Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا و نیاز شدید بیمارستان‌ها و کادر درمان به اقلام بهداشتی و پزشکی، مجمع خیرین سلامت استان 3.3 میلیارد تومان برای خرید ملزومات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی کردستان اهدا کرد‌ند.

‌فرزام  بیدارپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:  قدرت همه‌گیری ویروس کرونا نشان داد که در همه کشورهای دنیا چه توسعه‌یافته و چه کم‌توسعه در همه سطوح مختلف یک ویروس تا چه اندازه می‌تواند در نحوه زندگی مردم و سلامت آنها  اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انسان در هر گوشه این کره خاکی باید تفکر سلامت را داشته باشد افزود: تک‌تک ما در کنترل  بیماری کرونا نقش داریم و با رعایت اصول بهداشتی نه فقط به خود بلکه به سلامت دنیا کمک می‌کنیم.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس همه در هر شغل، مقام و طبقه‌ای نقش جهانی دارد، یادآور شد: بی‌توجهی و غفلت یک نفر در یک منطقه می‌تواند در  سراسر کره خاکی موثر و حادثه‌آفرین باشد.

بیدارپور با اشاره به اینکه مردم در مهار و کنترل این بیماری بازیگران اصلی هستند خطاب به شهروندان تاکید کرد: با رعایت اصول بهداشتی و توجه به توصیه‌های ایمنی از جمله ماندن در خانه به سلامتی خود و همه مردم دنیا کمک کنید. 

وی ضمن قدردانی از سمن‌های استان، به نقش چشمگیر سازمان‌های مردم‌نهاد در خصوص ارائه آموزش‌های لازم به مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: در این ایام با توجه به شیوع این ویروس، روزانه ۲۴۰ اکیپ متشکل از انجمن‌های مردمی و سازمان‌های مدنی مرتبط با گروه‌های سلامت با امکانات محدود در سنندج با همکاری ارگان‌های دولتی و مرکز بهداشت مردم را آموزش می‌دهند.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان توزیع بسته‌های بهداشتی در نقاط مختلف و بیشتر آلوده به منظور مقابله با ویروس کرونا و مراقبت از قشر آسیب‌پذیر جامعه توسط سمن‌ها را از دیگر اقدامات ارزنده‌ سازمان‌‌های مردم‌ نهاد عنوان کرد و گفت: ارائه آموزش اصول بهداشتی و اطلاعات جامعی از طریق بلندگوی مساجد در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، نحوه‌ شستن دست‌ها، ضدعفونی کردن سطوح در این روزهای سخت از دیگر اهداف این سمن‌ها بوده است. 

بیدارپور اذعان داشت: در این شرایط بحرانی با توجه به نیاز شدید بیمارستان‌ها و کادر درمان به اقلام بهداشتی و پزشکی، مجمع خیرین سلامت استان بالغ بر ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای خرید ملزومات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی کردستان کمک کرد‌ه‌اند.

وی افزود: خیرین کردستانی باتوجه به امکانات محدود جهت بهبود بیماران بستری  اقدامات ارزنده‌ای انجام دادند که ااین کار آنها شایسته قدردانی است. 

وی اضافه کرد: برای سلامت کل جامعه جهانی از شهروندان تقاضا دارم در خانه بمانید تا از گسترش این بیماری جلوگیری و زنجیره آن قطع شود.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: باتوجه به اینکه کرونا، ویروس جدیدی است و همه کادر درمانی برای مهار، درمان و مقابله با آن در تلاشند لذا وظیفه همه آحاد جامعه در این میان خودداری از تجمع در اماکن عمومی و در خانه ماندن است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت پزشکی کردستان درمان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، امیر سرتیپ دوم ستاد علی خلیل آبادی در همایش تجلیل از بهورزان نمونه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، با اشاره به جایگاه بهورزان در سطح جامعه، اظهار کرد: با شروع به کار بهورزان، کشور در زمینه شاخصه‌های ارتقاء سطح سلامت به مؤلفه‌های چشمگیری رسید و فعالیت‌های تنظیم خانواده نیز به صورت گسترده در کشور انجام شد.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق بهورزان را رکن اصلی شبکه های بهداشت و درمان دانست و افزود: همه کارکنان این سیستم با فداکاری، ایثار، صبر و جدیت برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و اجرای برنامه های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از خود گذشتگی نشان می دهند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: بهورزان از شریف ترین طبقه در نظام سلامت کشور هستند که با زحمت فراوان سبب چرخش چرخه‌های سلامت و زندگی می‌شوند.

خلیل آبادی با تقدیر از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و باید بدانیم این موهبت بزرگی است که مسئولان خدمت کنند، تا ملت راحتی را احساس نمایند، زیرا مسئولین تکیه گاه مردم هستند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به زحمات کادر درمان و پرستاران در ایام شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا پرستاران سراسر کشور صبر، حوصله، فداکاری، از خود گذشتگی و ایثار را به نمایش گذاشتند و با جانفشانی در کنار مردم و بیماران بودند که تقدیر از آنان شاید بخش کوچکی از زحمات این عزیزان را جبران کند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ مربی بهورزی که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و همچنین بیش از  ۵۰ نفر مربیان نمونه شاغل در این حوزه تقدیر به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • غذای پزشکی تولید شد
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند