Web Analytics Made Easy - Statcounter

«احمدرضا بهره‌مند» کلینیکال میکروبیولوژیست و عضو هیئت علمی انستیتو پاستور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ساخت داروی بیماری کرونا بر اساس پلاسمادرمانی گفت: درباره بیماری ابولا از پلاسمای بیماران برای یکی از دانشمندانی که به این بیماری آلوده شده بود و به آتلانتا برگشته بود، استفاده کردند و برای نجات این فرد پلاسمای افرادی که خوب شده بودند را خالص کرده و بعد از پروسه خالص سازی به این فرد تزریق کردند تا از این طریق بیماری این فرد را درمان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: آن فرد بهتر شد اما من تا به امروز هیچ دارویی را در این زمینه نمی شناسم به ویژه برای کرونا و آنفولانزا. یعنی برای ویروس های آنفولانزا و ویروس های کرونا من هیچ اسناد مدللی که درباره پلاسما درمانی بر روی بیماران تجربه شده باشد، سراغ ندارم. اطلاعاتی هم در این زمینه که در اروپا و آمریکا ازطریق پلاسمادرمانی دارویی تولید شده باشد، ندارم و در تحقیقاتم اسنادی ندیدم.

این میکروبیولوژیست ادامه داد: تحقیقات در این زمینه البته ادامه دارد و نمی توان به صرف اینکه شنیده شده در یک کشوری تحقیق شده است به جامعه القا کرد که داروی کرونا درست شده است البته تحقیقات بسیاری در این زمینه در حال انجام است. اما همانطور که گفتم تا این لحظه من اطلاع از اینکه در کشوری دارویی ایجاد شده که بتوان آن را خریداری کرد و به بیمار داد، ندارم.

بهره مند درباره این که گفته می شود گروههای خونی o به بیماری کرونا مبتلا نمی شوند، گفت: این موضوع صحت ندارد و تمام افرادی که تا به امروز به این بیماری مبتلا شده اند دارای گروه های خونی متعدد بوده اند و اینگونه نیست که یک گروه خونی به این بیماری دچار نشده باشد. این موضوع از نظر علمی صحت ندارد. 

وی همچنین درباره پیک بیماری و پایان این بیماری گفت: دستوراتی که از سوی وزارت بهداشت برای جلوگیری از بیماری اعلام شده، کاملا درست و صحیح است این قرنطینه خانگی و کاهش رفت و آمدها و ایجاد فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک کاملا درست و بجاست. اما غیر از این پروتکل که کاملا بجاست مدارک و اسناد علمی بسیاری که خانواده کروناها و آنفولانزاها در زمانی که دما هوا افزایش می یابد، مانند ماه‌های تیر، مرداد ماه از بین می رود و در زمستان با جهش جدیدی دوباره شیوع شود، بحث دیگری است که هنوز اطلاعات کافی درباره آن وجود ندارد.

این میکروبیولوژیست ادامه داد: در تمام مقالات علمی نیز آمده است که بیماری مرس و سارس که تقریبا هم خانواده با کرونا هستند در زمستان شایع شده بودند و همه اسناد علمی حاکی از این است که در تابستان قطعا پیک این بیماری کاهش پیدا می کند. امیدواریم در سال آینده نیز واکسنی برای این بیماری کشف شود. 

بهره مند درباره شایعاتی درباره استفاده از سشوار برای گرم کردن ریه گفت: با سشوار ریه اصلا گرم نمی شود و چنین چیزی صحت علمی ندارد. کرونا در ریه باعث می شود همانند ذات الریه قسمت تحتانی ریه درگیر شود و هیچ وقت با سشوار ذات الریه بهبود پیدا نکرده است. اما همانطور که گفتم افزایش دمای محیط این ویروس را از بین می برد. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا بهره مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید

آفتاب‌‌نیوز :

این آزمایش را می‌توان در کمتر از ۳ دقیقه پس از گرفتن سواب پوست انجام داد. این سواب تغییرات در ترکیب شیمیایی سبوم که توسط پوست تولید شده و با پارکینسون مرتبط است را تجزیه و تحلیل می‌کند.

به گفته پزشکان، در حال حاضر هیچ آزمایش قطعی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد و متخصصان به علائم، سابقه پزشکی، نتایج یک معاینه فیزیکی طولانی و در برخی موارد، اسکن مغز برای تشخیص این بیماری رجوع می‌کنند.

مونتی سیلوردیل (Monty Silverdale) متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه منچستر در بریتانیا و پژوهشگر این مطالعات می‌گوید: این آزمایش پتانسیل بهبود گسترده تشخیص و مدیریت افراد مبتلا به بیماری پارکینسون را دارد. آزمایش جدید بر اساس سیستم غدد درون ریز کار می‌کند که پوست را مرطوب نگه می‌دارند. محققان متوجه شدند که چگونه ترکیب شیمیایی سبوم در یک فرد پس از وجود بیماری پارکینسون تغییر می‌کند.

سیلوردیل اضافه می‌کند: اکنون ما آزمایشی بر اساس آن تغییر در نشانگر‌های زیستی داریم. سواب‌های گرفته شده در یک کلینیک به آزمایشگاه فرستاده شده و در آنجا تحت آنالیز طیف سنجی جرمی قرار می‌گیرند تا ترکیب مولکولی آن‌ها بررسی شوند. برای اهداف مطالعه حاضر، نمونه‌هایی از ۷۹ فرد مبتلا به پارکینسون با نمونه‌هایی از ۷۱ فرد بدون این بیماری مقایسه شد.

دپانجان سارکار (Depanjan Sarkar) شیمیدان دانشگاه منچستر و یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعه می‌گوید: وقتی این آزمایش را انجام می‌دهیم، بیش از ۴ هزار ترکیب منحصر به فرد پیدا می‌کنیم که ۵۰۰ مورد از آن‌ها بین افراد مبتلا به بیماری پارکینسون در مقایسه با سایر شرکت کنندگان کنترل متفاوت است.

به گفته محققان، اینکه این آزمایش غیر تهاجمی و از نظر تولید نتایج سریع است، نشانه مثبتی تلقی می‌شود، اگرچه دانشمندان هنوز باید نشان دهند که می‌توانند این روش را مقیاس پذیر کرده و آن را خارج از شرایط آزمایشگاهی امتحان کنند.

علاوه بر این، محققان می‌گویند:بیماری‌ها و شرایط دیگر را می‌توان از طریق تجزیه و تحلیل سبوم تشخیص داد، اگرچه هنوز کاملاً مشخص نیست که چرا شروع پارکینسون باید این تغییرات را در مایع ترشح شده در بدن تولید و ایجاد کند.

پارکینسون در حال حاضر سریعترین بیماری عصبی در حال رشد است و این رشد همچنان ادامه خواهد داشت. در حالی که دانشمندان سخت در تلاش برای یافتن درمانی برای آن هستند، راه‌هایی برای کاهش سرعت و مدیریت آن وجود دارد و اینجاست که تشخیص زودهنگام می‌تواند بسیار مهم باشد.

منبع: سیناپرس

دیگر خبرها

  • ۷ عاملی که که علائم بیماری پارکینسون را بدتر می‌کنند
  • افرادی که آلرژی بهاری دارند چه غذاهایی بخورند؟
  • چگونه آلزایمر را درمان کنیم؟
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • نحوه رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در سند تحول
  • اشتباه قند خونی درباره دیابت