Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با تشریح طرح کاهش زنجیره انتقال کروناویروس گفت: مردم باید بدانند اتفاقات پیش رو محدودیت نیست بلکه ممنوعیتی برای جراحی است که به دنبال آن التیام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدصادق بصیری، پنجشنبه شب(۷ فروردین) در گفتگو با مردم در تشریح طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا ویروس گفت: در کشور و به ویژه استان با همه ناملایمات اما مردم به خوبی برخورد کردند و آمارها نشان از همکاری ۷۰ درصدی مردم است لذا آن ۳۰ درصد هم باید همکاری کند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 



 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه کروناویروس نوعی از آنفولانزا است با این تفاوت که دو ویژگی متفاوت دارد؛ یکی نهفتگی که پس از ۱۴ روز بروز می کند و دوم شیوع و رفتار سریع این ویروس است که ممکن است همه گیر شود؛ اظهار داشت: در استان کرمان اما پدافند غیرعامل حتی زمانی که موضوع این ویروس در کشور مطرح نبود؛ فعال و زیرساخت ها فراهم شد.

 

 

 

وی ادامه داد: اگر می بینید آمار کرمان فزاینده نیست، بعد لطف خدا و همکاری مردم، تلاش همه همکاران از جمله رسانه، نیروهای بیمارستان ها، نیروهای نظامی و انتظامی، هلال احمر و...بوده که  همه کار کردند و تلاش کردیم استان را محکم نگه داریم؛ علیرغم اینکه در همسایگی ما استان های با شیوع بالا هستند اما تلاش مردم استان ثمر داد و امروز رشد فزاینده نداریم‌.

 

 

 

بصیری با اشاره به در پیش بودن پیک بیماری از اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کروناویروس خبر داد و با متذکر شدن این نکته که مراکز عرضه مایحتاج ضروری مردم به صورت ۲۴ ساعته فعال است؛ این توضیح را هم داد: هیچ محدودیت و ممنوعیتی در عرضه فراورده های نفتی نداریم و جایگاه های عرضه سوخت ۲۴ ساعته فعال است و قرار نیست تغییری در سهمیه مردم ایجاد شود و بنده با ضرس قاطع عرض می کنم مردم هیچ مشکلی در این باره نخواهند داشت.

 

 

 

 

وی در ادامه بیان کرد: در مواجهه با ویروس کرونا مرحله پیشگیری و مقابله را پشت سر گذاشته و همه کارها را انجام دادیم؛ چه ابلاغیه های ستاد ملی و چه استانی و اکنون وارد مرحله مهار برای قطع زنجیره انتقال ویروس می شویم.

 

 

 

سخنگوی طرح کاهش زنجیره انتقال کروناویروس در استان کرمان با تصریح به اینکه در این راستا باید محدودیت ها بیشتر شود اما این محدودیت ها هیچ مشکلی برای مردم ایجاد نمی کند؛ گفت: چون به شرایط غیرعادی نزدیک می شویم، بعضی عادت ها و رفتارهای بی مورد را فقط باید کنار بگذاریم تا جلوی زنجیره انتقال گرفته شود؛ الان هیچ کجای کشور بدون ویروس نیست.

 

 

 

وی تصریح کرد: سخت گیری ها باعث شد سیر صعودی فزاینده در استان نداشته باشیم و اگر بخواهیم استان کرمان مانند بعضی استان های با شیوع بالا، تبدیل به کانون نشود مردم باید بدانند اتفاقات پیش رو محدودیت نیست بلکه ممنوعیتی برای جراحی است که به دنبال آن التیام است.
 

 

 

 

بصیری با اشاره به اینکه تا حالا شعار «در خانه بمانید» را داشتیم و حالا شعار «به خانه برگردید» افزود: تأکید ما به کسانی است که به هر دلیلی سفر رفتند باید به خانه برگردند و آنهایی هم که تاکنون سفر نرفتند بعد از این نیز نباید بروند تا کاهش زنجیره انتقال اتفاق بیفتد.

 

 

 

وی از اجرای این طرح از ساعت صفر بامداد جمعه(۸ فروردین) همزمان با سراسر کشور خبر داد و با اشاره به کنترل مبادی های ورودی استان گفت: خودروهای ترانزیت و حمل کالا و کسانی که مسافر عبوری بودند می توانستند وارد شوند و فقط پلاک های غیر کرمانی و از استان های با شیوع بالا را مخیر می کردیم که یا برگردند یا در اردوگاه های نگهداری ۱۴ روز بمانند.

 

 

 



معاون استاندار کرمان اعلام کرد: بر اساس طرح جدید همه کسانی که مسافرت رفتند از باید به شهر خود برگردند و اگر مسافری به هر دلیلی به کرمان آمده باید از زمان اجرای این طرح برگردند و اگر احیاناً از راه های دور آمدند و می خواهند از کرمان عبور کنند باید از کنارگذرها عبور کنند.

 

 

 

وی با تأکید بر اینکه محدودیت های قبلی باقی است و مراکز آموزشی طی دو هفته جاری تعطیل‌ است؛ افزود: این طرح از ۸  تا ۱۵ فروردین به مدت دو هفته اعمال و آزمایشی انجام می شود که چنانچه زنجیره را شکست به شرایط عادی برمی گردیم.

 

 

 

بصیری ادامه داد:  این طرح در ۷۰ نقطه استان برای جلوگیری از ورود غیرشهرستانی ها و جلوگیری از خروج بی مورد شهرستانی ها اعمال می شود اما برای هر مسئله ای فکر شده و اینطور نیست مردم فکر کنند حبس شدند؛ کسانی که محل کار و سکونت آنها متفاوت است مانعی برای رفت و آمد انان نیست و اگر مسافری هم از راه دور آمده و مشکلی برای او پیش بیاید سر صحنه با حضور تیمی متشکل از نیروی انتظامی،  هلال احمر، علوم پزشکی و حتی ثبت احوال برای کنترل کدهای ملی و... مدیریت می شود.

 

 

 

 

وی حربه کافی نیروی انتظامی را باعث کنترل دانست با بیان اینکه ملاک تشخیص افراد بومی و ساکن، دو رقم آخر کد ملی، پلاک و بیمه نامه خودرو است؛ درباره ضمانت اجرایی این طرح هم بیان کرد: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی «هر اقدامی که تهدید علیه بهداشتی عمومی باشد، ممنوع بوده و مرتکبان به حبس تا یک سال محکوم می‌شوند» ضمن اینکه توقیف خودروی افراد متخلف تا یک ماه با اخذ هزینه‌های جاری مثل هزینه انتقال به پارکینگ و غیره و پرداخت خلافی‌ها به اضافه جریمه نقدی 500 هزار تومانی و همچنین پلمب واحدهای صنفی متخلف به مدت یک ماه نیز در قانون دیده شده است. 

 

 

 

بصیری همچنین از کنترل شدید بر صنوفی که باید تعطیل باشد خبر داد و با اشاره به اینکه در صورت تخلف، به مدت یک ماه پلمپ می شوند؛ خاطرنشان کرد: ما اصلاً مایل نیستیم کار به برخوردهای امنیتی و انتظامی برسد در حالیکه در خیلی کشورها کار به ارتش و کتک کاری رسبده اما اگر مردم رعایت نکنند قوانین اعمال می شود اما بنده اعتماد دارم مردم رعایت می کنند.

 

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش تعطیلی مراسم مذهبی و نمازهای جمعه و جماعت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برای کسی که ۴۰ سال نمازهای یومیه را جماعت خوانده حالا سخت است بگوییم مسجد نرو اما او به خاطر خدا دارد تحمل می کند گرچه مرمن کیّس است و از هر فضایی استفاده می کند.

 

 

 

معاون استاندار کرمان با اشاره به اعیاد شعبانیه تذکر داد: ایستگاه صلواتی و تجمع ممنوع است اما آذین بندی اشکال ندارد.

 

 

 

 

وی در پایان از اعمال شدت ممانعت برای ورود به تفرجگاه ها در ۱۳ فروردین خبر داد و ابراز امیدواری کرد: مردم این مدت را تحمل کنند تا ان شاء الله این ویروس از کشور رخت بربندد.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: ۸ فروردین معاون استاندار کرمان طرح کاهش زنجیره انتقال استاندار کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۰۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​

تین نیوز

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: میزان سرقت از خطوط لوله نفت ایران در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است.

 

 

به گزارش تین نیز به نقل از تسنیم، ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در نشستی خبری اظهار داشت: در سال 1402 بالغ بر 41 مورد تعرض به خطوط لوله انتقال نفت ایران رخ داد که با اقدامات به موقع، از این تعداد 25 مورد به برداشت نفت یا فرآورده منجر نشد.

وی افزود: نسبت به سال 1401 که 47 مورد انشعاب غیرمجاز با 35 مورد برداشت نفت یا فرآورده داشتیم، میزان سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش داشته است.

رحیمی با بیان اینکه "روند انتقال در سال 1402 افزایشی بوده است"، گفت: در سال گذشته 137 میلیارد لیتر مواد نفتی از مبادی تولید به مقاصد مصرف ارسال شده است

وی ادامه داد: از مجموع این انتقالات 71میلیارد لیتر مربوط به نفت خام و 66میلیارد لیتر مربوط به انتقال انواع فرآورده نفتی است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تصریح کرد: آمار گویای این است که باتوجه به اینکه در سال 1401 ، 132 میلیارد لیتر مواد نفتی انتقال داده شده و در سال گذشته ، 137 میلیارد لیتر که نشان دهنده رشد 3.7 درصدی در فرآیند انتقال است

وی افزود: در طراحی، مهندسی و اجرای خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده خودکفایی کامل داریم و در سال گذشته بالغ بر 98 درصد تجهیزات مورد استفاده در پروژه ها از ساخت داخل بوده است.

رحیمی با بیان اینکه انتقال 137 میلیارد لیتر نفت و فرآورده با خطوط لوله معادل تردد 5.5 میلیون نفتکش 25 هزار لیتری است، گفت: در صورت تردد این تعداد نفتکش، سالانه 2.5 میلیارد لیتر گازوئیل صرف سوخت این نفتکش ها خواهد شد، که در مقایسه با مصرف 800 میلیون لیتری سوخت در جابه جایی با خطوط لوله، سالانه 1.7 میلیارد لیتر به ارزش یک میلیارد دلار صرفه جویی در مصرف گازوئیل رخ می دهد.

وی ادامه داد: خط لوله صادراتی نفت خام گوره به جاسک قرار است توسط شرکت ملی نفت ایران تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از تکمیل خط دوم 26 اینچ بندرعباس به رفسنجان تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: با یک خطی که در این مسیر داریم، تجمع فرآورده را در بندرعباس داریم که با بهره برداری از خط دوم، این مشکل برطرف خواهد شد.

وی افزود: خط لوله تابش و خط لوله پارس هنوز وارد فاز اجرایی نشده اند، بلکه در مرحله طراحی هستند و به دلیل بزرگ بودن این پروژه ها، اینطور نیست که تا دو سال آینده انتظار بهره برداری از آنها را داشته باشیم.

رحیمی میانگین طول عمر خطوط انتقال نفت و فرآورده در جهان را 25 تا 30 سال اعلام کرد و گفت: عمر متوسط خطوط انتقال نفت خام ایران 33 سال و میانگین عمر خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی کشور 37 سال است اما با رسیدگی به موقع و بهره برداری درست، خطوط را در مدار بهره برداری داریم و اگر خطی با فرسودگی مواجه شود، طرح احداث خطوط لوله جایگزین تعریف و اجرایی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • کرمانی‌ها و کسب ٣ عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید
  • شاه کلید مهار تورم
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد