Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:02:21 GMT

درخواست از رسانه‌های درباره طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۳۶۷۳

درخواست از رسانه‌های درباره طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه جدید کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت فضای روانی ستاد ملی مقابله با کرونا آمده است:

ضمن قدردانی از فعالیت شبانه‌روزی اصحاب رسانه در ایام تعطیلات سال نو به منظور افزایش همیاری عمومی و همبستگی در جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا و انتشار مطالب آگاهی‌بخش و امید آفرین و در عین حال رصد و پایش نیازهای عمومی و مشکلات جامعه، از تلاش مسئولانه تمامی دست‌اندرکاران صداو سیما، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و فعالان شبکه‌های اجتماعی و کنش‌گران مدنی که در این روزها همراه با مردم، دغدغه همکاری با خدمت‌گزاران خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در کشور را دارند، صمیمانه تشکر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که استمرار مواجهه با این بلیه مستلزم صبر، تلاش و مجاهدت است لذا برای کمک به مهار این بیماری و در راستای اقدامات پیشین ضمن توجه به ضرورت‌های کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از منظر اطلاع رسانی، نکات توجیهی و توصیه‌های زیر ارائه می‌شود:

١.کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ در قالب اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اقدام جدیدی نیست و در جهت تشدید، تقویت و اجرای سراسری اقدامات قبلی در مقابله با اشاعه ویروس کرونا انجام می‌شود.

٢.ماهیت این طرح تقویت همکاری و همیاری خود مردم برای سلامت خودشان است که همگرایی عمومی را می‌طلبد.

٣. اجرای دستورالعمل کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹، اقدامی با مشارکت همه ارکان، وزارتخانه‌ها و نهادهای کشور است.

٤. این طرح مرحله تکمیلی اقدامات قبلی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و در جهت شکستن زنجیره شیوع در بازه زمانی موج دوم سفرهای نوروزی و یا بازگشت موج اول است تا از تبعات شیوع گسترده جلوگیری شود.

٥. همزمان با کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، بسیج ملی سلامت و سایر اقدامات پیشگیری و پایش مبتلایان نیز در حال انجام است.

٦. با توجه به اینکه اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ به منظور صیانت از سلامت عمومی ابلاغی بوده و صرفاً توصیه‌ای محسوب نمی‌شود، لذا انتظار توجه ویژه، همراهی و ممانعت از هر اقدامی که منجر به تشکیک و بی‌اعتمادی افکارعمومی شود، مد نظر است.

٧. با توجه به حمایت سازمان نظام پزشکی و سازمان‌های تخصصی و مردم‌نهاد در حوزه سلامت از طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ بر وجه "پیشگیری – کنترل " و "بهداشتی – درمانی " این طرح تاکید شود.

٨. مرجع اصلی اطلاعیه‌ها در خصوص طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ با محوریت کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور است و جزیئات اقدامات و دستورالعمل‌ها درمرکز و استان‌ها ازطریق این کمیته ابلاغ می‌شود.

٩. از آنجایی که ابهامات و نارسایی‌های احتمالی در اجرای طرح باید با کمک مسئولین ذیربط سریعاً باید پاسخ داده و مرتفع شود ضرورت دارد رسانه‌ها در جهت اقناع و تبیین طرح نسبت به اطلاع‌رسانی نارسایی‌های احتمالی و موضوعاتی که حین اجرای طرح نیاز به واکنش نهادهای مسئول دارد، اقدام کنند.

١٠. ضروری است شوراهای اطلاع‌رسانی استان‌ها در سراسر کشور از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی محلی و منطقه‌ای به نحو شایسته‌ای در جهت اطلاع‌رسانی، دریافت بازخوردها و بالا بردن مشارکت عمومی در اجرای این طرح استفاده کنند.

١١. رسانه‌ها نسبت به تفکیک اطلاعات واقعی و غیرواقعی، هوشمندانه عمل کرده و ضمن واکنش سریع نسبت به محتواهای القایی و شایعات مانع از ایجاد تردید و بی اعتمادی در جامعه در جهت اجرای کامل این طرح باشند.

١٢. ایجاد مرجعیت خبری در داخل کشور و مقابله با فیک نیوزها به عنوان اولویت رسانه‌ها در جهت اجرای موفق این طرح ملی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 4886993 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: اصحاب رسانه ویروس کرونا معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ویروس کرونا عید نوروز کتاب و کتابخوانی ادبیات گردشگری رایزنی فرهنگی نوروز شیوع کرونا بازار نشر ادبیات کودک و نوجوان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران صنایع فرهنگی معرفی نشریات طرح فاصله گذاری اجتماعی اطلاع رسانی ویروس کرونا اجرای طرح رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند

هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

به گزارش دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درخواست جدید سردار شکارچی از مسئولان
  • انتقال پیام لیزری توسط ناسا به زمین
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است