Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@06:14:31 GMT

پایان دو سال اغما؛ نوری به دنیا بازگشت

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۲۴۲۵

پایان دو سال اغما؛ نوری به دنیا بازگشت

عبدالحق نوری بازیکن آژاکس که دو سال پیش در جریان یک بازی از هوش رفته و به مدت دو سال در اغما بود به هوش آمده و وضعیت سلامت خوبی دارد.

به گزارش "ورزش سه"، عبد‌الحق نوری، بازیکن 22ساله آژاکس آمستردام که پیش از شروع فصل 2017 در جریان یک بازی دوستانه با پیراهن آژاکس در میانه میدان از هوش رفته و بعد از آن پزشکان مجبور شدند او را در حالت اغما نگه دارند، بعد از دو سال در حالت اغما ماندن، حالا به هوش آمده و خانواده او می‌گویند در وضعیت خوبی به سر می‌برد و حتی با تماشای فوتبال می‌تواند نسبت به آنچه در تلویزیون می‌بیند واکنش نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

عبدالحق نوری در ژوئیه 2017 و پیش از شروع فصل در جریان یک بازی دوستانه آژاکس مقابل وردربرمن در زمین فوتبال دچار حمله قلبی شده و این اتفاق باعث شد مغز او دچار ضایعه شدید دائمی شود. نوری از آن زمان به حالت کما فرو رفته و پزشکان تشخیص داده بودند که برای حفظ جانش باید در حالت کما نگه داشته شود. ولی بر اساس گزارش رسانه‌های هلندی، عبدالحق حالا بعد از نزدیک به دو سال هوشیاری خود را بدست آورده و می‌تواند بخوابد، غذا بخورد و برخی کارهای دیگر خود را انجام دهد هر چند هنوز به شدت به اطرافیانش وابسته است.

 

برادر نوری، عبدالرحیم می‌گوید با استفاده از حرکات ابرو با برادرش ارتباط برقرار می‌کند. او همچنین گفت عبدالحق در زمان تماشای فوتبال از تلویزیون بیمارستان نسبت به آنچه می‌بیند واکنش فیزیکی نشان می‌دهد.

 

 

پدر عبدالحق هم در این باره به رسانه‌های هلندی گفت:" ما تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد که به او رسیدگی کنیم تا حالش از این هم بهتر شود".

 

هواداران از همه گروه های سنی با پوشیدن پیراهن شماره 34 نوری به یاد او جمع شده و برای سلامتی اش دعا می کنند

 

برادر نوری، محمد، کمی بعد از حادثه برای او از صدها هواداری که مقابل خانه اش جمع شده اند تشکر می کند

 

در عین حال، فرانکی دی‌یونگ، هم‌تیمی سابق نوری در آژاکس و ستاره امروز بارسلونا می‌گوید نوری نقش مهمی در انتقال او به بارسلونا داشته. دی‌یونگ در این باره گفت:" نوری در آن تابستان با من خیلی صحبت می‌کرد. یک دفعه که کنارش نشسته بودم مادرش آمدم و گفت پسرم، فرانکی کجا باید برود؟ بارسلونا؟ به محض اینکه مادرش این کلمه را گفت، نوری ابرویش را بالا برد و این حرکت او برای من خیلی باارزش بود".

 

 

بعد از حمله قلبی و ضایعه مغزی نوری بسیاری از فوتبالیست‌های اروپایی به روش‌های مختلف به او ادای دین کرده بودند. جاستین کلایورت، هم‌تیمی سابق و دوست عبدالحق زمانی که به  تیم آ اس رم ملحق شد شماره پیراهن نوری در آژاکس، شماره 34 را به تن کرد و زمانی که در لیگ قهرمانان مقابل ویکتوریا پلزن گلزنی کرد، پیراهن خود را در مقابل دوربین‌ها گرفت و به این ترتیب به نوری ادای احترام کرد.

 

 

عثمان دمبله، ستاره بارسولنا هم با حک کردن نام عبدالحق نوری و شماره پیراهن او بر روی کفش‌های خود و حضور در زمین فوتبال به ستاره بیمار آژاکس اشاره کرده و نشان داد که به یاد او است.

 

 

در ماه مه 2019 هم زمانی که آژاکس قهرمانی خود در لیگ هلند را قطعی کرد زمانی که بازیکنان این تیم در مقابل هواداران خود ایستادند تا جشن قهرمانی را در حضور آنها برگزار کنند پدر و برادر نوری به سکوی قهرمانی آژاکس دعوت شدند و در حالیکه پارچه‌ای منقوش به تصویر او را در دست داشتند در این جشن شرکت کردند.

 

 

آژاکس

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: آژاکس دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس

اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین عصر امروز مقابل سردر دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش مشرق، اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین عصر امروز مقابل سردر دانشگاه تهران برگزار شد.

شرکت کنندگان در تجمع که اغلب دانشجویان دانشگاههای تهران بودند پس از اقامه نماز مغرب و عشا با در دست داشتن پرچم ایران و فلسطین و دست نوشته هایی با مضامینی در حمایت از مردم فلسطین و غزه و عکس هایی از برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین در این کشور به سر دادن شعارهایی مانند "فلسطین فلسطین حمایتت می کنیم"، "اسرائیل نابود است، فلسطین پیروز است"، "مرگ بر اسرائیل" ، "نصر من الله و فتح القریب، شکست کفار نباشد عجیب"، "مرگ بر اسرائیل" پرداختند.

وزیر علوم نیز در این تجمع حاضر شد و دقایقی در جمع تجمع کنندگان سخنرانی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: ای دنیا ببین حرمت دانشگاههای ما در آزاد اندیشی، کرسی های آزاد اندیشی و نقد و مناظره چگونه است. قانون جمهوری اسلامی حضور نیروهای امنیتی را به داخل دانشگاهها منع کرده و اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به دانشگاه نمی دهد در حالیکه دیدیم چگونه نیرو های انظامی و امنیتی در کشورهایی که ادعای حقوق بشر و آزادی دارند و خود را مهد ازادی دارند، چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب رفتار می کنند.

وزیر علوم تصریح کرد: ای مردم جهان، ببینید و مقایسه کنید و برای جمهوری اسلامی و قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید. در کشور ما جامعه فرهیخته و دانشگاهی از چنان حرمتی برخودار است که هیچ نیروی نظامی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارد.

وی تاکید کرد: ما وجدان بیدار جامعه دانشگاهی، دانشجویان و اساتید سراسر دنیا در کشورهایی مانند امریکا، فرانسه، استرالیا و کشورهای عربی که از مظلوم دفاع و مقابل ظلم می ایستند را می ستاییم و اعلام می کنیم تمام قد کنار شماییم.

زلفی گل افزود: به سازمان ملل می‌گویم اعتراض جامعه فرهیخته و نسل دانشجو، حق طلب و حق گویی مردم دنیا را ببین و از خود حساسیت نشان بده و از عالمان و اندیشمندان بیاموز. در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و تصمیم درستی بگیر تا در آینده شرمنده مردم دنیا نشوید.

دیگر خبرها

  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد
  • سوپرگل آلوارو رکوبا با پیراهن اینتر مقابل پروجا (2000/4/30) / فیلم
  • بازگشت اوسمار به جاده خوشبختی یا پایان یک رؤیا؟
  • بازگشت روملو لوکاکو به تمرینات رم در آستانه دیدار با بایرلورکوزن
  • بازگشت مصدومان بایرن مونیخ در آستانه دیدار با رئال مادرید / عکس
  • نوری قزلجه: با زور گشت ارشاد دین حفظ نمی‌شود /موضوع لایحه حجاب هنوز در رفت و برگشت است
  • ستاره بایرن مونیخ دلتنگ خانه شده است!
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • تاریخ‌سازی جنگجوی شکست‌ناپذیر؛ 448 روز از آخرین شکست رودری با منچسترسیتی گذشت!