Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدابراهیم الهی تبار در جلسه ستاد کرونای استان کرمانشاه در تشریح طرح فاصله گیری اجتماعی برای مقابله با کرونا زمان آغاز اجرای این طرح از بامداد روز جمعه هشتم فروردین ماه اعلام کرد و اظهار داشت: مرحله نخست این طرح تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته طرح فاصله گیری اجتماعی پس از ۱۵ فروردین ماه نیز تا با رفع نواقص و اصلاح مواردی یک هفته دیگر ادامه می‌یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه با تشریح جزئیات این طرح گفت: بر این اساس، تنها افرادی اجازه ورود به شهرهای استان را خواهند داشت که ساکن یا مقیم آن شهر بوده و مسافران اجازه تردد در شهرهای استان را ندارند و باید از کنارگذرها عبور کنند.

او گفت: خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم و سوخت مشمول این ممنوعیت‌ها نخواهند شد.

الهی تبار همچنین بیان داشت: به موجب طرح فاصله گیری اجتماعی، مدارس، دانشگاه‌ها، پارک‌ها، استخرها و تمامی اماکن تجمع و تفرجگاه‌ها تعطیل خواهند شد و برگزاری هرگونه تجمع اعم از رسمی یا غیررسمی نیز ممنوع خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اصناف و کسب و کارها در این طرح به سه گروه تقسیم شده‌اند، افزود: گروه اول صنوفی هستند که نباید در این ایام تعطیل شوند که فروشگاه‌های مواد غذایی، میوه فروشی‌ها، داروخانه‌ها و مراکز تأمین کننده مواد غذایی مردم را شامل می‌شوند.

الهی تبار ادامه داد: گروه دوم صنوفی خواهند بود که باید در مدت اجرای این طرح تعطیل باشند که پاساژها، مراکز خرید پوشاک و البسه، قهوه خانه‌ها، تالارها، باشگاههای ورزشی، بازارروزها، سینماها، خدمات چاپ و آتلیه‌ها شامل آن می‌شوند.

الهی تبار افزود: واحدهایی که از تعطیلی خود در مدت اجرای این طرح ممانعت کنند به مدت یکماه پلمب خواهند شد.

به گفته او، گروه سوم صنوفی خواهند بود که به صلاحدید استان می‌توانند به طور محدود ارائه خدمات دهند که شامل دفاتر پیش خوان پلیس بعلاوه ۱۰، هتل‌ها و پایانه‌های مسافربری می‌شود.

معاون استاندار کرمانشاه گفت: در مدت اجرای طرح فاصله گیری اجتماعی ادارات نیز با حداکثر یک سوم نیروی انسانی خود خدمات ضروری را به مردم ارائه می‌دهند.

الهی تبار در مورد نحوه شناسایی افراد غیربومی و مسافران در استان نیز اظهار داشت: بر اساس این طرح، نحوه شناسایی افراد غیربومی با پلاک خودروها، کارت ملی یا شناسنامه و بیمه نامه صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: ضمانت اجرای طرح فاصله گیری اجتماعی نیز جریمه نقدی ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف یک ماهه خودرو خواهد بود و مسئولیت میدانی ترددها نیز با نیروی انتظامی است.

معاون استاندار کرمانشاه بیان کرد: ممنوعیت تعیین شده برای تردد افراد در طرح فاصله گیری اجتماعی شامل کارمندان و کارگرانی که محل کارشان خارج از استان است، نمی‌شود.

الهی تبار در ادامه به فرمانداران استان تاکید کرد که پیش بینی لازم برای تردد و یا اسکان مسافران را داشته باشند و نسبت به بومی سازی طرح اقدام کنند.
انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا فاصله گیری اجتماعی تعطیلی ادارات نوروز99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود

فرماندار کرمانشاه از آغاز به کار فعالیت تبلیغاتی نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه از بامداد سیزدهم اردیبهشت‌ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدرضا آمویی امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخاباتی کرمانشاه برای تعیین دو کرسی باقیمانده به مرحله دوم کشیده شده و رأی‌گیری برای تعیین این دو کرسی در ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری انجام می‌شود.

وی افزود: این چهار نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی به ترتیب حروف الفبا آقایان «جهانبخش امینی» با کد انتخاباتی ۱۱، «ابراهیم رحیمی زنگنه» با کد ۲۲، «فضل‌الله رنجبر» با کد ۳۳ و «عبدالرضا مصری» با کد ۴۴ در این دوره از انتخابات حضور دارند و از امروز از طریق فرآیند رسمی در روزنامه‌ها، فضای مجازی و رسانه‌ها شعب اخذ رأی به اطلاع عموم خواهد رسید و در سطح شهر نیز این اطلاع‌رسانی را خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بازه زمانی تبلیغات از ساعت صفر بامداد سیزدهم اردیبهشت تا ۸:۰۰ روز پنجشنبه بیستم اردیبهشت است که شهروندان می‌توانند از این فرصت برای انتخاب نماینده‌ای شایسته حداکثر استفاده را داشته باشند.

آمویی ادامه داد: با توجه به اینکه کدها نسبت به دور اول دو رقمی شده و از هشت حوزه انتخاباتی که در کشور امسال به صورت الکترونیکی است، یکی از آن حوزه کرمانشاه است که دستگاه‌های اخذ رأی آن به‌صورت مکانیزه مستقر شده و شهروندان می‌توانند به سهولت رأی خود را ثبت کنند.

وی گفت: با هدف آشنایی بیشتر رأی‌دهندگان با نحوه رأی دادن به صورت الکترونیک، کلیپ‌های آموزشی چگونگی شرکت در انتخابات تولید و در شبکه‌های مجازی پخش شده است که هم‌وطنان می‌توانند با استفاده از آن نحوه کار کردن با دستگاه‌های مکانیزه را فرا بگیرند.

فرماندار شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه امیدواریم در دور دوم نیز همچون مرحله اول شاهد حضور پرشور مردم متعهد و غیور کرمانشاه در صحنه انتخابات مجلس باشیم، افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات و دو کرسی باقی‌مانده در مجموع برای شهر کرمانشاه مؤثر خواهد بود.

کد خبر 749750

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه
  • اتباع مجاز در کرمانشاه ساماندهی می‌شوند
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • آغاز اردوی تیم ملی سپک تاکرای بانوان در کرمانشاه
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه