Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@16:31:57 GMT

در اوقات فراغت کرونایی چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۱۴۴۸

در اوقات فراغت کرونایی چه کنیم؟

خبرگزاری میزان- یک روانشناس و استاد دانشگاه معتقد است: هدف‌گذاری و تامین احساس ارزشمندی در دوران قرنطینه خانگی از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند. تاریخ انتشار: 00:58 - 08 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۸۲۹۲

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، در حال حاضر از منظر علوم پزشکی عدم خروج از منزل و قرنطینه خانگی یک اصل ضروری برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این قرنطینه باید تحت یک برنامه ریزی صحیح و جامع باشد، زیرا در غیر این صورت سبب بروز مشکلات اجتماعی، خانوادگی و نظایر آن می‌شود.

حسین ابراهیمی مقدم روانشناس و استاد دانشگاه در خصوص بهره‌برداری از اوقات فراغت در دوران قرنطینه خانگی به خبرگزاری ایرنا بیان کرد:

قرنطینه باید با یک طرح‌ریزی جامع همراه باشد، به عنوان مثال یکی از مهمترین نیاز‌های بشر احساس ارزشمندی است که سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند.

عدم توجه و تامین این احساس سبب تضعیف این سیستم و در درازمدت در مواجهه با تنش‌های محیطی همچون اخبار ناگوار آسیب پذیر می‌شود.

بر این اساس دورکاری با استفاده از اینترنت و تلفن و نظایر آن یکی از موثرترین اقدامات جهت تامین این نیاز (احساس ارزشمندی) به شمار می‌رود که نیاز‌های اقتصادی را هم تامین می‌کند.

نیاز فرزندان باتوجه به جنسیت و سن متفاوت است. خردسالان که از لحاظ ذهنی در مرحله تفکر اولیه قرار دارند، هر اتفاق شدنی (ممکن) است.

بنابراین تفریح و سرگرمی خردسالان باید جهان تخیلی آن‌ها را نیز دربرگیرد. اما با ورود کودک به مرحله تفکر عینی (مقطع دبستان) باید از کارت‌های بازی، توپ نرم، جورچین و. امثال آن به منظور بهره‌گیری از هوش و حافظه استفاده کرد.

فرزندان بزرگسال نیز که به مرحله تفکر انتزاعی می‌رسند، نیازمند بحث و گفتگو در باره مباحث انتزاعی هستند؛ برخی از مباحث واقعی که حضور عینی ندارند؛ اما حقیقی محسوب می‌شوند.

اهمیت مطالعه کتب اشعار ارزشمند نیز یکی از عناصر تامین کننده نیاز‌های انتزاعی است که احتیاج به تفنن و سرگرمی را نیز ارضا می‌کند.

گفتگو در رابطه با این بیماری (کرونا) در خانواده سبب تنش و اضطراب می‌شود؛ بنابراین استفاده از عناصر نشاط انگیز که سیستم ایمنی بدن را هم تقویت می‌کند، ضروری است.

بهره گیری از جوک، لطیفه و نظایر آن نیز به منظور افزایش شادی و نشاط در خانواده سبب فعال شدن بخشی از قسمت‌های نافعال شش (ریه) که به گفته متخصصان علوم پزشکی بیشترین درگیری را در مواجهه با کرونا ویروس پیدا می‌کند؛ می‌شود و خطر ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد.

در دوران شیوع این بیماری و همچنین قرنطینه خانگی بهره گیری از معنویات نیز بسیار حائز اهمیت است؛ این عنصر علاوه بر افزایش سطح ایمنی بدن روح و روان آدمی را نیز تقویت می‌کند.

نرمش‌های ساده نیز علاوه بر افزایش قدرت روحی – روانی و جسمانی در فعال سازی بدن نقش موثری ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: روایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه مقصر‌یابی و توهم پراکنی در روزهای کرونایی

این عصب شناس با استفاده از معنادرمانی، تامین احساس اثرگذاری، ارزشمندی، هدف گذاری و ورزش از دشوارترین لحظات اردوگاه‌های جنگ جهانی دوم گذر کرد.

جامعه ایران نیز در طول تاریخ بشریت ثابت کرده است با بهره گیری از این عناصر می‌تواند بر دشواری‌ها در شرایط بحران فائق آید.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا قرنطینه خانگی بهره گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، علیرضا دلبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جغتای گفت: در پی نارضایتی فعالان بخش کشاورزی مبنی بر اختصاص سهمیه سوخت اداوات کشاورزی و به کمک فناوری نوین و یک شرکت فناور و نصب نرم افراز میزان کارکرد (jps) که میزان ساعت کارکرد وسیله و قدرت موتور و میزان فشاری که برای انجام کار تحمل می‌کند سنجیده می‌شود و براین اساس سهمیه سوخت تراکتور طبق جدول محاسبه واختصاص می‌یابد.
سید مرتضی میرزایی مدیر عامل شرکت فناور و طراح فناوری هم گفت:که به جز اعلام میزان ساعت کارکرد وسیله درصورتی که در وضعیت سیستم سیم کشی و برق ویا فشار روغن و احتمالا سرقت باطری توسط این نرم افزار پیامکی به تلفن همراه مالک تراکتور ارسال می‌شود تا مالک در صدد رفع مشکل براید.
او افزود:ضمن اینکه با توجه به اعلام مشکل به مالک در جهت افزایش هزینه‌های خرابی تراکتورو در صورت سرقت ان با رد یابی محل انتقال تراکتور به مالک اعلام می‌ شود.
مدیر عامل شرکت فناورگفت:ضمن اینکه در اینده باید تمامی ادوات کشاورزی به منظور جلو گیری از قاچاق سوخت و رعایت عدالت در توزیع سوخت کشاورزی به این سامانه ونرم افزار متصل شوند.

دیگر خبرها

  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری