Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@20:16:27 GMT

هشدار بارش‌های سیل آسا در ۲۳ استان

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۲۲۱۷

هشدار بارش‌های سیل آسا در ۲۳ استان

خبرگزاری تسنیم: سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای از بارش باران شدید در ۲۳ استان طی امروز تا دوشنبه آینده خبر و نسبت به وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر هشدار داد.

اخطاریه سازمان هواشناسی به شرح زیر است.

توصیف: تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش شدید باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

جمعه مورخ ۹۹/۰۱/۰۸:

بارش باران و رعدوبرق: جنوب آذربایجان غربی، شمال و غرب کردستان (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، غرب اصفهان، مرکزی، کرمانشاه و مرکز کرمان (حداکثر ۱۵ تا ۲۵ میلی‌متر)

شنبه مورخ ۹۹/۰۱/۰۹:

بارش باران و رعدوبرق: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام و لرستان (حداکثر ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر و به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۵۰ میلی‌متر)، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و نیمه غربی فارس (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، آذربایجان شرقی و زنجان (حداکثر ۱۵ تا ۲۵ میلی‌متر)، غرب هرمزگان، غرب و مرکز کرمان، جنوب مرکزی، غرب اصفهان و بوشهر (حداکثر ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر و به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۳۰ میلی‌متر)

یکشنبه مورخ ۹۹/۰۱/۱۰:

بارش باران و رعدوبرق: خوزستان، کهگیلویه وبویراحمد و فارس (حداکثر ۴۰ تا ۸۰ میلی‌متر و به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۸۰ میلی‌متر)، چهارمحال وبختیاری و لرستان (حداکثر ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال شرق سمنان، شمال و شرق یزد، کرمان، هرمزگان و بوشهر (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر و به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۴۰ میلی‌متر)، شرق تهران، همدان، مرکزی، مرکز و غرب اصفهان (حداکثر ۱۵ تا ۲۰ میلی‌متر)، سیستان و بلوچستان (حداکثر ۱۵ تا ۲۰ میلی‌متر و به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۲۰ میلی‌متر)

دوشنبه مورخ ۹۹/۰۱/۱۱:

بارش باران و رعدوبرق: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق کرمان، شرق اصفهان، شمال یزد، جنوب و شرق سمنان (حداکثر ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر و به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۶۰ میلی‌متر)، شمال خوزستان و جنوب لرستان (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر)

اثر مخاطره: احتمال سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی و بارش تگرگ در مناطق مستعد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفر‌های غیرضروری بر اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی تاکید کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: هواشناسی سیلاب بارش های سیل آسا بارش باران و رعدوبرق حداکثر ۱۵ رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه پیکوه از توابع طبس با ۲۱ میلی متر بیشترین بارش را ثبت کرده است. 

او افزود: بعد از آن ایستگاه ابراهیمی ۱۴ میلی متر، قدمگاه و کهنو ۱۲ میلی متر، چاهداشی ۱۰ میلی متر، النگ ۸ میلی متر، حسین آباد و بغداده ۷ میلی متر، جنوب شهر بیرجند ۶ میلی متر، چاه دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بارش را ثبت کردند.

لطفی بیان کرد: برای امروز و فردا با توجه به تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و بارش را به شکل پراکنده در استان می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی