Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از امروز ساعت ۸ صبح آغاز شده است که ممنوعیت سفر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، کمیته اجتماعی ــ انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور از آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از امروز ساعت ۸ صبح خبر داد.

 مفاد این طرح عبارت است از:

صرفاً افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه‌نامه خودرو  صورت می‌پذیرد.

خروج افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌‌شود. این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنار گذرها عبور خواهند کرد.

مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان زمان طرح تعطیل است.

پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی، استخرها و... که محل تجمع افراد هستند تعطیل خواهند بود.

اصناف و مشاغل مشمول مقررات این طرح در قالب گروه‌بندی سه‌گانه (گروهی که باید کاملاً فعال باشند جدول شماره یک، گروهی که باید تعطیل شوند و گروهی که بر اساس اقتضا و شرایط محلی فعالیت آنها می‌تواند مجاز باشد جدول شماره دو) به‌شرح پیوست، فعالیت می‌کنند.

ادارت دولتی برابر بخشنامه صادره معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی حداکثر با یک‌سوم نیروهای اداری و به‌صورت شیفت‌بندی خدمات‌رسانی خواهند کرد.

برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود (اعم از رسمی و غیررسمی) ممنوع است.

تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم، سوخت مشمول ممنوعیتها نمی‌گردد.

محدودیت حداکثری در جابه‌جایی مسافر با هواپیما، قطار و اتوبوسهای بین‌شهری ضمن اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی، اعمال می‌شود.

طرح کنترل‌های بهداشتی در مبادی خروجی با تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت بسیج، هلال احمر و سایر بخش‌های ذی‌ربط در نقاط مورد نظر، اجرایی خواهد شد.

ممنوعیت‌های تعیین‌شده شامل کارکنان دستگاه‌های دولتی که محل سکونت آنها با محل کارشان در یک نقطه قرار ندارد نمی‌گردد و تیم‌های تشخیصی مستقر در مبادی کنترلی با احراز موضوع نسبت به صدور تردد این دسته از کارمندان اقدام می‌نمایند.

به‌منظور تضمین اجرای طرح، خودروهای افراد متخلف از این مقررات به‌مدت یک ماه با اخذ کلیه هزینه‌های جانبی توقیف می‌شود. همچنین جریمه نقدی به‌مبلغ 500 هزار تومان و پلمب واحدهای صنفی متخلف با هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی به‌مدت یک ماه، در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت کشور کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد

ایسنا/آذربایجان شرقی مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه برای بازدید از پروژه‌های راه آذربایجان شرقی و افتتاح واحدهای طرح نهضت ملی مسکن وارد تبریز شد.

بذرپاش در این سفر تعداد ۸۴۰۴ واحد مسکونی را در آذربایجان شرقی افتتاح کرده و عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، افتتاح پارک ۳.۵ هکتاری بازآفرینی شهری در تبریز، آغاز عملیات احداث ۴ مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع در شهر جدید سهند، آغاز عملیات اجرایی شهرک مسکونی ۱۵۲ هکتاری آذران آذرشهر، آغاز عملیات آماده سازی اولین دهکده شهری استان در سراب به تعداد ۱۴۰۰ قطعه تفکیکی مسکونی و بهره برداری از معابر خاکی آسفالت ریزی شده بازآفرینی شهری اهر به طول ۲۱ کیلومتر از جمله برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی است.

گفتنی است؛ پروژه‌های مرتبط در برخی از شهرستان‌های استان نیز با حضور معاونان وزیر به بهره برداری می‌رسد و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت تصویری جالب از تجمع امروز مقابل سردر دانشگاه تهران
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو