Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین شم آبادی، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مسابقات بومی و محلی مدارس شهرستان خوشاب قبل از شیوع بیماری کرونا در کشور در روستاهایی نظیر نوده انقلاب، شم آباد، سوزنده و شهر سلطان آباد، برگزار شد، گفت: برای برگزاری مسابقات بومی و محلی شرق کشور در تیرماه در شهرستان خوشاب به استان اعلام آمادگی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مسابقات بومی و محلی نظیر الختر، طناب کشی، دارت، دارپلان، لی لی و غیره اضافه کرد: یکی از این بازی‌های محلی برگزاری مسابقات هفت سنگ مهارتی است که فردی در هفت متری سنگ‌های چیده شده قرار می‌گیرد و باید در سه پرتاب بتواند سنگ‌ها را بریزد و فردی که بتواند در کمترین زمان سنگ‌ها را روی هم بچیند برنده بازی است.

شم آبادی با اشاره به بازی محلی و بومی دژبال (وسط بازی) عنوان کرد: در این بازی که از هشت نفر تشکیل شده است دو نفر در هر طرف از زمین بازی قرار می‌گیرند و چهار نفر از تیم مقابل به وسط زمین بازی می‌روند و نفرات تیم مقابل باید بتوانند افراد وسط زمین با زدن توپ به آنها از میدان خارج کنند و در صورتی که افراد وسط میدان توپ پرتاب کنده‌ها را بگیرند یک امتیاز حساب شده و می‌توانند با این امتیاز افراد از میدان خارج شده را مجدداً به میدان وارد کنند.

وی با اشاره به بازی لی لی که یکی دیگر از بازی‌های بومی و محلی منطقه است، افزود: در این بازی دو نفر در وسط میدان با دست بسته و به صورت یک پا و لی لی حاضر می‌شوند و فردی که بتواند حریفش را از وسط میدان خارج کند برنده بازی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا انقلاب بازی زمین بومی محلی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مسابقات بومی و محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۲۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 

دریافت 7 MB

تصویربردار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6096524

دیگر خبرها

  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید جهانگیر بیات در ماهدشت
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست
  • تأملاتی درباب بومی نبودن نظریه‌ها در میدان جامعه‌شناسی کشور