای همیشه این دوستی آن ها را گرامی می داریم.

وی تاکید کرد، ویروس مرز نمی شناسد و دشمن مشترک همه ماست. کشورها باید دست در دست هم دقیق ترین شبکه دفاعی و کنترل مشترک را ایجاد کنند. چین مرکز آنلاین دانش پیشگیری و کنترل بیماری همه گیر ایجاد کرده است که به روی همه کشورها باز است.

شی جین پینگ تاکید کرد که چین از نقش رهبری سازمان بهداشت جهانی حمایت می کند تا ضمن تنظیم تدابیر علمی پیشگیری و کنترل، از سرایت فرامرزی آن جلوگیری کند. وی افزود، گروه بیست باید ضمن تقویت اشتراک گذاری اطلاعات، معرفی هدایت موثر برای پیشگیری و کنترل، نشست عالی رتبه امنیت بهداشت عمومی سراسر جهان را در زمان مناسب برگزار کند. چین همراه با کشورهای مختلف جهان حمایت از سازمان های بین المللی و منطقه ای را تقویت خواهد کرد.

شی جین پینگ خاطر نشان کرد که چین عرضه کالاهایی مانند دارو، لوازم مورد نیاز زندگی و تجهیزات محافظ را برای بازار بین المللی تقویت می کند و با اجرای سیاست های مثبت مالی و پولی، گسترش تزلزل ناپذیر سیاست اصلاحات و درهای باز، کاهش محدودیت ها برای دسترسی به بازار، بهبود محیط بازرگانی، افزایش فعال واردات، گسترش سرمایه گذاری و تجارت خارجی، سهم خود را برای تثبیت اقتصاد جهان ادا می کند.

رئیس جمهوری چین تاکید کرد، در مقابله با ضربه های ناشی از شیوع کروناویروس بر تولیدات و نیازهای جهان، کشورهای جهان باید به طور مشترک با تقویت سیاست کلان از رکود اقتصاد جهان جلوگیری کنند. باید با اجرای سیاست های مالی و پولی قوی و موثر و تقویت نظارت و هماهنگی مالی، به طور مشترک از ثبات زنجیره عرضه صنایع سراسر جهان دفاع کنند.

شی جین پینگ در پایان از اعضای گروه بیست دعوت کرد تا اقدامات مشترکی را برای کاهش تعرفه ها، رفع موانع تجاری و تسهیلات تجاری در پیش گیرند و با ارسال سیگنال های قوی، نیروی زنده و پویا برای احیا و بهبود اقتصاد جهان تزریق کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: شی جین پینگ جامعه بین المللی کرونا جامعه بین المللی پیشگیری و کنترل شی جین پینگ سراسر جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات گفت:سیره تربیتی امام صادق(ع) و برخورد حضرت با فرزندان و جامعه با گروه‌های مختلف فکری و عقیدتی و علمی اگر مورد بررسی قرار گیرد می‌شود به عنوان یک سیره تربیتی امام صادق (ع) برای جامعه و نسل جوان تبیین کرد. 

حجت‌الاسلام حسن سهرابی‌نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در قرآن کریم سوره احزاب آیه ۲۱ گفته شده که مردم پیامبر بزرگ اسلام یک الگوی نیکو برای شما است و قطعا امام صادق(ع) نیز که فرزند پیامبر بوده یک اسوه و الگوی نیکویی برای ما هستند.

وی بیان کرد: سیره تربیتی امام صادق(ع) و برخورد حضرت با فرزندان و جامعه با گروه‌های مختلف فکری و عقیدتی و علمی اگر مورد بررسی قرار گیرد می‌شود به عنوان یک سیره تربیتی امام صادق (ع) برای جامعه و نسل جوان تبیین کرد.

حجت‌الاسلام سهرابی‌نژاد افزود: این سیره به ویژه برای جامعه حوزوی و دانشگاهی و دانش‌آموزی بسیار تاثیرگذار است چرا که ما شیعه علوی هستیم اما رئیس مذهب شیعه را امام جعفر صادق(ع) معرفی کرده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات اظهار کرد: در روایات داریم علم برتر بوده و هر جامعه و کشوری که از لحاظ علمی پیشرفت داشته باشد امروز هم دست برتر را در جامعه دارد به همین دلیل امام صادق(ع) از نظر علمی مذهب تشیع را بین مردم تبیین و تبلیغ کردند.

وی افزود: موقعیت جهانی که جمهوری اسلامی ایران دارد به دلیل جایگاه و رشد علمی ایران اسلامی در بین مجامع مختلف بوده لذا اگر در بحث موشک میبینیم که به این بازدارندگی رسیده یک نوع حاکمیت را به جهان را ثابت کرده است.

حجت‌الاسلام سهرابی‌نژاد بیان کرد: امروز اگر رشد علمی را در همه جوانب در ایران می‌بینیم اهمیت ایران به علم بوده که در بحث نانو فناوری هسته‌ایی، موشکی و در پزشکی و دیگر مجامع علمی ایران می‌درخشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات گفت:  اگر خواسته باشیم مهم‌ترین ویژگی امام صادق(ع) را برای جوانان تبیین کنیم نسل جوان ما امروز باید ابتدا باید به دنبال تحصیل و  تهذیب باشند.
وی بیان کرد: برای آن‌که سیره حضرت الگوی مبلغان باشد ابتدا باید دید نحوه برخورد حضرت و تبیین علمی برای شیعیان و غیرشیعیان به چه شکل بوده چرا که سیره تبلیغی حضرت را اگر بررسی کنیم بر پایه الهی بودن کلام و استوانه‌های علمی براساس استدلال و  منطق بوده که مبلغان باید آن را به عنوان یک سیره تبیینی و تبلیغی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • این غذا‌ها انرژی‌تان را بیشتر می‌کند
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • پینگ پنگ باز قدرتمند چین تایپه‌ حریف نوشاد در گرند اسمش عربستان
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود معیشت مشاغل کارگری راهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود رفاه و معیشت مشاغل کارگری راه‌ موثر مقابله با قاچاق است
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند