Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:01:05 GMT

مشارکت خیران آذربایجان‌غربی در مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۲۴۱۷

مشارکت خیران آذربایجان‌غربی در مقابله با کرونا

ویروس کرونا طی حدود یک ماه گذشته ایران را همچون دیگر کشورهای جهان درگیر خود کرده است و به گفته مسوولان وزارت بهداشت به طور قطع مشخص نیست تاخت و تاز این ویروس مهلک تا چه زمان ادامه داشته باشد لذا همواره بر این موضوع مهم و کلیدی تاکید می‌شود که همدلی، مشارکت و همبستگی مردم و مسوولان نقش بسیار مهمی در مقابله با این ویروس دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجربه ثابت کرده است که هرگاه جمعیت خیران و تشکل‌های مردم نهاد همگام با دولت برای کاهش معضلات اجتماعی همراه شده‌اند، نتایج بسیار مثبتی به دست آمده و در شرایط کنونی که جامعه با شیوع بیماری کرونا روبه‌رو است و سلامت جسم و روان آحاد جامعه مدام تهدید می‌شود، خیران با کمک‌های مادی و معنوی خود به خوبی پای کار آمده و برای مقابله با این بیماری پیشگام شده‌اند.

اگرچه اقدامات مناسبی توسط کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی و مدافعان سلامت صورت گرفته اما برای جلوگیری از عمق و گسترش این ویروس نیازمند یک عزم همگانی و بسیج آحاد مردم در گروه‌های جهادی به ویژه خیران و تشکل‌های خیریه هستیم و این عزم همگانی به صورت خودجوش در آذربایجان‌غربی شکل گرفته است.

از خیرانی که به راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها و بیمارستان‌های موقت اقدام کرده‌اند، گرفته تا زنبورداری که برای قدردانی از خدمات کادر پزشکی داشته‌اش را در طبق اخلاص می‌گذارد؛ برخی از انان به توزیع بسته‌های غذایی در بین شهروندان حاشیه شهرها کرده‌اند و برخی دیگر اجاره‌ بهای منازل یا مغازه‌های خود را بخشش می‌کنند؛ همه و همه این مصداق‌ها جلوه‌های ناب و فراموش نشدنی از حس مشارکت و همدلی مردم نیک‌اندیش آذربایجان‌غربی برای مقابله با این بیماری است. 

جمع‌آوری ۶۰ میلیارد ریال کمک نقدی در ارومیه

عضو هیات مدیره پویش «حمایت خیّرین برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا» می‌گوید بیش از ۶۰ میلیارد ریال کمک نقدی جهت خرید و تهیه لوازم بهداشتی و ضدعفونی توسط اعضای این پویش در ارومیه جمع‌آوری شده است.

به گفته هوشنگ عطاپور کمک نقدی خیّران تا اتمام مبارزه با کرونا ادامه دارد و این کمک‌ها برای تهیه و اهدای تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی برای مراکز درمانی و مراقبتی هزینه می‌شود و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ارومیه قرار می‌گیرد.

کمک بیش از ۱۰ میلیارد ریالی خیّران در مهاباد

رییس هیات امنای بیمارستان موقت مهاباد می‌گوید: کمک‌های اهدایی از سوی خیّران سلامت و شهروندان مهابادی برای تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان موقت این شهرستان و تامین سایر اقلام پزشکی به ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال رسیده است.

کوروش کریمی اظهار داشت: از کل مبلغ جمع‌آوری شده تاکنون هفت میلیارد ریال برای خرید تجهیزات این بیمارستان موقت مهاباد هزینه شده و دیگر محموله‌های خریداری شده برای تجهیز این مکان هم‌اکنون در انبار سالن ۲ هزار نفری تخلیه شده است.

وی با بیان اینکه هزینه تمامی تجهیزات موردنیاز خریداری شده برای این مرکز درمانی توسط خیران تامین شده، افزود: چیدمان و جاگذاری تجهیزات خریداری شده از بعدازظهر امروز به مدت ۲ روز آغاز و پس از آماده‌سازی به شبکه بهداشت و درمان مهاباد تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سالن ۲ هزار نفری مهاباد ظرفیت ۸۵ تخت بیمارستانی را دارد، اظهار داشت: تاکنون برای ۷۲ تخت تمام امکانات درمانی و بهداشتی با مشورت و تایید شبکه بهداشت و درمان تهیه شده است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این میزان کمک اهدایی، یکی از خیران این شهرستان به نام «شهرام امیری» نیز یک دستگاه آمبولانس به ارزش ۶ میلیارد ریال را نیز برای استفاده در این بیمارستان اهدا کرده است.

«کریمی» با قدردانی از اعتماد شهروندان به هیات امنای این بیمارستان، اظهار داشت: خریدها و هزینه‌های راه‌اندازی بیمارستان با نظارت مستقیم اعضای هیات امنا و با شفافیت کامل مالی از طریق فاکتور به صورت مرتب به شهروندان ارایه می‌شود.     

وی با بیان اینکه بیمارستان موقت تنها برای بیماران این شهرستان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: شهروندان می‌توانند برای کمک به تجهیز و راه‌اندازی این بیمارستان و همیاری با خیّران سلامت کمک‌های خود را به حساب بیمارستان واریز کنند.

فعالیت ۲۰ گروه جهادی مقابله با کرونا در ارومیه

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی می‌گوید: ۲۰ گروه جهادی متشکل از ۱۰۰ نفر روحانی و طلبه برای پیشگیری از شیوع ویروس در شهرستان ارومیه در حال حاضر فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام محمد داداش‌زاده افزود: گروه‌های جهادی این اداره‌کل به گروه پنج نفری تقسیم شده‌اند و طبق جدول زمانبندی شده هر کدام مسوولیت ضدعفونی کردن یک محله را برعهده دارند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های مستمر توانستیم هر روز ۲ تانکر محلول ضدعفونی‌کننده از شهرداری ارومیه و پمپ‌های سمپاش چرخدار و کوله‌ای از سپاه پاسداران تهیه و در اختیار گروه‌های جهادی قرار دهیم؛ «ضدعفونی کردن محلات مختلف ارومیه به صورت شبانه ادامه خواهد داشت».

وی بیان کرد: ایجاد موکب‌های سلامت، شکل‌گیری گروه‌های همیاران سلامت، اجرای تیم فضای مجازی در رسانه به منظور تولید و نشر محتوا در جهت مبارزه با ویروس کرونا، آموزش‌های بهداشتی برای عموم مردم، همچنین تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی بین اقشار مختلف از دیگر برنامه‌های اجرایی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی است.

کمک خیّران اشنویه‌ای برای مقابله با کرونا به بیش از چهار میلیارد ریال رسید

فرماندار اشنویه گفت: کمک‌های اهدایی از سوی خیّران سلامت و مردم این شهرستان برای تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان موقت این شهرستان و تامین سایر اقلام بهداشتی و پزشکی به چهار میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال رسید.

عبدالسلام مام‌عزیزی اظهار داشت: در مرحله اول یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال و مابقی مبلغ اهدایی در مرحله دوم از سوی مجمع‌ خیران سلامت برای خرید تجهیزات بیمارستان و ایجاد بیمارستان صحرایی جمع‌آوری شد.

وی افزود: ۵۰۰ میلیون ریال نیز جهت کمک به ساخت ساختمان سی‌تی‌اسکن این شهرستان از سوی یک خیر اهدا شد.

وی با قدردانی از اعتماد شهروندان به مجمع‌ خیران سلامت این شهرستان، اظهار داشت: خریدها و هزینه‌های راه‌اندازی بیمارستان با نظارت مستقیم اعضا و با شفافیت کامل مالی از طریق فاکتور به صورت مرتب به شهروندان ارایه می‌شود.     

«مام عزیزی»، با بیان اینکه بیمارستان موقت تنها برای بیماران این شهرستان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: شهروندان می‌توانند برای کمک به تجهیز و راه‌اندازی این بیمارستان و همیاری با خیّران سلامت با اعضای این مجمع در ارتباط باشند.

کابین‌های ضدعفونی‌کننده خودروها با همکاری خیران در مهاباد راه‌اندازی شد

فرماندار ویژه مهاباد گفت: کابین‌های ضدعفونی‌کننده خودروها به همت خیران در سطح این شهرستان نصب و راه‌اندازی شده است که به صورت اتوماتیک در طول شبانه‌روز خودروهای سبک و سنگین عبوری را ضدعفونی می‌کند.

ایرج شجاعی اضافه کرد: یکی از این دستگاه‌ها در سطح شهر و ۲ دستگاه دیگر نیز در ۲ ورودی مهاباد در سه‌راهی «برهان» و سه‌راهی «دارلک» با همکاری خیران نصب شده است.

وی ادامه داد: این دستگاه‌ها تمام اتوماتیک بوده و قادر است تمامی خودروهای سواری و باری ورودی به شهر مهاباد را گندزدایی و ضدعفونی کند و همه خودروها موظف به عبور از داخل آن هستند.

فرماندار مهاباد ضمن قدردانی از مشارکت مردمی و بخش خصوصی در کمک به کنترل شیوع کرونا اظهار داشت: شرکت‌های خصوصی پیش از این و طی روزهای گذشته نیز در چندین نوبت محلول ضدعفونی تهیه و به صورت رایگان در اختیار ستاد مقابله با کرونا شهرستان قرار دادند.

وی اضافه کرد: برای مقابله با این ویروس باید همه پای کار بیایند و تمام ظرفیت‌های گروه‌های جهادی، خیران و آحاد مردم برای ریشه‌کنی این بیماری به کار گرفته شود.

شهروند خیّّر تکابی ۸۸ کیلو عسل به پرستاران اهدا کرد

مدیر شبکه بهداشت و درمان تکاب گفت: شهروند خیّر تکابی در اقدامی انسان‌دوستانه ۸۸ کیلوگرم عسل طبیعی به پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بخش مراقبت کرونا و سایر بخش‌های بیمارستان شهدای این شهرستان اهدا کرد.

علی سعیدی افزود: «ناصر عارضی» خیّر تکابی که از تولیدکنندگان عسل طبیعی در تکاب است، جهت حمایت و دل‌گرمی کادر درمانی بیمارستان این شهرستان با عسل از خدمات پزشکان و پرستاران قدردانی و ۲۲۰ بسته ۴۰۰ گرمی عسل به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال به شورای خیّران سلامت تکاب اهدا کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تکاب ادامه داد: همچنین جمعی از شهروندان تکابی در اقدامی خداپسندانه، اقلام بهداشتی موردنیاز کادر درمانی بیمارستان شهدای این شهرستان از جمله ماسک، دستکش و لباس محافظ مخصوص بخش مراقبت بیماری کرونا را تامین کردند.

سعیدی افزود: شورای خیّران سلامت تکاب آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی به بخش مراقبت بیماری کرونا و توزیع اقلام بهداشتی بین کادر درمانی است.

خیران مهابادی ۱۲۵۰ بسته حمایتی بین خانوارهای بی‌بضاعت توزیع کردند

فرماندار ویژه مهاباد گفت: خیّران این شهرستان در اقدامی ستودنی و زیبا در آستانه عید نوروز با توجه به شرایط فعلی مبارزه با کرونا، یک‌هزار و ۲۵۰ بسته حمایتی بین اقشار ضعیف و خانوارهای بی‌بضاعت این شهرستان توزیع کردند.

ایرج شجاعی افزود: یکی از خیّران مهابادی که نخواست نامش فاش شود، هزینه هزار بسته حمایتی را به ارزش ریالی ۱.۵ میلیارد ریال تقبل کرده‌است.

وی اضافه کرد: هر یک از بسته‌های این خیّر خوشنام شامل ۱۰ کیلو برنج، پنج کیلو قند، یک عدد روغن مایع، یک عدد رب و ۱۰ بسته دستمال کاغذی جیبی است که بین خانواده‌های نیازمند و کسانی که کسب و کار آنان از حال و هوای این روزها متأثر شده، توزیع کرده است.

وی همچنین از توزیع ۲۵۰ بسته حمایتی دیگر توسط یک شرکت بازرگانی خصوصی خبر داد و اظهار داشت: این خیر هم در یک اقدام انسان‌دوستانه ۷۰۰ میلیون ریال برای تهیه ۲۵۰ بسته حمایتی هزینه کرده است.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز ۳۵۰ بسته مواد غذایی توسط سپاه مهاباد بین نیازمندان و کارگران روزمزد این شهرستان در آستانه سال جدید توزیع شده بود.

تولید ماسک رایگان در شهر قربانیان سلاح‌های شیمیایی

تعدادی از بانوان خیاط در شهرستان مرزی سردشت از توابع آذربایجان‌غربی برای دوختن و توزیع ماسک رایگان تلاش می‌کنند تا به گفته خودشان «ریه مردمانی که در دوران دفاع مقدس قربانی بمباران شیمایی شد، امروز نیز فدای سلاح بیولوژیک مدعیان دروغین حقوق بشر نشود».

کارشناس مسوول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان سردشت می‌گوید: این بانوی خیاط به همراه خواهر و ۲ شاگردش که تا یک هفته قبل سفارش‌هایی را از یک تولیدی‌ پوشاک در تهران می‌گرفتند و با عوایدی آن خرج زندگیشان را درمی‌آوردند، هم اکنون با توجه به دغدغه صیانت از جانبازان شیمیایی سردشت آنان نیز همچون سایر مردم آذربایجان‌غربی به صف مقابله با بیماری کرونا پیوسته و اقدام به تولید ماسک می کنند.

احمد امینی با بیان اینکه این بانوی خیر سردشتی و همکارانش همه‌روزه تا پاسی از شب اقدام به تولید ماسک می‌کنند، افزود: تاکنون بیش از سه هزار عدد ماسک توسط وی تولید و به طور رایگان در بین مردم و جانبازان شیمیایی توزیع شده است.

وی افزود: ماسک‌هایی که توسط شهروندان خیّر این شهرستان ساخته می‌شود جدای از مفید بودن در بحث بهداشت روانی نیز موثر است و سبب کاهش استرس و اضطراب ناشی از کرونا در بین مردم می‌شود.

مهابادی‌ها زلزله‌زدگان «قطور» را از یاد نبرده‌اند

دبیر ستاد همیاری مردمی مهاباد گفت: در شرایطی که بیماری کرونا بخش‌های مختلف جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است، مردم این شهرستان زلزله‌زدگان قطور خوی را فراموش نکرده‌اند و در مجموع یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به آنها کمک اهدا کردند.

حامد هدایت‌فر اظهار داشت: ۴۵۰ میلیون ریال از این مقدار به صورت نقدی و ۶۵۰ میلیون ریال دیگر به صورت غیرنقدی شامل ۴۰ دستگاه بخاری برقی، پتو، اقلام خوراکی (برنج، رب گوجه‌فرنگی، روغن و کنسرو) و وسایل بهداشتی بود که در ۶ مرکز ثابت و سیار این شهرستان جمع‌آوری شده بود.

وی اضافه کرد: کمک‌های نقدی شهروندان مهابادی نیز به کارت هدیه بانکی یک و ۲ میلیون ریالی تبدیل و همراه با سایر اقلام با استفاده از یک دستگاه کامیون به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

وی افزود: هیاتی از اعضای ستاد و خیّران این شهرستان نیز همراه با کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده «قطور» اعزام شدند تا بر چگونگی توزیع این اقلام نظارت کافی داشته باشند. 

دبیر ستاد همیاری مردمی مهاباد افزود: تاکنون علاوه بر این محموله، چهار محموله دیگر شامل ۲ محموله کمک‌های هلال احمر و ۲ محموله کمک‌های مردمی از این شهرستان به مناطق زلزله‌زده خوی ارسال شده است.

مستاجران ۱۰۰ باب مغازه در بوکان از پرداخت اجاره معاف شدند

رییس اتاق اصناف بوکان گفت: ۱۰۰ نفر از مستاجران متعلق به یکی از مجتمع‌های تجاری این شهر از پرداخت اجاره بهای مغازه‌های خود معاف شدند.

سعدون احمدپوری اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کسادی بازار و نداشتن درآمد کاسبان این مجتمع تجاری، با هماهنگی مالکان و تلاش هیات امنا، اجاره بهای اسفندماه واحدهای تجاری به مستاجران این مجتمع بخشیده شد.

وی افزود: با تعطیلی بازار نگرانی‌هایی در میان مستاجران و کسبه بازار و مستاجران مستقر در این مجتمع به وجود آمده بود که این تصمیم در جهت همراهی با آنها در این شرایط سخت اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: در این مجتمع تجاری که در خیابان قدیم آتش‌نشانی شهر بوکان واقع شده است، بیش از ۱۴۰ واحد تجاری وجود دارد که بیش  از ۱۰۰ نفر از مالکان این واحدهای تجاری که مغازه خود را به اجاره داده بودند اقدام به بخشش اجاره بهای آن کردند.

وی با اشاره به اینکه به صورت میانگین بیش از ۸۰۰ میلیون ریال به مستاجران این واحد تجاری با این بخشش کمک شد، از دیگر مالکان اماکن تجاری این شهرستان نیز خواست در این شرایط بد اقتصادی، به یاری یکدیگر آمده و اجاره بهای خود را به مستاجران هدیه دهند.

کمک به مردم «سقز» جلوه‌ای از ایفای سهم منطقه‌ای خیّران مهاباد

فرماندار ویژه مهاباد می‌گوید: اولین محموله مواد ضدعفونی‌کننده توسط خیّران مهابادی برای مقابله با شیوع کرونا به صورت رایگان به شهرستان سقز در استان کردستان ارسال شد.

ایرج شجاعی افزود: با توجه به وضعیت بحرانی در شهر سقز و بنابه درخواست و اعلام مسوولان این شهرستان مبنی بر کمبود محلول ضدعفونی، با همکاری مشترک شرکت‌های «شروین» و «طیورگستر» این شهرستان، محموله‌ای که شامل محلول‌های ضدعفونی‌کننده است، به مقصد سقز بارگیری و ارسال شد.

وی اضافه کرد: این محموله شامل ۴.۵ تُن محلول ضدعفونی کننده دست و محلول ضدعفونی کننده سطوح است که در قالب سه هزار بطری بارگیری و ارسال شد و توزیع آن به تشخیص فرمانداری سقز و با توجه به اولویت‌های آن شهرستان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به شرایط بحرانی سقز در مقایسه با سایر شهرهای منطقه افزود: با توجه به ارتباط مستقیم این شهرستان با شهرهای بوکان و مهاباد تأمین نیازهای این شهرستان می‌تواند در امر کاهش شیوع بیماری کرونا در منطقه  تاثیرگذار باشد.

فرماندار مهاباد با اشاره به ارسال محموله‌های ضدعفونی به شهر بوکان نیز افزود: تاکنون ۹۰۰ بطری برای ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بوکان توسط شرکت «شروین» ارسال شده و امروز نیز با توجه به اعلام نیاز فرمانداری این شهرستان ۹۰۰ بطری دیگر به مقصد بوکان بارگیری می‌شود که در مجموع یک‌هزار و ۸۰۰ بطری ۱.۵ لیتری از سوی این شرکت برای این شهرستان ارسال شده است.

کمک یک میلیارد ریالی خیّران شاهین‌دژ

رییس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: خیّران حوزه سلامت این شهرستان یک میلیارد ریال جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا به این شبکه کمک اهدا کردند که برای تهیه اقلام بهداشتی و موردنیاز بخش ایزوله و کادر بیمارستان و تهیه لباس‌های حفاظتی هزینه می‌شود.

سیاوش جبارزاده افزود: از این مبلغ ۱۷۰ میلیون ریال بابت خرید پارچه مخصوص دوخت لباس ایمنی جهت استفاده کادر درمانی بیمارستان هزینه شده به طوری‌که هم‌اکنون روزانه ۲۵ دست کامل لباس کادر درمانی توسط خیاط‌های این بیمارستان دوخته و تحویل شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین از محل کمک‌های مالی خیران سلامت این شهرستان، یک دستگاه ABG  به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال تهیه و در بیمارستان راه‌اندازی شد که در تشخیص و درمان و پیگیری نحوه درمان بیماران مبتلا به سندرم‌های حاد تنفسی در این برهه زمانی بسیار ضروری بود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی و خیّران این شهرستان همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: موقعیت کنونی بهترین فرصت برای کمک به کادر درمان بیمارستانی است تا بتوانند با آمادگی کامل در راستای مقابله با این بیماری اقدام کنند.

مشارکت ۱.۳۵ میلیارد ریالی خیران بوکان 

سرپرست فرمانداری بوکان گفت: خیران این شهرستان یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برای تجهیز بیمارستان پشتیبان و خرید اقلام بهداشتی جهت مقابله با بیماری کرونا اهدا کردند.

لقمان خسروپور اظهار داشت: با این مبلغ شیلد حفاظتی پزشکی، ۱۹ طاقه پارچه پنج لایه برای تولید و دوخت ماسک، ۱۸ رول پارچه لمینت‌دار غیرقابل نفوذ برای دوخت لباس‌های حفاظتی، ۱۰ دستگاه ساکشن، ۴۰ گالن مواد ضدعفونی، ۱۰ دستگاه پالس اکسی‌مت، پنج دستگاه تب‌سنج، ۳۲۵ دست لباس کیت حفاظتی، تجهیزات تعمیر تخت‌های بیمارستانی، ۴۰ تشک و یکهزار عدد ماسک تهیه و خریداری شد.

خانواده سردشتی یک میلیارد ریال به بخش سلامت اهدا کردند

مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: یکی از خانواده‌های خیّر این شهرستان در اقدامی انسان‌دوستانه یک میلیارد ریال وجه نقد به بخش سلامت این شهرستان اهدا کردند.

سیامند محمدی اظهار داشت: این اقدام خداپسندانه خانواده نیک اندیش «ایران‌نژاد» و در راستای جمع‌آوری کمک‌های خیران عرصه سلامت برای مقابله با شیوع بیماری کرونا انجام شد.

وی اضافه کرد: با استفاده از کمک‌ این خانوده خیر و سایر خیران این شهرستان لوازم و تجهیزات مورد نیاز کنترل و پیشگیری کرونا و نیز مواد ضدعفونی کننده خریداری و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

قدردانی استاندار آذربایجان‌غربی از مشارکت‌کنندگان در مدیریت کرونا

استاندار آذربایجان‌غربی با قدردانی از فعالیت‌های خداپسندانه مشارکت‌کنندگان در مدیریت کرونا از جمله سازمان‌های مردم‌نهاد، خیران، تولیدکنندگان مواد ضدعفونی‌کننده و اقشار مختلف مردمی استان اظهار داشت: اقدام شایسته و درخور قدردانی سازمان‌های مردم نهاد، شرکت های خصوصی و دیگر واحدهای تولیدی در کمک به مبارزه با کرونا ستودنی است.

محمدمهدی شهریاری افزود: همراهی و همدلی شکل گرفته که برگرفته از حس مسوولیت‌پذیری و فرهنگ والای ایثار و از خودگذشتگی است در مسیر مبارزه با کرونا در جای جای استان مشهود است و بحران کرونا نیز به مانند سایر بحران‌ها با خلق چنین صحنه‌های بی‌بدیل ایثار و همدلی به پایان می‌رسد.

وی به تلاش شبانه‌روزی واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی، گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد، شهرداری‌ها و انجمن داروسازان اشاره کرد و بیان کرد: این تلاش‌ها حماسه‌هایی ارزشمند است که در تاریخ این سرزمین به یادگار خواهند ماند.

وی اضافه کرد: به طور قطع کادر پزشکی و درمانی که در خط مقدم این مبارزه هستند با مشاهده چنین صحنه‌های تاریخ‌ساز ایثار اجتماعی، دلگرم‌تر از همیشه برای شکست کرونا تلاش خواهند کرد.

به گزارش ایرنا ۵۶۶ نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون ۴۳ نفر فوت کرده‌اند، سهم این استان از مبتلایان و فوت‌شدگان ناشی از بیماری کرونا در کشور ۱.۹ درصد است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مهاباد آذربایجان غربی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مهاباد آذربایجان غربی بهداشت و سلامت محمدمهدی شهریاری ویروس کرونا مهاباد آذربایجان غربی بهداشت و سلامت راه اندازی بیمارستان شبکه بهداشت و درمان شیوع بیماری کرونا سلامت این شهرستان مبارزه با کرونا یک میلیارد ریال مقابله با کرونا آذربایجان غربی بیمارستان موقت برای مقابله گروه های جهادی محلول ضدعفونی اقلام بهداشتی ضدعفونی کننده کمک های مردمی مردم نهاد مواد ضدعفونی راه اندازی میلیون ریال ویروس کرونا بسته حمایتی کادر درمانی جمع آوری شد خریداری شد ران مهاباد اهدا کردند اجاره بهای برای تجهیز کادر درمان شاهین دژ ارسال شد ران ای کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام داوود میرزایی  افزود: برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی، یک هزار و ۱۲۲ نفر معرفی شده بود که تعدادی از آنها نیز در نوبت دریافت قرار دارند.

وی اضافه کرد: برای یک هزار و ۹۹۰ نفر از ایثارگران سال گذشته حدود پنج هزارو ۳۱۹ میلیارد ریال وام خرید مسکن پرداخت و مسکن ۱۰۲ نفر از ایثارگران مناسب سازی شد.

وی اظهارکرد: ۴۳۹ نفر نیز سال گذشته به مراکز آموزش فنی وحرفه ای جهت حرفه آموزی معرفی شدند و ۲ هزار و ۷۵۲ نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر حق پرستاری دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی راه اندازی موکب رهروان شهدا توسط تشکل های ایثارگری در مرز تمرچین، شهر نقده و ارومیه، برگزاری همایش تجلیل از خیّران ایثارگر و غیر ایثارگر استان، تولیدات مستند، نماهنگ، موسیقی، برگزاری نمایشگاه های هنرهای تجسمی، نمایشگاه های کتاب و اجرای تئاتر را از برنامه های صورت گرفته در حوزه ایثارگران استان در سال گذشته عنوان کرد.

حجت الاسلام میرزایی گفت: «طرح سپاس» دیدار با نزدیک به ۲۳ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگر در منزل با مشارکت تمام دستگاه های دولتی، دیدار مدیر کل در میز خدمت ارتباطات و مراجعه ۷۳۴ نفر، ملاقات عمومی و برگزاری یادواره های شهری و روستایی از دیگر برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی درسال گذشته بود.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي