Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی نیروهای پلیس نظامی روسیه در سوریه از انجام مأموریت گشت‌زنی مشترک نظامیان روسیه و ترکیه در منطقه‌ای ۱۰ کیلومتری از استان حسکه خبر داد که با استقبال مردم محلی مواجه شد. ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "آندری ایوانف" ، سخنگوی نیروهای پلیس نظامی روسیه در سوریه به خبرنگاران اعلام کرد که نظامیان روسیه و ترکیه گشت ‌زنی مشترک دیگری را در دورافتاده ترین استان سوریه ، یعنی استان حسکه انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام نظامی روس توضیح داد: «ما به همراه نیروهای مسلح ترکیه گشت زنی دیگری را انجام دادیم. پلیس نظامی روسیه و نیروهای مسلح ترکیه به منظور جلوگیری از تشدید درگیری‌ها در منطقه‌ای 10 کیلومتری گشت زنی کردند تا به شناسایی گروه‌های مسلح غیرقانونی مستقر در این منطقه پرداخته و صلح و آرامش را در استان حسکه برقرار کنند.»

به گفته وی، مردم محلی ساکن منطقه از نیروهای گشت استقبال کرده،در هنگان عبور به آنها دست تکان می داده و برخورد بسیار مثبتی داشتند و این مسئله در کل مسیر گشت آشکار بود.

"پاول آندرییف" خلبان بالگرد بعد از انجام ماموریت گشت خود در منطقه گفت:«وظیفه اصلی ما پوشش هوایی و شناسایی محل استقرار گروه‌های مسلح غیرقانونی است که می توانند مسیر حرکت کاروان ما را دنبال کرده و برای آنها مشکل ایجاد کنند. این کار به خوبی و بدون هیچ مشکلی انجام شد.»

ماموریت گشت‌زنی مشترک چهار ساعته در استان حسکه سوریه در چارچوب توافقات صورت گرفته بین ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه در اکتبر سال 2019 در سوچی درباره اقدامات مشترک برای حل و فصل اوضاع در شمال شرقی سوریه صورت گرفت.

گشت زنی مشترک نظامیان روسیه و ترکیه در منطقه ادامه خواهد یافت.

تلاش تروریست‌ها برای مانع‌تراشی در گشت‌زنی روسیه-ترکیه در ادلبآغاز به کار مرکز هماهنگی مشترک روسیه-ترکیه در سوریه

انتهای پیام/

 

R1445/P/S8,89,90,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سوریه ترکیه اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه ترکیه اخبار روسیه سوریه ترکیه اخبار روسیه نظامیان روسیه و ترکیه روسیه و ترکیه گشت زنی مشترک استان حسکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین امروز یکشنبه در سفری بی‌سابقه از آغاز جنگ سوریه پس از ۱۳ سال به دمشق رفت و با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

بنا بر گزارش سانا در این دیدار روابط دو کشور، راه‌های توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها در راستای منافع سوریه و بحرین و تلاش‌های بحرین برای موفقیت برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در منامه طی ماه آینده میلادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین اسد و الزیانی مهم‌ترین موضوعاتی را که در فهرست برنامه‌های نشست آتی سران اتحادیه عرب در راستای منافع مشترک کشورهای عربی و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای رویارویی با چالش‌های مشترک کنونی وجود دارد، مورد رایزنی قرار دادند.

در این دیدار بشار اسد بر تقویت هم‌بستگی کشورهای عربی و اقدام مشترک برای تحقق ثبات در منطقه در سایه رخ‌دادها و تحولات جهانی تاکید کرد.

علاوه بر این «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین با «فیصل المقداد» همتای سوری خود نیز در محل ساختمان وزارت امور خارجه سوریه دیدار و رایزنی کرد.

گفتنی است «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه اواخر ماه مارس گذشته به صورت رسمی از سوی «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین برای حضور در نشست آتی سران اتحادیه عرب در منامه پایتخت این کشور دعوت شد. قرار است این نشست در تاریخ ۱۶ مه در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

اسد سال گذشته پس از ۱۱ سال تعلیق کرسی سوریه در اتحادیه عرب، برای نخستین بار در نشست سران این اتحادیه در جده پایتخت عربستان سعودی شرکت کرد.

کد خبر 6091370

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • ببینید | لحظه دردناک مرگ گردشگر ترکیه‌ای توسط نظامیان اسرائیلی
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال